;
coinex

بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023 معرفی شدند

لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023 و رتبه بندی موضوعی توسط موسسه تایمز هایر اجوکیشن منتشر شد. در تکراتو بخوانید.

رتبه بندی جدید دانشگاه‌های جهان توسط موسسه‌ی تایمز هایر اجوکیشن منتشر شد. این رتبه‌بندی شامل 1799 دانشگاه جهان در 104 کشور و منطقه است. این جامعیت رتبه بندی تایمز را به یکی معتبرترین و متنوع‌ترین رتبه‌بندی‌های دانشگاهی تا به امروز تبدیل کرده است. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023 را بخوانید.

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین رشته های دانشگاهی [23 رشته برتر دانشگاهی]

بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023

یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین‌المللی، پایگاه رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن است که اولین بار در سال 2013 میلادی رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را به لیست بین‌المللی خود اضافه کرد. امسال جدول رتبه‌بندی موضوعی 974 دانشگاه را شامل شد که این عدد نسبت به سال گذشته 82 دانشگاه افزایش داشته است.

بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023

این موسسه به تازگی رتبه‌بندی موضوعی برای رشته “کامپیوتر” را منتشر کرده است. شایان ذکر است که ملاک رتبه‌بندی موضوعی این موسسه بر اساس معیارهای رتبه جهانی است با 13 شاخص سنجیده می‌شود. در این رتبه بندی عملکرد یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در چهار حوزه‌ی “آموزش”، “تحقیق”، “انتقال دانش” و “چشم انداز بین المللی” ارزیابی می‌گردد.

در فهرست نتایج رتبه‌بندی تایمز در رشته کامپیوتر، بار دیگر دانشگاه آکسفورد برای پنجمین سال متوالی در صدر جدول قرار گرفته است و می‌درخشد. جایگاه دوم و سوم این فهرست به ترتیب متعلق به مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفورد است. دانشگاه فنی مونیخ نیز در این فهرست با ارتقا از رتبه‌ی 14 به 10 رسید. این موسسه یکی از تنها دو مؤسسه آلمانی در بین 50 مؤسسه برتر است که امسال موفق به کسب جایگاه در میان 10 دانشگاه برتر شد. “دانشگاه صنعتی شریف” در این لیست به عنوان برترین دانشگاه ایرانی در سطح جهانی در رشته کامپیوتر معرفی شد.

اما 10 دانشگاه برتر جهان در رشته کامپیوتر کدامند؟

  1. دانشگاه آکسفورد (انگلیس)
  2. موسسه فناوری ماساچوست (آمریکا )
  3. دانشگاه استتفورد (آمریکا)
  4. موسسه فناوری زوریخ (سوئیس)
  5. دانشگاه کارنگی ملون (آمریکا)
  6. دانشگاه کمبریج (انگلیس)
  7. دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)
  8. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (آمریکا)
  9. دانشگاه هاروارد (آمریکا)
  10. دانشگاه فنی مونیخ (آلمان)

بیشتر بخوانید:

تجربه شما در خصوص بهترین دانشگاه های جهان در رشته کامپیوتر 2023 چیست؟ نظرات و تجارب خود در این مورد را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر