;
coinex

کوچ مردم به پلتفرم های ایرانی ؛ استفاده از فیلترشکن کمتر شده است؟

مشاوره فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کوچ مردم به پلتفرم های ایرانی گفته که مسئولان باید ظرفیت‌های لازم را در این پلتفرم‌ها ایجاد کنند.

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از حسین طائب، مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در خصوص وضعیت محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی گفته: «ظرفیت کوچ پیام رسان‌های داخلی پنج برابر افزایش یافته و خیلی کمتر به سمت فیلترشکن می‌روند».

بیشتر بخوانید: دو برابر شدن بازدید پست‌ های تلگرامی ؛ نتیجه مستقیم فیلترینگ!

کوچ مردم به پلتفرم های ایرانی

به گزارش همشهری، حسین طائب مشاور فرمانده سپاه در حاشیه سخنرانی خود در جمع طلاب خوزستانی با محور بصیرت و روشنگری در خصوص حوادث اخیر گفته:

«استفاده از پهنای باند در زمان واتساپ مشخص بود. الان ظرفیت کوچ پیام رسان‌های داخلی پنج برابر افزایش یافته و خیلی کمتر به سمت فیلترشکن می‌روند، اما در کل اگر بتوان ظرفیت‌های لازم را در پیام رسان‌های داخلی ایجاد کرد، استقبال مردم بیشتر خواهد بود.»

کوچ مردم به پلتفرم های ایرانی ؛ استفاده از فیلترشکن کمتر شده است؟

این اظهار نظر آقای طائب در حالی صورت می‌گیرد که بنابر آمارهای رسمی اعلام شده، ضرر قطعی اینترنت در کشور به 80 هزار میلیارد تومان رسیده و بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به ورطه نابودی کشانده شده‌اند. گفته می‌شود درآمد 11 میلیون نفر در ایران به اینستاگرام مربوط است و فیلترینگ این شبکه اجتماعی تاثیر مستقیمی بر نحوه زندگی و معیشت این افراد دارد.

با این وجود وزارت ارتباطات که در مدت اخیر همواره از پاسخ دقیق به زمان رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام شانه خالی کرده، این روزها سخت در تلاش برای کوچاندن مردم به پلتفرم‌های داخلی است و یک بسته حمایتی ویژه دولتی برای کسب‌وکارهای آنلاین که به پلتفرم داخلی کوچ کنند نیز تدارک دیده شده است.

گفتنی است با وجود گزارش همشهری، بنابر آمارهای رسمی، این روزها شاهد رشد 30 درصدی استفاده از فیلترشکن در کشور هستیم. همچنین چندی پیش یک نماینده مجلس از تاثیر چشمگیر فیلترینگ بر رشد فروش VPN گفته بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کوچ مردم به پلتفرم های ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنظرم هرکی روبیکا نصب کنه احتمالا یا بیسواده یا ابنکه فرق پیامرسان داخلی رو با شبکه اجتماعی نفهمیده

    پاسخ