;
coinex

آپدیت iOS 16.1 رسما منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

طبق وعده اپل، بعد از مدت طولانی آپدیت iOS 16.1 برای آیفون‌های واجد شرایط منتشر گردید. قابلیت‌های جذاب این آپدیت، نظر کاربران را به خود جلب می‌کند.

احتمال تاخیر در دسترسی به آپدیت جدید iOS 16.1 وجود دارد، ولی در حالت کلی با مراجعه به تنظیمات، قسمت general و سپس software update می‌توانید اقدام به دانلود کنید. در ادامه مبحث، به قابلیت‌های جدید این نسخه اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: از لایتنینگ به USB-C ؛ اپل در برابر اتحادیه اروپا تسلیم شد!

آپدیت iOS 16.1

قابلیت جدیدی به آپدیت iOS 16.1 اضافه شده است که شما و ۵ نفر دیگر را قادر می‌سازد تا به کتابخانه اشتراکی، عکس اضافه کنید و ادیت و حذف عکس‌ها را انجام دهید. این قابلیت تحت عنوان iCloud shared photo شناخته می‎شود که اشتراک گذاری تصاویر درون اپ فوتوز را آسان‌تر می‌کند.

آپدیت iOS 16.1

با آپدیت ios16.1، ویژگی‌های جدیدی، از جمله، افزودن فعالیت‌های زنده (Live Activities) به آپ‌های شخص ثالث در اپ استور اضافه شده است. این قابلیت جدید، کاربران را قادر می‌سازد در جزیره پویا یا لاک اسکرین به اطلاعاتی مانند مسابقه فوتبال و یا فرآیند دریافت غذا دسترسی داشته باشند.

بین آیفون ۱۴ و مدل‌های قدیمی و مدل‌های پرو ۱۴، تفاوت‌هایی در مکان نمایش فعالیت زنده وجود دارد. در مدل‌های قدیمی در پایین لاک اسکرین و در مدل‌های پرو ۱۴با باز شدن قفل صفحه، در بالای نمایشگر و در جزیره پویا نمایش داده می‌شود.

Clean energy charging از ویژگی‌های iOS 16.1 به شمار می‌آید که این قابلیت با هدف کاهش تولید کربن اضافه شده است. این قابلیت، کارِ خود را با بهینه کردن زمان شارژ آیفون انجام می‌دهد. در این روش تا موقعی از برق استفاده می‌شود که انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی به ایالات متحده تعلق دارد.

کاربران در پی انتشار iOS16.1 در کنار ipados16.1 و tvos16.1، نیازی به اپل واچ هنگام استفاده از فیتنس پلاس ندارند، ولی دیگر نمی‌توانند به صورت لحظه‌ای اطلاعاتی از قبیل ضربان قلب و کالری سوزانده شده را مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که قابلیت‌های جدید ios16.1 شامل پشتیبانی از تجهیزات matter و حساب saving در اپل کارت، پشتیانی از reachability برای جزیره پویا و به اشتراک‌گذاری کلید در اپ والت در مدل‌های آیفون پرو ۱۴ است.

به دنبال انتشار ios16 نسخه جدید ipados تحت ‌عنوان ipados16 نیز منتشر شده است که به عنوان اولین نسخه این سیستم عامل به شمار می‌آید و دارای قابلیت stage manager است.

هم چنین شرکت اپل با انتشار سیستم عامل مک او اس 13 ، قابلیت‌های جدیدی از جمله stage manager و continuitycamera را به این سیستم عامل افزوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آپدیت iOS 16.1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من گوشی دخترمو که آیفون 11 بود آپدید کردم. بمحض روشن شدن سوالات امنیتی رو خواست . دادم جوابا رو. برا بکار افتادن شماره موبایلشو قبول نمیکنه . میگه یه کشور دیگه انتخاب کنین.

    پاسخ