;
coinex

عرضه رمزارز ضد تورمی توسط Laguna Labs : با flatcoin آشنا شوید!

لاگونا لبز (Laguna Labs) از رمزارز ضد تورمی خود رونمایی کرد. فرآیند توکن سوزی شبکه آزمایشی فلت کوین بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) انجام می‌شود.

شرکت فناوری بلاک چین Laguna Labs، اقدام به راه‌اندازی شبکه آزمایشی برای استیبل کوین flatcoin نمود. فلت کوین، یک استیبل کوین در حال توسعه‌ بوده که قیمت آن بر اساس شاخص هزینه‌های زندگی متغیر است.

بیشتر بخوانید: توکن AAVE در صرافی رابین هود فهرست شد!

عرضه رمزارز ضد تورمی فلت کوین

طبق اطلاعیه منتشر شده، لاگونا لبز اعلام کرد که فلت کوین بر خلاف توکن‌های مرتبط با ارزهای فیات نظیر دلار ایالات متحده، با پشتوانه تورم بی‌طرفانه و هزینه‌های واقعی زندگی عرضه شده می‌شود.

این شرکت اعلام کرد که ایده عرضه رمزارز ضد تورمی را از صحبت‌های بازیگران بزرگ صنعت ارزهای دیجیتال در توییتر به دست آورده است. از جمله این افراد می‌توان به برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، بالاجی اس سرینیواسان (Balaji S.Srinivasan)، مدیرعامل سابق کوین بیس و  ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم اشاره کرد.

تمامی افراد نامبرده خواستار راه‌های جایگزین جهت تثبیت دارایی‌ها هستند. این کار جهت حفظ قدرت خرید کاربران در طول زمان انجام خواهد شد. مفهوم رمزارز ضد تورمی یک مفهوم تازه نیست؛ اما تاکنون هیچ شرکتی اقدام به اجرای آزمایشی این طرح نکرده است.

استیبل کوین‌های ضد تورمی

Frax Finance، در ماه آپریل اقدام به راه‌اندازی یک استیبل کوین ردیابی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به نام Frax Price Index نمود. این استیبل کوین از داده‌های اوراکل ChainLink استفاده می‌کند.

استیبل کوین فرکس ابتدا با قیمت 1.02 دلار به بازار عرضه شد. این توکن در 19 جولای به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 1.18 دلار رسید. از آن زمان تا کنون قیمت Frax حدود 10.6 درصد کاهش یافته است. هر واحد از این توکن با قیمت 1.05 دلار معامله می‌شود. با توجه به اینکه تنها یک سال از عمر استیبل کوین Frax می‌گذرد،‌ قضاوت در مورد موفقیت آن در جلوگیری از تورم صحیح نیست.

توکن پروتکل ولت (Valt) نیز یکی دیگر از رمزارزهای ضد تورمی وابسته به CPI به شمار می‌رود. تاریخچه دقیق قیمت Valt در دسترس نیست. پلتفرم‌های ردیابی قیمت معتبر نظیر CoinMarketCap و CoinGecko اطلاعات قیمتی این رمزارز را پیگیری نمی‌کنند. این توکن همچنین در هیچ یک از صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال نظیر بایننس و کوین بیس نیز فهرست نشده است.

رمزارز ضد تورمی IHC در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال از مکانیزم توکن سوزی بر اساس داده‌های تورم سالانه ایالات متحده و همچنین نرخ ماهانه CPI استفاده می‌کند. توکن IHC بر اساس داده‌های مشخص شده عملیات توکن سوزی را انجام می‌دهد؛ در نتیجه ارزش هر واحد از این توکن در طول زمان حفظ خواهد شد.

نحوه وثیقه‌گذاری فلت کوین

رمزارز ضد تورمی

علی‌رغم تلاش‌های IHC جهت حفظ ارزش قیمتی،  CoinGecko مدعی شد که ارزش IHC در سال اخیر 96.4 درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله هر واحد توکن IHC حدود 0.00009529 دلار قیمت دارد.

وایت پیپر فلت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز از یک اوراکل شاخص تورم مستقل برای محاسبه وثیقه‌گذاری استفاده می‌کند. لوگانو لبز از تکنیک آربیتراژ و وثیقه‌گذاری بیش از حد جهت خنثی‌کردن تورم بهره می‌برد. به عقیده Laguna Labs، وثیقه‌گذاری بیش از حد یک دارایی مانع از سقوط آن می‌شود. همچنان مشخص نیست که اگر ارزش دارایی‌های وثیقه‌ شده به میزان قابل توجهی کاهش یابد، این تئوری پایدار خواهد ماند یا خیر.

جزئیات راه‌اندازی شبکه آزمایشی (Testne) رمزارز ضدتورمی فلت کوین مبهم است؛ اما این شرکت اعلام کرد که کاربران می‌توانند از شبکه آزمایشی جهت آزمایش مکانیسم مینت کردن فلت کوین استفاده کنند.

نرخ تورم ایالات متحده آمریکا از آغاز همه‌گیری کووید-19 به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس ماشین حساب تورم، این میزان از 1.4 درصد به حدود 8.2 دلار رسیده است. قدرت خرید دلار آمریکا با افزایش قیمت کالاهای عمومی به طرز شدیدی کاهش یافت. رمزارزها و به خصوص استیبل کوین‌ها به ابزاری مهم برای شهروندان کشورهای دارای مشکلات اقتصادی تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه رمزارز ضد تورمی توسط Laguna Labs چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر