;
coinex

عینک واقعیت افزوده سامسونگ ؛ غول گوشی ساز جهان به دنبال بازاری جدید

گزارش‌های جدید خبر از ساخت عینک واقعیت افزوده سامسونگ می‌دهد، این غول تکنولوژی کره‌ای ساخت این عینک را شروع کرده و باید کارکردهای بسیاری از آن شاهد باشیم.

ظاهراً شرکت سامسونگ بر این عقیده است که واقعیت افزوده در آینده جایگاه والاتری نسبت به سایر تکنولوژی‌های این حوزه خواهد داشت. سامسونگ چند سال پیش پروژه Gear VR را لغو کرده بود با این حال همچنان روی فناوری واقعیت افزوده (AR) کار کرده است. در گزارشی جدید اعلام شده که این شرکت کره‌ای روی ساخت یک جفت عینک AR جدید سرمایه‌گذاری کرده و در حال تلاش برای ساخت آن هستند.

این شرکت حدود یک سال گذشته روی یک هدست AR با شماره مدل SM-I110 کار کرده است. در حال حاضر طبق گزارشی جدید از وب‌سایت GalaxyClub، به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال کار روی دستگاه دیگری به نام SM-I120 بوده که به نظر جانشین SM-I110 خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در خصوص این دستگاه و قابلیت‌های آن وجود ندارد و اینکه به چه منظوری SM-I120 ساخته می‌شود را نمی‌دانیم. اما این دستگاه تحت نظر مهندسان آزمایشگاه‌های توسعه AR سامسونگ قرار گرفته است. این مرکز پیش از این نیز نمونه اولیه SM-I110 را توسعه داده بود.

بیشتر بخوانید: پرداخت آنلاین با اسکن چشم در هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه می‌شود

عینک واقعیت افزوده سامسونگ ؛ رقابت در بازاری دیگر

آنطور که از برخی گزارش‌های واصله پیداست، همه شرکت‌های بزرگ فناوری کاملاً به نقش مهم فناوری‌های AR و VR در آینده واقف هستند و به هیچ عنوان قصد ندارند که از رقابت در این بازار عقب بمانند. اگر این محصولات به دنبال قرار گرفتن در جایگاه گوشی‌های هوشمند باشند، با توجه به این مسائل سامسونگ نیز به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل دنیا قصد ندارد از این بازار غفلت کند.

عینک واقعیت افزوده سامسونگ

اگرچه بیشتر اطلاعات موجود در حد گمانه‌زنی است، اما آن‌چه از این گزارش مشخص است، تصمیم جدی سامسونگ از تولید سخت‌افزارهای AR بوده که به نظر از این حوزه صرف نظر نکرده است. این تصمیم با توجه به حضور قدرتمندانه متا در بازار و تلاش اپل برای تولید محصولی در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

در حال حاضر اینکه عینک واقعیت افزوده سامسونگ به عنوان نمونه اولیه‌ای برای آزمایشگاه‌ها بوده یا قرار است کیت توسعه‌ای برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باشد تا بتوانند در آینده برای محصولات سامسونگ نرم‌افزارهای AR تولید کنند، هنوز مشخص نیست. اما اگر این شرکت به دنبال ساخت یک دستگاه پیش‌تولید باشد، مطمئناً طرفداران خود را فوق‌العاده هیجان‌زده خواهد کرد؛ به خصوص اگر محصول نهایی آن در سال 2023 معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت عینک واقعیت افزوده سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر