;
coinex

راه اندازی اینترنت ماهواره ای روسیه ؛ خیز بلند مسکو برای رقابت با استارلینک!

راه اندازی اینترنت ماهواره ای روسیه می‌تواند قدمی در جهت رقابت با استارلینک باشد. استارلینکی که ماهیت آمریکایی دارد و همچنین با سیاست‌های روسیه همسو نیست.

از ابتدای حمله نظامی روسیه به اوکراین، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک همچون نجات بخشی بود که از سوی دولت‌مردان اوکراین فراخوانده شد. به نظر می‌رسد روسیه نمی‌خواهد از رقیب دیرباز خود، یعنی آمریکا عقب‌تر بماند و به فکر راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای است. در ادامه جزئیات بیشتر در خصوص راه اندازی اینترنت ماهواره‌ ای روسیه را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: نصب و راه‌ اندازی اینترنت استارلینک : چگونه اینترنت ماهواره ای Starlink را نصب و راه اندازی کنیم؟

راه اندازی اینترنت ماهواره ای روسیه

به نظر می‌رسد روسیه برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای تصمیمی جدی دارد. در دو هفته گذشته و در پنجمین عملیات پرتاب فضایی در روسیه، چند ماهواره ارتباطی از سوی روسیه به مدار زمین فرستاده شده تا در زمان مناسب برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

اینترنت ماهواره‌ای روسیه چقدر پیشرفته است؟ 

پنجمین عملیات پرتاب فضایی و در دو هفته گذشته در ساعت ۲۲:۵۷ دقیقه روز شنبه به وقت مسکو از مقر فضایی وستوچنی در شرق روسیه با یک موشک سایوز سه برای خوشه ارتباطی Gonets-M و یک فضاپیمای نمایشی Skif-D به فضا فرستاده شد. سازمان فضایی روسیه در طی بیانیه‌ای اعلام کرده است:

هر چهار ماهواره با موفقیت در مدار تعیین شده قرار گرفتند. وزن هر یک از ماهواره‌های خوشه Gonets-M شامل Gonets-M33، Gonets-M334 و Gonets-M35 به 280 کیلوگرم می‌رسد.

اقدام اخیر روسیه گام بلندی در رقابت با استارلینک و راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای محسوب می‌شود. این ماهواره‌ها در ارتقاع 1500 کیلومتری مدار زمین به خوشه Gonets-M خواهند پیوست. روسیه این ماهواره‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده تا داده‌ها را به زمین منتقل کرده و برای مشترکان ثابت و همراه در هر نقطه‌ای از سیاره زمین سرویس‌ ارتباطات ماهواره را ارائه دهند.

فضاپیمای نمایشی Skif-D نیز به ارتفاع بالاتری پرتاب شد. این ماهواره به گونه‌ای طراحی شده تا در مدار نزدیک قطب زمین و در ارتفاع 8070 کیلومتری بالای زمین بچرخد.

این ماهواره از ابزار نمایش و مدل اولیه از نخستین ماهواره روسی برای دسترسی به پهنای باند اینترنت در مناطق دور افتاده نظیر مناطق قطبی استفاده می‌کند. انتظار می‌رود خوشه Skif طی آینده نزدیک به 12 ماهواره مجهز شود که هر ماهواره می‌تواند 100 گیگابایت داده را به ازای هر ثانیه منتقل کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره راه اندازی اینترنت ماهواره ای روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر