;
coinex

اختلال در واتساپ 3 آبان 1401 ؛ علت قطعی واتساپ چه بود؟

بنابر بررسی‌های انجام شده توسط تکراتو،‌ از ساعاتی پیش اختلال در واتساپ شدت بیشتری به خود گرفته و حالا واتساپ حتی با فیلترشکن هم باز نمی‌شود!

این روزها در ایران اختلالات و محدودیت‌های شدید اینترنتی، دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌های محبوب بین‌المللی مانند واتساپ و اینستاگرام را با دشواری‌هایی مواجه کرده است. با این وجود و برخلاف توصیه وزیر ارتباطات، عموم افراد با استفاده از انواع فیلترشکن و VPN به این پلتفرم‌ها دسترسی داشتند. حال اما و از لحظاتی پیش واتساپ حتی با VPN نیز کار نمی‌کند و عملا هیچ نوع دسترسی به واتساپ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ روزهای تاریک برای کارآفرینان اینترنتی!

اختلال در واتساپ

گرچه در ابتدا تصور می‌شد این مشکل صرفا مختص به کشور ما و در نتیجه محدودیت‌های شدید اینترنتی باشد، اما بررسی‌‌های ما در تکراتو نشان داد که به نظر می‌رسد مشکل امروز (3 آبان 1401) واتساپ، جهانی است و صرفا برای کاربران ایرانی رخ نداده است.

اختلال در واتساپ ؛ واتساپ حتی با VPN هم کار نمی‌کند!

در حال حاضر واتساپ در همه نسخه‌های وب، دسکتاپ و موبایلی با اختلال گسترده مواجه شده و تقریبا کمتر کسی به آن دسترسی دارد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، حتی QR کد واتساپ برای لاگین کردن در دسترس کاربران برای نسخه دسکتاپ نیست.

از سوی دیگر در برخی از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، کاربرانی از کشورهای مختلف و به زبان‌های مختلف، اختلالات ساعات اخیر واتساپ را گزارش داده‌اند. در ادامه برخی از این موارد را مشاهده می‌کنید:

در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی درباره علت اختلالات امروز واتساپ در دست نیست، اما آنچه به نظر تا حدی مشخص می‌رسد اینکه علت این اختلالات مربوط به کشور ما نیست و اختلالات صرفا منحصر به کاربران ایرانی نشده است.

با این اوصاف اگر جهانی بودن این اختلال گسترده در واتساپ را بپذیریم، برای اطلاعات بیشتر صرفا باید منتظر واکنش رسمی شرکت متا یا مدیران واتساپ باشیم.

بروزرسانی 12:30 امروز 3 آبان 1401:

به نظر می‌رسد بعد از حدود 2.5 الی 3 ساعت، اختلال جهانی واتساپ رفع شده باشد. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که در حال حاضر عموم کاربران به واتساپ دسترسی دارند. البته در ایران طبیعتا همچنان با فیلترشکن!

علت قطعی واتساپ 3 آبان 1401 چه بود؟

همانطور که صبح امروز برایتان نوشتیم، واتساپ حداقل برای دو ساعت در سراسر جهان با اختلالاتی مواجه شده بود که علت آن مشخص نبود اما به طور خاص دسترسی به واتساپ با مشکلاتی مواجه شده بود.

حالا سخنگوی متا در اولین بیانیه رسمی خود در واکنش به قطعی گسترده واتساپ در سراسر جهان به The Verge گفته است:

ما می‌دانیم که برخی از افراد در حال حاضر در ارسال پیام با مشکل مواجه هستند و در تلاشیم تا واتس‌اپ را در اسرع وقت برای همه بازگردانیم.

شرکت متا به عنوان کمپانی مادر مالک واتساپ و اینستاگرام، دلیل قطعی سراسری امروز واتساپ را «تغییر پیکربندی روترها» بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

تجربه شما از اختلال در واتساپ چیست؟ نظرات و تجارب خود در این مورد را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    تنها شغلی که رونق گرفته نصب ماهواره هست که این روزا درامد های چند صد میلیونی دارن و همون تعدادی هم که تا حالا نداشتن به لطف تدابیر دوستان دارن میگیرن ، و تا حالا اگه خبر دروغی پخش میشد بقیه اعلام میکردن که دروغه ولی توی شبکه های ماهواره ای دیگه هرچی دلشون بخواد اعلام میکنن

    پاسخ

    من مردتنهایی هستم که تنها خوشحالی ارتباط بافرزندان ودوستانم ازطریق مبادله پیام صوتی ویاتصویری وسیله واتساپ بودکه این دلخوشی هم ازیک معلم هشتادوچندساله گرفته شده.نمی دانم به چه چیزدلخوش باشم.

    پاسخ