;
coinex

از لایتنینگ به USB-C ؛ اپل در برابر اتحادیه اروپا تسلیم شد!

بالاخره اپل مجبور به پیروی از قانون جدید اتحادیه اروپا و گذر از لایتنینگ به USB-C شد و احتمالاً در آینده نزدیک اولین آیفون با پورت USB-C تولید می‌شود.

اپل بالاخره تأیید کرد که آیفون‌های این شرکت مجهز به پورت USB-C می‌شوند. این اقدام اپل برای حرکت از لایتنینگ به USB-C پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا اعلام کرده همه گوشی‌هایی که در کشورهای عضو این اتحادیه به فروش می‌رسند، در صورتی که شارژر فیزیکی داشته باشند، باید به پورت USB-C مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: پیشی گرفتن تسلا از اپل ؛ برنامه بلندپروازانه ایلان ماسک

اجبار اپل به حرکت از لایتنینگ به USB-C

گرگ جوسویاک معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال درباره این قانون اعلام کرده که »مسلماً ما هم باید از این قانون پیروی کنیم؛ گزینه دیگری نداریم». او در رابطه با اینکه چه موقع آیفونی با پورت USB-C روانه بازار می‌شود، گفت «زمانبندی این تغییر توسط اروپایی‌ها مشخص می‌شود». طبق قانون فعلی تا پاییز 2024 باید همه گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها از کابل USB-C استفاده کنند.

از لایتنینگ به USB-C

جوسویاک از پاسخ دادن به این سوال که آیا پورت USB-C برای گوشی‌هایی که خارج از اتحادیه اروپا به فروش می‌رساند، هم پیاده‌سازی می‌شود یا خیر، خودداری کرد. اما صحبت‌های او کاملاً مشخص کرد که اپل از اینکه مجبور به انجام چنین کاری شده، خوشحال نیست.

جوسویاک به خبرنگاران گفت که اپل همیشه ترجیح داده راه خودش را طی کند و به مهندسان این شرکت اعتماد کند نه اینکه استانداردهای سخت‌افزاری تعیین شده توسط قانونگذاران را پیاده‌سازی کنند. او به نمونه‌هایی مثل الزام به سازگاری با سمعک و پورت Micro USB اشاره کرد که اپل را برای رعایت الزامات نسنجیده تحت فشار قرار داده‌اند.

همچنین جوسویاک مدعی شد که شارژرهایی با کابل قابل تفکیک، به میزان زیادی مشکل استانداردسازی را حل کرده‌اند و اینکه حرکت از لایتنینگ به USB-C منجر به تولید ضایعات الکترونیک زیادی می‌شود (البته با توجه به دوام نه چندان خوب کابل‌های شارژ نمی‌توان این موضوع را تأیید کرد).

جوسویاک در رابطه با گزینه‌های مختلف دیگر اپل مثل تولید آیفون بدون پورت که فقط از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، صحبت نکرد و با توجه به اظهارات او می‌توانیم فقط به یک نتیجه برسیم؛ یعنی اینکه در آینده نه چندان دور می‌توانید برای اتصال و شارژ آیفون از پورت USB-C استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حرکت اپل از لایتنینگ به USB-C چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر