;
coinex

9 خودرو جدید به محصولات خودروسازان داخل افزوده می‌شود

خودروسازن داخلی بالاخره دست از خودروهای قدیمی خود کشیدند. بدین‌ترتیب از سال آینده 9 خودرو جدید به خط تولید خودروسازان اضافه خواهد شد.

9 خودرو جدید به خط تولید خودروسازان اضافه می‌شود. مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: «بر پایه ساماندهی توسعه محصول در صنعت خودروی کشور از حیث توسعه پلتفرم و محصول، از سال آینده ۹ خودرو جدید داخلی به جمع تولیدات خودروسازان داخلی اضافه خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: لیست شرکت های وارد کننده خودرو اعلام شد

9 خودرو جدید داخلی

عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام اینکه یکی از معضلات اصلی صنعت خودروی کشور عدم توجه به دانش‌بنیان شدن این صنعت در سال‌های گذشته بوده است، اظهار داشت:

اگر بخواهیم ترجمه‌ای از دانش بنیان شدن در این صنعت ارایه کنیم همانا پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصول و بن‌سازه (پلتفرم) های بومی را می‌توان حلقه مفقوده این صنعت در کشور دانست.

وی ادامه داد: «بر این اساس در گام دوم برنامه‌های تحولی تلاش شد تا نقصان فقدان بن‌سازه‌های باکیفیت در صنعت خودروی کشور که مالکیت فکری آن در اختیار خودروسازان داخلی باشد مدنظر قرار گیرد.»

9 خودرو جدید

توکلی اضافه کرد:

در شهریورماه سال جاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تکیه بر دو مفهوم بن‌سازه‌های بومی و هم افزایی در صنعت خودرو با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برگزار شد که طی آن نقشه‌راه آینده صنعت خودرو با تکیه بر بن‌سازه‌های با کیفیت بومی به همراه نمونه محصولات به نمایش گذاشته شد؛ در این بین تمرکز بر چهار بن‌سازه کلیدی برای دستیابی به محصولات باکیفیت با مقیاس اقتصادی تولید مد نظر قرار گرفت.

این مقام دولتی خاطرنشان نکرد: «بنابراین در گام دوم پوست اندازی پلتفرمی صنعت خودروی کشور برای گذار از محصولات فعلی به سمت محصولات با کیفیت که ابتکار عمل تولید آنها در دست شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باشد آغاز شد و هم‌اکنون توسط معاونت حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت به صورت هفتگی مورد پایش قرار می‌گیرد.»

توکلی لاهیجانی اضافه کرد:

در این برنامه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در صنعت خودروی کشور که همانا دستیابی به محصول اقتصادی باکیفیت با سازوکار اجرایی به‌روز لحاظ شده و هم اکنون مراحل طراحی و توسعه این پلتفرم توسط دو خودروساز کشور در حال اجرا است.

وی گفت: «در محصول اقتصادی مدنظر که با توان مهندسان ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی انجام شده است، خودرویی با مصرف سوخت زیر پنج لیتر در صد کیلومتر طراحی شده است و البته در این خانواده محصول خودروی برقی ارزان نیز در حال طراحی و تکوین در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی دیگر است.»

لیست 9 خودرو جدید معرفی شده توسط خودروسازان

در سال آینده شاهد خودروهای زیر خواهیم بود:

1- واریانت نخست خودروی اقتصادی سایپا بر پایه پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو

2- خودروی ری را (کراس اور پلتفرم اختصاصی ایران خودرو)

3- خودروی اختصاصی پارس خودرو p90 بر پایه پلتفرم به‌روز شده ال90 و قطعات کاملاً بومی

4- خودروی آریای اتومات (بر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپا)

5- خودرو TF21 بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایران خودرو

6- خودروی اطلس بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس 200 سایپا

7- خودروی سهند بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس 200 سایپا

8- وانت آریسان سه منطبق بر استانداردها شرکت ایران خودرو

9- وانت اختصاصی گروه سایپا منطبق بر استانداردها و فیس لیفت‌های محصولات جاری (مدل‌های سال) به منظور ارتقا استانداردها.

9 خودرو جدید

این مقام وزارت صمت اعلام لیست 9 خودرو جدید خودروسازان گفت:

در سال 1401 گونه‌های مختلف بر روی پلتفرم اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو مشتمل بر گونه برقی و همچنین دو محصول هاچ بک و SUV بر روی پلتفرم sp0 عرضه خواهد شد.

رشد 319 درصدی تولید خودروی کامل تا پایان مهرماه

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد: «در هفت‌ماهه امسال 626 هزار و 452 دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه پارسال (تولید خودروی ناقص و کامل) رشد 12 درصدی نشان می‌دهد، با این حال مقایسه تولید خودروی کامل نشان‌دهنده رشد 319 درصدی است.»

وی ادامه داد:

همچنین امروز تولید خودروی ناقص در دو خودروساز بزرگ کشور به صفر رسیده و تحویل خودرو به مشتریان 30 درصد رشد داشته است.

ایشان یادآور شدند: «تا پایان مهرماه امسال 234 هزار دستگاه خودروی کامل در ایران خودرو و 233 هزار دستگاه خودروی کامل در سایپا تولید شد که سال گذشته این ارقام به ترتیب 21 هزار دستگاه و 91 هزار دستگاه بوده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره 9 خودرو جدید به محصولات خودروسازان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر