;
coinex

سود 400 میلیونی خریداران لاماری ایما

سود 400 میلیونی خریداران لاماری ایما حاصل اختلاف قیمت بازاری این محصول با قیمت عرضه شده در بورس کالاست. این پنجمین مرحله عرضه خودرو در بورس بود.

عرضه خودرو لاماری ایما در بورس کالا انجام شد. قیمت پایه این خودرو با بازار حدود 400 میلیون تومان اختلاف دارد. از آنجایی که قیمت 981 میلیون تومانی این خودرو پایه محسوب می‌شود و با توجه به تقاضا امکان افزایش قیمت وجود دارد. حال سوال اینجاست که آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

شرکت آرین پارس موتور تنها محصول خود یعنی لاماری ایما را از مسیر بورس کالا عرضه کرد. این عرضه برای روز اول آبان ماه بود و متقاضیان از ساعت 17 روز شنبه 30 مهرماه 1401 نسبت به ثبت سفارش اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش فوق العاده لاماری ایما با قیمت قطعی و تحویل فوری مهر 1401 [+ جدول قیمت]

سود 400 میلیونی خریداران لاماری ایما

همچنین لازم به ذکر است که مشتریانی که موفق شوند این خودرو را از بورس کالا خریداری کنند می‌توانند 10 دی ماه همین سال خودروهای خود را تحویل بگیرند. البته افرادی که در فروش‌های پیشین برگزار شده از مسیر بورس کالا موفق به دریافت خودرو شده‌اند نمی‌توانند برای خرید لاماری ایما از بورس کالا اقدام کنند. آن طور که اطلاعات عرضه لاماری در بورس کالا نشان می دهد قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو حدود 981 میلیون تومان است. البته متقاضیان باید 25 درصد از قیمت پایه را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

سود 400 میلیونی خریداران لاماری ایما

همانطور که گفتیم قرار است عرضه این خودرو با قیمت پایه 981 میلیون تومان شروع شود.  اما به این قیمت پایه هزینه‌های دیگری از جمله 9 درصد مالیات و هزینه‌های جانبی اضافه می‌شود که در مجموع قیمت اولیه یک میلیارد و 94 میلیون تومان برآورد می‌شود. اما از آنجایی که این مبلغ قیمت نهایی نیست، با توجه به ثبت درخواست متقاضیان ممکن است قیمت نهایی بیش از این میزان باشد. در واقع کمترین قیمتی که می‌توان این خودرو را خرید یک میلیارد و 94 میلیون تومان است، اما احتمالا متقاضیان قیمت‌های بالاتری را برای خرید این خودرو در بورس کالا ثبت کنند که موجب می شود قیمت نهایی بیشتر شود.

براساس آگهی‌های فروش سایت دیوار در بازار آزاد این خودرو با قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. حتی در برخی از آگهی ها مبلغی بیش از این مبلغ را ثبت کرده‌اند.

اگر قیمت نهایی لاماری ایما را همان قیمت پایه 1.1 میلیارد تومانی در نظر بگیریم، این خودرو در بازار 400 میلیون تومان گرانتر است که سود معقولی برای سرمایه‌گذاران به نظر می‌رسد.

اما چون احتمالا بالا رفتن قیمت نهایی وجود دارد، خیلی نمی‌توان روی سود 400 میلیون تومانی خرید از بورس و فروش در بازار مطمئن بود.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره سود 400 میلیونی خریداران لاماری ایما چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر