;
coinex

آپدیت iPadOS 16.1 منتشر شد [+لیست قابلیت‌های جدید]

اپل آپدیت iPadOS 16.1 را به دنبال معرفی اولیه در ۲۰۲۲ WWDC در ماه ژوئن منتشر کرده است. مهم‌ترین قابلیت در نسخه جدید، stage manager است.

طبق سال‌های گذشته، نسخه جدید ipados 16 باید به دنبال آپدیت iOS در ماه پاییز منتشر می‌گردید، اما امسال برخلاف سال گذشته، انتشار نسخه جدید به تعویق انداخته شد و در سپتامبر به انتشار رسید. هم اکنون آپدیت iPadOS 16.1 به عنوان اولین نسخه ipados قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل macOS Ventura رسما منتشر شد

آپدیت iPadOS 16.1

آپدیت iPadOS 16.1 تغییرات جدیدی را تجربه کرده است که از شاخص‌ترین تغییرات، می‌توان به حالت مولتی اسکینک stage manager اشاره کرد. این قابلیت، یک سیستم پنجره سازی به شمار می‌رود و کاربران می‌توانند با ایجاد پنجره‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت بین برنامه‌ها جابه‌جا شوند.

آپدیت iPadOS 16.1

به دنبال معرفی ویژگی جدید، اعلام شد که این قابلیت برای جدیدترین آیپد از جمله تراشه m1، در مدل‌های ipad pro و ipad air قابل استفاده است، ولی چندی بعد از طرف شرکت اعلام شد که stage manager برای مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نیز قابلیت استفاده دارد.

در نسخه بعدی ipados16، قابلیت stage manager ، پشتیبانی از مانیتور خارجی را به آیپد می‌افزاید و این قابلیت فقط در مدل‌های M1 و M2 آیپد پرو قابل استفاده خواهد بود.

همچنان با اعمال تغییرات و بهبود وضعیت اپل از ماه ژوئن، stage manager، باز هم مورد انتقاد قرار گرفته است. فدریکو ویتیچی در Macstories نظر خود را این گونه بیان کرده است:

«اپل از یک ایده خوب شروع کرد تا با استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های بیشتر، آیپد را مفیدتر کند. بااین‌حال، اجرای آن را در iPadOS 16.1 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های ازدست‌رفته، باگ‌ها و تعاملات گیج‌کننده که بیش‌ازحد طراحی‌شده، به‌صورت ضعیفی تست‌شده و درهم‌ریخته بود، ناکام گذاشت.

اولین نسخه Stage Manager نمی‌تواند مولتی‌تسکینگ آیپد را برای تازه‌واردها بصری‌تر و برای کاربران قدرتمند انعطاف‌پذیرتر کند. امروز، من در تلاشم تا بفهمم Stage Manager قرار است چه نوع عملکردی را اجرا کند.

بذر یک ایده معتبر در پشت Stage Manager وجود دارد: ایجاد پیوستگی بین Mac و iPad که به کاربران قدرتمند اجازه می‌دهد فراتر ازآنچه iPadOS تاکنون ارائه کرده است، بروند. اما این ایده با بدترین پیاده‌سازی فنی مولتی‌تسکینگ همراه شده است.»

ویژگی‌های آپدیت iPadOS 16.1

هم چنین آپدیت iPadOS 16.1 شامل ویژگی‌های جدید iOS 16 و ویژگی‌های جدید مخصوص آیپد است. در ادامه به شرح برخی از ویژگی‌های آپدیت جدید می‌پردازیم:

ویژگی‌های آپدیت iPadOS 16.1

آپدیت برنامه‌های massages:

شامل ویرایش، کنسل کردن ارسال، نشانه دار کردن به عنوان خوانده نشده و سایر موارد است.

آپدیت برنامه‌های ایمیل:

شامل ارسال زمان بندی شده، لغو ارسال و لینک‌های قدرتمند است.

مقیاس بندی نمایشگر:

این قابلیت باعث افزایش تراکم پیکسلی نمایشگر شده است تا شاهد برنامه‌های بیشتری باشیم.

از جمله تغییرات دیگر، افزوده شدن برنامه آب و هوا، برنامه جدید home، برنامه‌های کلاس دسکتاپ و … را می‌توان نام برد.

Ipados16 قابل استفاده و در دسترس در مدل‌های ipad air، ipad pro نسل سوم و جدیدتر، نسل ۵ به بعد و آیپد مینی ۵ به بعد است.

لازم به ذکر است که می‌توانید با مراجعه به برنامه، قسمت تنظیمات، گزینه general را انتخاب کرده و نسخه جدید نرم افزار را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آپدیت ipados16.1 برای شرکت‌های این آیپد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر