;
coinex

بازیگران سریال آزادی مشروط [بیوگرافی + عکس]

آزادی مشروط جدیدترین مجموعه طنز تلویزیونی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال آزادی مشروط پرداخته‌ایم.

سریال «آزادی مشروط» با بیانی طنز به روایت داستانی از روزهایی سخت کرونایی می‌پردازد. داستان این مجموعه براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی به نگارش درآمده و در مرکز سیما فیلم ساخته شده است.

مجموعه آزادی مشروط ۳۰ قسمت دارد و از سریال‌های جدید و پر بازیگر شبکه یک سیماست. سروش جمشیدی، علی مشهدی، حسین رفیعی، شهین تسلیمی، علیرضا استادی، مریم کاویانی، هلیا امامی، پوراندخت مهیمن، بهنوش بختیاری، پرویز فلاحی‌پور، نیماشاهرخ شاهی برخی از بازیگران مطرحی هستند که در مجموعه آزادی مشروط به نقش‎‌آفرینی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آزادی مشروط

آزادی مشروط درباره فعالیت‌ اقدامات گروه‌های جهادی، کادر پرتلاش درمان و پرستاران و همچنین چالش‌ها، سختی‌ها، شیرینی‌ها و مشکلات دوران کروناست.

بازیگران سریال آزادی مشروط
بازیگران سریال آزادی مشروط

در این سریال‌ کمدی اجتماعی خانوادگی جدید، علاوه‌بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، بازیگرانی همچون حوریه مقدم، رامین راستاد، کاوه سماک‌باشی، حدیثه تهرانی، صهباشرافتی، افشین سنگ چاپ، فرج الله گل‌سفیدی، لیلا بوشهری، اکبر رحمتی، شهاب عباسی، محمدرضا رهبری، مجید شهریاری، ساقی زینتی، سیدمسعود حسینی، بابک افرا، فریبا ترکاشوند، عباس محبی، سامان گوران، مجیدقادری، مریم کریم‌زاده، علی معصومی، ژاله درستکار، ملیکا متولی‌پور، سوگل قربانی و پرنیا کربلایی‌زاده نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در ادامه، علاوه‌بر بیوگرافی بازیگران سریال آزادی مشروط و خلاصه‌ای از داستان آن، می‌توانید عکس بازیگران سریال آزادی مشروط را نیز ببینید.

سروش جمشیدی

بازیگران سریال آزادی مشروط
زندگینامه بازیگران سریال آزادی مشروط

سروش جمشیدی در بیستم اسفند ماه سال ۱۳۵۸در یزد به دنیا آمد. او با رتبه 9 کنکور، در رشته‌ی برق دانشگاه آزاد تهران قبول شد، اما پس از گذراندن 90 واحد گرفتن مدرک کاردانی آن را رها کرد.

جمشیدی در 6 سالگی به همراه پدرش، یک نمایش‌نامه در تئاتر اجرا کرد و این کار باعث علاقه‌مندی او به بازیگری شد. او زمانی که کلاس دوم ابتدایی بود، یک نمایشنامه 5 دقیقه‌‌ای نوشت و آن‌ را با همکلاسی‌هایش در دبستان اجرا کرد، سپس در آغاز نوجوانی در تست بازیگری فیلم فرشته‌ سلامتی پذیرفته شد و در این فیلم به ایفای نقش پرداخت.

سروش جمشیدی نخستین کار حرفه‌ای و رسمی هنری‌اش را در آذر ماه سال 1377 در تلویزیون یزد آغاز کرد. او در استان یزد با بازی در تئاتر به شهرت رسید و برنامه‌های گوناگونی را در شبکه تابان اجرا کرد. مهم‌ترین آن‌ها ماجراهای آقای پیله بود که 9 ماه، هر شب روی آنتن شبکه تابان رفت و خیلی خوب دیده شد.

جمشیدی برای ادامه کارش به تهران آمد و مدتی در مدارس نمایش کودک اجرا کرد. پس از حضور در چند تله فیلم و تئاتر، چند سکانسی را در مجموعه طنز متهم گریخت رضا عطاران بازی کرد.

او به عنوان صداپیشه به کارش ادامه داد و در مجموعه شادونه در سرزمین دونه‌ها، صداپیشه عروسکی بنام میدونه و نیز کلاغ در شادونه در سرزمین پرندگان بود.

جمشیدی با بازی در سریال درحاشیه مهران مدیری دیده شد و سپس با نقش‌آفرینی درخشانش در برنامه دورهمی به شهرت رسید.

او در چند مصاحبه گفته‌ است: «مهران مدیری یک مرد به معنای واقعی کلمه است. من تا آخر عمر کاری خود مدیون او هستم. او تنها کسی است که من را باور کرد. خیلی‌‌ها بازی من را می‌‌دیدند و می‌گفتند خیلی خوبی ولی او به من اعتماد کرد و من را باور کرد.»

سروش جمشیدی سال‎‌هاست ازدواج کرده است و یک پسر به نام سیاوش دارد.

بیشتر بخوانید:

مریم کاویانی

بازیگران سریال آزادی مشروط
عکس بازیگران سریال آزادی مشروط

مریم کاویانی، زاده‌ی یکم تیر ماه سال 1349 اهواز است. او دارای مدرک فوق‌لیسانس پرستاری است. پدر و مادر او اصالتا مازندرانی هستند. وی اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

شغل اصلی مریم کاویانی پرستاری بوده و از سال 1381 به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای بازیگری شده است. او با با بازی مجموعه پرببینده‌ی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد به شهرت رسید. وی در این سریال نقش همسر حسن جوهرچی را ایفا کرده بود.

کاویانی تاکنون در سریال‌های تلویزیونی زیادی همچون، به دنیا بگویید بایستد، روز رفتن، شکرانه، خط شکن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، فاصله‌ها و در قصه‌ها زندگی می‌کنند، ایفای نقش کرده است.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ و از ازدواج اولش است. وی در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد، اما پس از سه سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

نیما شاهرخ شاهی

بازیگران سریال آزادی مشروط
عکس بازیگران سریال آزادی مشروط

نیما شاهرخ شاهی در هفدهم مرداد ماه سال 1360 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی عمران بوده و 7 سال به طور جدی در رشته دانشگاهی خود کار کرده است.

شاهرخ شاهی در 22 سالگی خیلی اتفاقی با بازی در فیلم «مکس» وارد دنیای بازیگری شد. او با ایفای نقش در فیلم «پارک وی» به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1385 کنار رعنا آزادی ور و بیتا فرهی دیده شد و سه سال بعد با بازی در سریال «فاصله‌ها» در سال 1389 به شهرت رسید.

آینه‌های روبرو، بی‌انتها، نفرین، دموکراسی تو روز روشن، ناسپاس، لج و لج ‌بازی، کیش و مات، مجنون لیلی، دایره زنگی، سلفی با دموکراسی و هزار سال با تو برخی از فیلم‌هایی هستند که نیما شاهرخ شاهی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است.

بیشتر بخوانید:

شهاب عباسی

بازیگران سریال آزادی مشروط

در ادامه بیوگرافی باریگران سریال آزادی مشروط می‌رسیم به شهاب عباسی که علاوه بر بازی در این مجموعه طنز، به‌عنوان یکی از نویسندگان نیز فعالیت داشته است.

شهاب عباسی متولد 27 آذر ماه سال 1352 در محله سه راه امین شهر تبریز در یک خانواده پنج نفره متولد شد. پدرش (آلوش عباسی) از قهرمانان بوکس در آسیا بود. او فرزند دوم خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد. عباسی دانش‌آموخته‌ی رشته نقاشی است.

او پیش از قبولی در دانشگاه، مدت کوتاهی در رادیو تبریز فعالیت کرد. در دانشگاه با مهران غفوریان، جواد رضویان و حسین رفیعی هم دانشگاهی شد. شهاب عباسی پس از فارغ‌التحصیلی از نقاشی فاصله گرفت و با ایفای نقش در مجموعه «نوروز 76» به کارگردانی داریوش کاردان وارد قاب تلویزیون شد.

عباسی در سال 1385 با سریال هیوا که از شبکه آذربایجان شرقی پخش شد به شهرت رسید. او در سال 1389 با معرفی هومن حاجی عبداللهی با فرید شب‌خیز (تهیه کننده) سریال آیتمی خنده بازار را ساخت. این مجموعه در سال 90 جز پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون شد.

شهاب عباسی علاوه‌بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی در عرصه خوانندگی نیز فعالیت داشته و حتی در تبریز کنسرتی هم اجرا کرده است. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی ادامه فعالیت خوانندگی‌اش گفته است: «دیگر نمی‌خواهم انرژی‌ام را صرف مسائل دیگری جز نویسندگی و کارگردانی کنم. اگر هم هوس خوانندگی کنم ترجیح می‌دهم در جمع دوستان و فقط برای خودم بخوانم.»

سریال‌های صد سال به این سال‌ها، دست به نقد، شکرآباد، شکرپنیر، خنده بازار، دارا و ندار، پاورچین، آشتی کنان، زیر آسمان شهر و شهر گمشده (شکر آباد2) از آثار تلویزیونی شهاب عباسی هستند.

شهین تسلیمی

بازیگران سریال آزادی مشروط
بازیگران سریال آزادی مشروط

بیوگرافی بازیگران سریال آزادی مشروط را با شهین تسلیمی ادامه می‌دهیم. او در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۳۴در خشکرود استان مرکزی به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود. تسلیمی در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند، به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد؛ تا اینکه توسط الیزابت امینی، برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی شد. بازی در این سریال طنز و پربیننده آغاز کار جدی و حرفه‌ای تسلیمی در تلویزیون بود.

شهین تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرده است؛ اما برای علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشته و درحال‌حاضر در ایران زندگی می‌کند.

از آثار موفق کارنامه هنری او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهارچرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

بیشتر بخوانید:

رامین راستاد

بازیگران سریال آزادی مشروط

رامین راستاد متولد دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱ در مشهد است. وی دانشجوی انصرافی ترم سه رشته ادبیات بوده و به خاطر علاقه و اشتیاقی که به بازیگری داشت، پس از انصراف از دانشگاه در کلاس های بازیگری استاد امین تارخ شرکت کرد.

راستاد در سال 1375 با ایفای نقش در فیلم «حریف دل» وارد دنیای بازیگری شد. او با حضور در سریال زیر تیغ و همبازی شدن با بازیگران مشهوری همچون پرویز پرستویی به شهرت رسید. وی علاوه‌ بر بازیگری به‌ عنوان طراح گریم و دستیار کارگردان نیز با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته است.

راستاد از بازیگران سریال راز ناتمام بوده و در این مجموعه تاریخی که به تازگی از شبکه یک پخش شده، نقش آیت‌الله رفسنجانی را ایفا کرده است.

رامین راستاد مدت‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام صدف و یک پسر بنام ارشک است.

ساقی زینتی

بازیگران سریال آزادی مشروط
بیوگرافی بازیگران سریال آزادی مشروط

ساقی زینتی در پنجم آبان ماه سال ۱۳۴۹ در رشت به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی است و  از سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم داستانی «مخمصه» وارد دنیای بازیگری شد.

ساقی زینتی در سال ۱۳۷۲ در جشنواره تئاتر فجر، برنده جایزه نقش اول زن برای نقش‌آفرینی در نمایش «چهارشنبه‌خاتون» به کارگردانی رضا میرمعنوی شد.

وی در سال 1377 زمانی که 28 سال داشت، با ایفای نقش در سریال لک لک‌ها بر بام به کارگردانی جواد کهنمویی وارد قاب تلویزیون شد. زینتی با سریال دنیای شیرین دریا شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه پربیننده‌ی پس از باران به شهرت رسید. او در سال 1384 نیز با حضور در فیلم ستاره می‌شود ساخته‌ی فریدون جیرانی بازی در سینما را تجربه کرد.

ساقی زینتی سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر 14 ساله به نام سارینا صابری است که او نیز همچون مادرش وارد دنیای بازیگری شده و در چند تله فیلم بازی کرده است. این بازیگر توانمند فعالیت‌هایی به عنوان سفیر انجمن اوتیسم ایران دارد.

بیشتر بخوانید:

پرویز فلاحی پور

بازیگران سریال آزادی مشروط

در ادامه زندگینامه بازیگران آزادی مشروط ، به پرویز فلاحی پور می‌رسیم. وی متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است. فلاحی پور دانش‌آموخته‌ی زبان انگلیسی است. او فعالیت هنری‌ خود را با بازی در تئاتر از دوران دبیرستان شروع کرد. این بازیگر قبل از انقلاب با یک گروه تئاتر به سرپرستی «قشقایی» همکاری داشته است.

وی با نقش‌آفرینی درخشانش در نقش «یاور» در مجموعه «شب دهم» به شهرت رسید. دیگر همکاری پرویز فلاحی پور با حسن فتحی در سریال شهرزاد رقم خورد که او ایفاگر شخصیت نصرت پاشایی بود.

پرویز فلاحی پور فعالیت هنری خود را بازی در سریال‌های تلویزیونی ادامه داد. اگه بابام زنده بود، گل‌های گرمسیری، مرد هزار چهره، یوسف پیامبر، دلنوازان، در جستجوی آرامش، خانه امن و فرشتگان بی بال، برخی از سریال‌هایی هستند که فلاحی پور در آن‌ها بازی داشته است.

بازی درخشان فلاحی پور در نمایش «لابی»، جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برایش به ارمغان آورد.

حسین رفیعی

بازیگران سریال آزادی مشروط
بیوگرافی بازیگران سریال آزادی مشروط

حسین رفیعی متولد پانزدهم دی ماه سال 1348 در محله نظام آباد تهران است. او سه خواهر و یک برادر دارد. دانش‌آموخته‌ و عاشق رشته نقاشی است.

رفیعی فعالیت هنری‌‌اش را با برنامه «39» از سال 1372 آغاز کرد و با بازی جذابش در نقش «فَ‌فَ» در برنامه‌ی تلویزیونی «نیمرخ» به شهرت رسید.

رفیعی داور سه دوره جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه در بخش استندآپ کمدی و مجریان صحنه بوده است و تندیس ستاره جاودان هنر را برای تلاش و فعالیت چندین ساله‌اش در عرصه مجری گری دریافت کرده است.

نیمرخ، شبکه سه و نیم، مسابقه این خانواده، مسابقه نیرو به توان دو – شبکه دودست به نقد، شش قهرمان و نصفی، محرمانه، ناخونک، دوقلوها و یکی بود، یکی نبود برخی از کارهای کارنامه هنری او هستند.

حسین رفیعی سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های نارگل و باربد دارد.

مهران رجبی

بازیگران سریال آزادی مشروط

بیوگرافی بازیگران سریال آزادی مشروط را با مهران رجبی به پایان می‌رسانیم. وی در دوازدهم دی ماه ۱۳۴۰در شهر کرج متولد شد. رجبی اصالتاً اهل روستای واریان جاده چالوس بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است.

رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود استعداد وی در زمینه بازیگری را کشف کرد و به این ترتیب او وارد دنیای بازیگری شد. مهم‌ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی به ایفای نقشش می‌‌پردازد.

او یکی از پرکارترین باریگران سینما و تلویزیون است. روزگار غریب، گذر از رنج‌ها، معراجی‌ها، لبخند ماهی‌ها، بین خودمون بمونه، بوتیمار، دردسرهای عظیم، پرده‌نشین غیرعلنی، سرزمین کهن و لیسانسه‌ها برخی از سریال‌های کارنامه هنری رجبی هستند.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان سریال آزادی مشروط

داستان مجموعه آزادی مشروط حول محور زندگی سه نفر می‌چرخد که به دلیل جرمی که مرتکب شده‌اند، در زندان به‌سر می‌برند. اما این سه زندانی با شروع دوران کرونا آزادی مشروط می‌گیرند و به این ترتیب آن‌ها باید با خدمت کردن، بخشی از دوره محکومیت‌ خود را سپری کنند.

کارگردان سریال آزادی مشروط

مسعود ده نمکی در چهارم فروردین ماه سال 1348 در اهر متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته علوم سیاسی در دانشگاه آزاد است. ده نمکی از 16 سالگی تا 19 سالگی‌اش را در جبهه گذرانده و مدتی به عنوان روزنامه‌نگاری در نشریه یالثارات مشغول فعالیت بوده است.

وی در دهه 70، سردبیر و مدیرمسئول هفته نامه‌های شلمچه و جبهه و ماهنامه صبح دوکوهه بود. وی در همین دهه از اعضای فعال انصار حزب الله نیز بود. ایشان فیلمسازی را از 34 سالگی و با مستند فقر و فحشا آغاز کرد. پس از آن، مستند دیگری با نام کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ را ساخت.

اخراجی‌ها، نخستین فیلم سینمایی مسعود ده‌نمکی بوده که در سال 1386 ساخته شده و از پرفروش‌ترین آثار کمدی سینما به شمار می‌آید.

فیلم‌های اخراجی‌ها ۲، اخراجی‌ها ۳، رسوایی، معراجی‌ها، رسوایی، زندانی‌ها و سریال‌های دارا و ندار، معراجی‌ها، دادِستان دیگر آثار کارنامه هنری مسعود ده‌نمکی هستند.

از آثار منتشر شده‌ی این روزنامه نگار، نویسنده و کارگردان مطرح می‌توان اخراجی‌ها، اسارت و آزادگان به روایت تصویر، فرهنگ اصطلاحات اسرای ایران به انضمام دانستنی‌های از اسارت، کتاب شناسی اسارت، لبخند در اسارت، مجموعه‌ای از خاطرات اسرای ایرانی، معنویت در اسارت، مقاومت در اسارت دفتر اول، مقاومت در اسارت دفتر دوم، مقاومت در اسارت دفتر سوم، مقاومت در اسارت دفتر چهارم، رسوایی، رسوایی ۲، زندانی‌ها، دادِستان و طیب خان را نام برد.

عوامل سریال آزادی مشروط

  • تهیه‌کننده و کارگردان: مسعود ده‌نمکی
  • مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی
  • مدیر پروژه: مهدی سلطانی
  • نویسندگان: کریم خودسیانی و شهاب عباسی (براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی)
  • دستیار یک گروه کارگردانی: فرید کلهر
  • دستیاران کارگردان: حوریه مقدم، مجید تاج بخش و صبا رجبی
  • مدیر تولید: سید امیر ابراهیمی
  • مدیر برنامه‌ریزی: بهزاد چوپانیان و حامد تصدیق‌مقدم
  •  طراح گریم: شهرام خلج
  • تدوین: سید حامد محسن‌پور
  • صداگذار: مهرداد جلوخانی
  •  صدابردار: فرزان معاونیان
  • طراحی صحنه: بابک پناهی
  • طراح لباس: شادی رستگار
  • مدیر تدارکات: مهدی طبیعت‌نژاد
  • طراح بدلکاری:کیوان رضایی
  •  طراح جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان
  • طراح جلوه‌های ویژه بصری: کامیار شفیع‌پور
  • عکاس: حسن شجاع‌کنی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال آزادی مشروط به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند؟

علیرضا استادی، سروش جمشیدی، علی مشهدی، حسین رفیعی، شهین تسلیمی، حوریه مقدم، مریم کاویانی، هلیا امامی، پوراندخت مهیمن، بهنوش بختیاری، پرویز فلاحی‌پور، مهران رجبی، نیماشاهرخ شاهی، رامین راستاد، کاوه سماک‌باشی، حدیثه تهرانی، صهباشرافتی، افشین سنگ چاپ، فرج الله گل‌سفیدی، لیلا بوشهری، اکبر رحمتی، شهاب عباسی، محمدرضا رهبری، مجید شهریاری و ساقی زینتی از بازیگران این سریال هستند.

سریال آزادی مشروط چند قسمت است و چه روزهایی پخش می‌شود؟

سریال طنز آزادی مشروط 30 قسمت دارد و از اول آبان ماه هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال آزادی مشروط چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سریال آزادی مشروط بعلت استفاده از لهجه های متفاوت خیلی خاص شده
    خوشمزگیهای استادی و جمشیدی و خانم بالهجه شیرازی و لهجه اصفهانی عالی بود

    پاسخ