;
coinex

بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین امشب رونمایی خواهد شد

سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اشاره به کاهش رشد نقدینگی از 40.5 درصد به 35.3 درصد، از بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین که امشب رونمایی می‌شود، خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در ششمین نشست خبری خود با رسانه‌ها ضمن اشاره به آمارهایی از وضعیت تورم، اعلام کرد: «همانطور که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیز رئیس جمهور تاکید کرد، اولویت دولت تا پایان امسال در بخش اقتصاد کلان، ثبات اقتصادی و مهار تورم خواهد بود».

وی در مورد آمار خلق نقدینگی افزود: «نقدینگی پایان شهریور 1401 به 35.3 درصد کاهش یافته که البته این آمار بعد از حذف بانک مهر اقتصاد بوده است. از آنجایی که می‌خواهم با سال گذشته مقایسه کنیم ناچار هستیم که یکسان‌سازی مبدا را انجام دهیم. رشد نقدینگی سال گذشته 40.5 درصد بوده و همین نقدینگی شهریورماه در مقایسه با مردادماه 0.3 درصد کاهش یافته است».

خاندوزی در ادامه گفت: «تلاش دولت این بوده است که چه در حوزه نوسانات ارزی یا نوسانات در حوزه حامل‌های انرژی و چه در حوزه بی‌انضباطی مالی دولت و بی‌انضباطی پولی شبکه بانکی، همه موتورهای خلق تورم را مهار کند. ثمراتی که تاکنون حاصل شده این آمارها را برای نخستین بار رقم زده است. اینها شواهدی است مبنی بر اینکه حرکت و اراده دولت برای کنترل تورم حرف نیست و با جدیت از طریق همه دستگاه‌هایی که در کنترل تورم موثر هستند پیگیری می‌شود».

بیشتر بخوانید:‌ ضرر قطعی اینترنت تا امروز 80 هزار میلیارد تومان ؛ نابودی بیش از 250 میلیون فرصت شغلی [بروزرسانی 3 آبان]

بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین امشب رونمایی می‌شود

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه تاکید کرد: «در شهریور 1400 تورم ماهانه 3.9 بود که این شاخص در شهریور 1401 به 2.2 درصد رسیده است؛ تورم بخش خوراکی و آشامیدنی سال گذشته در شهریورماه 5.1 درصد بود که در سال 1401، 2.2 درصد کاهش را تجربه کرده است. اما در تورم مهرماه 3 درصد افزایش تورم داشته‌ایم که بخشی از آن ناشی از افزایش اجاره بها و برخی از اقلامی هم که در حوزه کالایی وجود داشته بوده است».

او در ادامه اعلام کرد که وضعیت تورمی همچنان از نظر دولت مورد قبول نیست و در جلسه هماهنگی اقتصادی اولویت اقتصاد کلان دولت از طرف رئیس جمهور ثبات اقتصاد کلان و مهار تورم اعلام شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد افزایش رشد تولید بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان حوزه اقتصاد در تابستان 1401، افزود: «دولت سیزدهم در کنار اصلاح سیاستهای اقتصادی از تصمیمات اقتصادی شتابزده پرهیز کرده است».

خاندوزی ضمن اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری ناشی از تحولات مثبت و روشن بوده، تاکید کرد:

«اما در اواخر شهریور به دلیل فضای ایجاد شده آشوبگران، درآمد در حوزه کسب و ‌کارهای فضای مجازی به شکل منفی تحت تاثیر قرار گرفت که دولت پشت کسب و کارهای اینترنتی را خالی نمی‌کند و وظیفه خود را حمایت از این افراد می‌داند». به همین دلیل قرار است به زودی از بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین رونمایی شود. وی در این رابطه گفت: «وزیر ارتباطات جزییات بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین را امشب اعلام می‌کند».

وی در پایان ضمن اشاره بر سایر اقدامات حمایتی دیگر از کسب و کارها افزود: «در حوزه حذف ارز نتایج آن آرام آرام درحال بروز است و این تکلیف دولت بود؛ با خرید گندم از گندم‌کاران، 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید گندم و دو و نیم میلیون تن کاهش واردات داشتیم. دولت به جای یارانه دادن به کشاورزان خارجی به کشاورزان خود یارانه پرداخت کرد و یارانه خرید گندم در سال زراعی جدید به 81 هزار میلیارد تومان افزایش یافت».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای آنلاین چیست؟ آیا خود این اقدامات زمینه‌ساز رشد نقدینگی، افزایش تورم و بی‌ثباتی در اقتصاد کلان نمی‌شود؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر