;
coinex

خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا ؛ آیا متا سقوط می‌کند؟

با سقوط 25 درصدی ارزش سهام و 263 میلیارد دلاری ارزش بازار، شاهد خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا و سقوط آن به رتبه 27ام بودیم.

در زمانی متا از نظر ارزش سهام و بازار، ششمین شرکت بزرگ دنیا بود و حالا با سقوط 25 درصدی ارزش سهام و 263 میلیارد دلاری ارزش بازار، به رده 27 ام ارزشمندترین شرکت های جهان سقوط کرده است. این سقوط ظاهرا بی‌ارتباط با سرمایه‌گذاری افراطی در متاورس نیست.

بیشتر بخوانید: نظر چت بات متا درباره زاکربرگ ؛ چندش، فریبکار و سواستفاده‌گر!

خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا

با انتشار گزارش مالی متا مشخص شده که ارزش بازار این کمپانی کاهشی 65 میلیارد دلاری داشته است و بر این اساس نه فقط شرکت متا که مدیرعامل ثروتمند آن مارک زاکربرگ نیز با کاهش شدید سرمایه مواجه شده است. این نخستین باری نیست که ارزش سهام متا کاهش می‌یابد و حدودا 8 ماه پیش زمانی که برای اولین بار تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک کاهش یافت، ارزش سهام این شرکت 26.4 درصد سقوط کرد و بیشترین ریزش ارزش سهام در یک روز در تاریخ آمریکا رقم خورد.

سرمایه‌گذاری افراطی متا در زمینه متاورس در سالیان اخیر، آینده نامعلوم متاورس و البته ناامیدی سرمایه‌گذاران از عملکرد متا از عمده دلایل کاهش ارزش سهام این شرکت عنوان شده است.

خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا ؛ آیا متا سقوط می‌کند؟

سرمایه‌گذاری متا در زمینه متاورس حتی منجر به اعتراض برخی سهامداران اصلی این شرکت شده،‌ شرکتی که حتی برای نشان دادن عزم خود در زمینه متاورس، از فیسبوک به متا تغییر نام داد. ظاهرا اما این رویکرد نتیجه عکس داده و تحلیلگران سرشناس انتظار دارند وضعیت متا برای سال آینده از این هم بدتر شود! اما آیا متا سقوط می‌کند؟

تلاش‌های بی‌وقفه زاکربرگ برای متاورس در نهایت سبب شد تا این شرکت از فهرست 20 شرکت ارزشمند جهان خارج شود،‌ در حالیکه متا در آغاز سال میلادی جاری وضعیت خوبی داشت، اما حالا بخش عمده ارزش قبلی خود را از دست داده است.

حالا ارزش بازار متا حدودا 260 میلیارد دلار است و این سبب شده تا این شرکت در جایگاه 27ام رده‌بندی گرانترین شرکت‌های جهان قرار گیرد.

روز گذشته و با انتشار گزارش درآمد سه ماهه، ارزش سهام متا به 97.36 دلار سقوط کرد و در واقع قیمت سهام این شرکت در سال جاری حدودا 71 درصد کاهش یافته است.

کاهش قیمت سهام روز پنجشنبه در شرایطی رخ داده که حدود 8 ماه پیش نیز سهام متا 26.4 درصد ریزش داشت و بزرگترین ضرر در یک روز در تاریخ شرکت‌های ایالات متحده را به نام خود ثبت کرد. بعد از انتشار گزارش کاهش تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک، رقمی حدود 240 میلیارد دلار از ارزش بازار متا نیز از بین رفت. ریزش ارزش سهام متا در فوریه، این شرکت را از فهرست 10 شرکت برتر جهان خارج کرد و حالا متا در بین 20 شرکت برتر نیز جایی ندارد!

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بازار باور دارند با توجه به اینکه مارک زاکربرگ متاورس را دنبال می‌کند، انتظار می‌رود در سال 2023 ارزش سهام این شرکت بیشتر سقوط کند و برای سرمایه‌گذاری روی این شرکت باید با احتیاط پیش رفت.

بنابر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مارک زاکربرگ از این وضعیت در امان نخواهد ماند و وی حدود 70 درصد ثروت خود را در سال جاری با احتساب ریزش فعلی ارزش سهام متا از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا چیست؟ آیا فعالیت افراطی زاکربرگ در زمینه متاورس، زمینه‌ساز سقوط زودهنگام متا می‌شود؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر