;
coinex

بررسی موتورولا اج 30 اولترا ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

موتورولا اخیرا از گوشی Motorola Edge 30 Ultra رونمایی کرده که مشخصات فوق‌العاده رده‌بالایی دارد و یکی از بهترین‌های 2022 به شمار می‌رود. در این مقاله، به بررسی موتورولا اج 30 اولترا می‌پردازیم و مشخصات این گوشی را موشکافی می‌کنیم.

یک سال قبل بود که موتورولا، گوشی اج ایکس 30 را معرفی کرد. این گوشی‌، اولین اسمارت‌فونی بود که با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار می‌شد. همچنین‌، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به این چیپ‌ست پرچم‌دار بود.

این گوشی حتی در مقایسه با سری 12 گوشی‌های شیائومی، قیمت کمتری دارد. امسال، مدل جدیدتر این گوشی، یعنی گوشی موتورولا موتو ایکس 30 پرو که با نام اج 30 اولترا نیز شناخته می‌شود، به بازار آمده‌ است. این گوشی نه تنها پردازنده قوی‌تری دارد، بلکه از قوی‌ترین سنسور دوربینی که تابه‌حال در تاریخ گوشی‌های هوشمند استفاده شده‌ است، بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بررسی موتورولا اج 30 اولترا

موتورولا اج 30 نام آشنایی است و تقریبا از پارسال در بازار دیده می‌شود. ولی اج 30 اولترا که جدیدترین گوشی پرچم‌دار موتورولا است، اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی شد. این گوشی که پیش از این در بازار چین، تحت نام Moto X30 Pro عرضه شده بود، هم‌اکنون در بازار اروپا تحت عنوان اج 30 اولترا پرو در دسترس است.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری
بررسی موتورولا اج 30 اولترا

دو گوشی موتورولا Edge 30 اولترا و موتو X30 پرو چند تفاوت بسیاری جزئی با یکدیگر دارند. ایکس 30 پرو درواقع نسخه‌ چینی گوشی است که حاشیه‌های کمتری در اطراف نمایشگر آن دیده می‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات موتورولا Edge 30 Ultra بپردازیم و نگاهی هم خواهیم داشت به تفاوت‌های این گوشی با موتو X30 Pro.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر طراحی و ساختار

در این قسمت به بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر طراحی و ساختار خواهیم پرداخت. هنگامی که جعبه ساده گوشی را باز کنید، ابتدا با یک آداپتور 125 واتی، کابل USB C و قاب محافظ شفاف مواجه می‌شوید. خود گوشی نیز یک محافظ صفحه از پیش نصب ‌شده دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر طراحی و ساختار
موتورولا اج 30 اولترا

گوشی موتورولا اج اصلی که سال 2020 عرضه شده، از صفحه نمایش 2.5 بعدی بهره می‌برد که کناره‌های آن انحنا دارد. هرچند موتورولا در مدل‌های بعدی از صفحه نمایش کاملا تخت استفاده کرده‌ است، اما در این گوشی به طراحی اورجینال صفحه نمایش منحنی برگشته‌ است.

صفحه نماش گوشی موتورولا اج 30 اولترا تقریبا تمام صفحه را اشغال کرده و کناره‌های باریکی در طرفین و بالا و پایین گوشی شاهد هستیم. این‌ها همگی نشان از یک گوشی پرچم‌دار قدرتمند دارد.

در بالای صفحه نمایش، شکاف اسپیکر تماس گوشی را می‌بینیم که به عنوان اسپیکر دوم (استریو) نیز عمل می‌کند. دوبین سلفی گوشی نیز فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

صفحه نمایش این گوشی با Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود که در مقابل ضربه و خط‌و‌خش تا حد بسیار خوبی مقاوم است. پنل پشتی گوشی نیز شیشه‌ای بوده و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود؛ ولی برای این که در مقابل لکه و اثرانگشت مقاومت بیشتری داشته باشد، پرداخت نهایی متفاوتی دارد. این امر باعث شده است که گوشی در دست کمی لیز باشد و سر بخورد، هرچند این موضوع غیرمعمولی نیست.

بررسی موتو ایکس 30 پرو
بررسی موتو ایکس 30 پرو (تفاوت حاشیه نمایشگر با نسخه اولترا در این تصویر به‌خوبی قابل مشاهده است)

هرچند پنل پشتی گوشی در نور عادی ساده به نظر می‌رسد، اگر گوشی را زیر نور آفتاب بگیرید می‌بینید که انگار اکلیل مات روی آن پاشیده شده‌ است. این افکت اخیرا روی گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شود و از حق نگذریم، افکت جذابی است.

این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید به فروش می‌رسد. افکت اکلیل مات روی رنگ سفید ستاره‌ای بهتر مشخص می‌شود و نور کمتری برای دیدن آن نیاز است.

از بحث رنگ که خارج شویم، متوجه می‌شویم که این گوشی از استاندارد IP52 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب بهره می‌برد که خوب به نظر نمی‌رسد. در دنیایی که گوشی سامسونگ گلکسی A53 که قیمتش تقریبا یک سوم این گوشی است، به استاندارد IP67 مجهز شده و قادر است تا نیم ساعت زیر یک متر آب دوام بیاورد، استفاده از این درجه مقاومت در این گوشی پرچم‌دار منطقی به نظر نمی‌رسد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر طراحی و ساختار

پنل پشتی گوشی طراحی مینیمالی دارد. در وسط گوشی لوگوی خفاش موتورولا خودنمایی می‌کند. سنسور 200 مگاپیکسلی روی آن، بیرون‌زدگی نسبتا زیادی دارد، که البته با توجه به مشخصات فنی آن دور از انتظار نیست. دو دوربین دیگر گوشی به صورت متقارن زیر دوربین اصلی قرار گرفته‌اند.

در قسمت پایینی گوشی پورت USB C، اسپیکر اصلی و درگاه سیم‌کارت را می‌بینیم. در قسمت بالایی فقط سوراخ میکروفون و لوگوی Dolby Atmos دیده می‌شود.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از لحاظ طراحی و ساختار
موتورولا اج 30 اولترا
ابعاد 161.8×73.5×8.4 میلی‌متر
وزن 198.5 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا دو سیم‌کارت (نانوسیم و همزمان یکی فعال (dual stand by))
استاندارد IP52 مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ بندی سفید ستاره‌ای، مشکی

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر نمایشگر

موتورولا Edge 30 Ultra به نمایشگر6.67 اینچی P-OLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر با نرخ نوسازی 144 هرتز، سرعت بالایی دارد و با اجرای روان، بهره‌وری بالاتری را در استفاده روزانه ارائه می‌دهد. این نمایشگر از حداکثر روشنایی 1250 نیت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین در زیر نور آفتاب به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر نمایشگر

از دیگر مشخصات نمایشگر موتورولا اج 30 اولترا می‌توان به نمایش 1 میلیارد رنگ و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به 90.3 درصد و تراکم پیکسلی آن به 395 ppi می‌رسد. یک پوشش گوریلا گلس 5 نیز از آن محافظت می‌کند.

اما بد نیست کمی هم به بررسی موتو X30 پرو از لحاظ نمایشگر بپردازیم و به تفاوت‌های این گوشی با نسخه بین‌المللی اج 30 اولترا اشاره کنیم. نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی از نوع OLED است و از روشنایی 1000 نیت در حالت HBM و حداکثر روشنایی 1250 نیت پشتیبانی می‌کند. این دستگاه در نسبت نمایشگر به بدنه 91.2 درصدی ساخته شده و تراکم پیکسلی آن به 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. سایر مشخصات نمایشگر این گوشی با نسخه اولترا یکسان است و تفاوت مهم دیگری دیده نمی‌شود.

بررسی مشخصات موتورولا اج 30 اولترا از نظر نمایشگر موتورولا اج 30 اولترا
نوع نمایشگر P-OLED، نمایشگر 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 144 هرتز، پشتیبانی از HDR10+، حداکثر روشنایی 1250 نیت
سایز 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 90.3 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت ابعاد 20:9،‌ تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 5

بررسی بررسی موتورولا Edge 30 اولترا از نظر دوربین

در این قسمت به بررسی گوشی موتورولا اج 30 اولترا از نظر کیفیت دوربین می‌پردازیم. در میان تمام مشخصات فنی گوشی موتورولا اج 30 اولترا، نمی‌توان از لنز دوربین 200 مگاپیکسلی غافل شد. دوربین اصلی که 200 مگاپیکسل است و در کنار آن از یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین جلوی گوشی نیز 60 مگاپیکسلی است. در واقع با خریداری این گوشی، شما صاحب 322 مگاپیکسل دوربین خواهید شد.

بررسی مشخصات فنی موتورولا اج 30 اولترا از نظر دوربین
بررسی مشخصات فنی موتورولا اج 30 اولترا از نظر دوربین

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی این گوشی از نوع سنسور HP1 سامسونگ است. این گوشی اولین اسمارت‌فونی است که از این لنز استفاده می‌کند. سایز پیکسل‌های ضبط‌شده توسط این دوربین 0.64 میکرومتر است. این دوربین همچنین از لرزشگیر اپتیکال (OIS)، طول فوکوس 14 میلی‌متری و دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد.

دوربین اولتراواید از سنسور JN1 سامسونگ استفاده می‌کند. این لنز طول فوکوس 14 میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 دارد. این دوربین نیز قابلیت فوکوس خودکار دارد، بنابراین می‌توان از آن برای عکس‌برداری نزدیک نیز استفاده کرد.

دوربین تله‌فوتو 2x که در سمت دیگر دوربین اولتراواید قرار دارد، به گفته موتورولا یک دوربین برای ثبت تصاویر پرتره است. این لنز از دیافراگم خارق‌العاده f/1.6 استفاده می‌کند و در نتیجه انتظار می‌رود تصاویر پرتره بسیار خوبی در تاریکی ثبت کند. سنسور استفاده شده در اینجا، سنسور سونی IMX663 است.

در جلوی گوشی، دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی را داریم که پایه آن سنسور OmniVision OV60A با دیافراگم f/2.2 است.

بیشتر بخوانید:

حالت عکس‌برداری پیشرفته در اپلیکیشن دوربین این گوشی، به شما توانایی کنترل کامل تنظیمات دوربین مانند تعادل سفیدی، ISO، فوکوس و سرعت شاتر می‌دهد. این قابلیت روی تمامی دوربین‌های گوشی (به جز فوکوس دستی برای دوربین سلفی) نیز فعال است.

عکس‌های گرفته‌شده توسط گوشی اج 30 اولترا در حالت پیش‌فرض 12.5 مگاپیکسلی بسیار خوب هستند. رنگ‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند و تعادل سفیدی در تمام تصویر پیوسته است. جزئیات تصویر بسیار خوب است و نویز بسیار کمی که در تصاویر وجود دارد به هیچ‌وجه آن‌ها را خراب نمی‌کند.

حال به حالت 200 مگاپیکسلی این دوربین می‌پردازیم. به نظر نمی‌رسد استفاده همیشگی از این رزولوشن تصمیم خوبی باشد. حجم 50 تا 80 مگابایتی تصاویر گرفته شده و زمان اضافی حدود 2 ثانیه که برای گرفتن این گونه تصاویر لازم است، و هم‌چنین نیاز به ثابت بودن سوژه‌ها در تصاویر، این رزولوشن را برای عکس‌برداری روزمره نامناسب می‌سازد؛ هرچند که می‌شود از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده کرد. سایز فایل‌های حاصل بین 14 و 28 مگاپیکسل است و جزئیات قابل‌مشاهده بیشتری (در نور مناسب) ارائه می‌دهد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر دوربین

دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی گوشی ایکس 30 پرو سلفی‌های 15 مگاپیکسلی بسیار خوبی ثبت می‌کند، ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که رزولوشن را در همین حد نگه دارید. در نور مناسب، سنسور 60 مگاپیکسلی می‌تواند به شما جزئیات بیشتری بدهد ولی در این حالت شما به قابلیت HDR دسترسی ندارید.

گوشی موتورولا اج 30 اولترا از ضبط ویدیو تا رزولوشن 8k در سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. هرچند دوربین‌های تله و اولتراواید فقط تا رزولوشن 1080p و 30 فریم در ثانیه توانایی رکورد دارند.

لرزشگیر اپتیکال تصویر نسبتا خوب عمل می‌کند، ولی در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده، عملکرد ضعیف‌تری دارد. مثلا هنگام راه رفتن، گوشی‌های دیگر لرزش تصویر را بهتر حذف می‌کنند؛ ولی در این گوشی، تا زمانی که ثابت ایستاده باشید، عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر دوربین موتورولا اج 30 اولترا
تنظیمات دوربین
  • لنز 200 مگاپیکسل واید، سایز سنسور 1/1.22 اینچ، سایز پیکسل 0.64 میکرومتر، دیافراگم f/1.9، پشتیبانی از PDAF و  OIS
  •  لنز اولتراواید 50 مگاپیکسل، پوشش 114 درجه، سایز سنسور 1/2.76 اینچ، سایز پیکسل 0.64 میکرومتر، دیافراگم f/2.2
  • لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسل، سایز سنسور 1/2.93 اینچ، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال 2 برابر، دیافراگم f/1.6
قابلیت‌ها فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدیو
  • فیلم‌برداری 8k با 30 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری 4k با 30 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری 1080 با 30 و 60 و 120 و 320 و 960 فریم در ثانیه
  • لرزشگیر الکترونیکی تصویر gyro-EIS
  • HDR10+
دوربین سلفی لنز 60 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 0.64 میکرومتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ
قابلیت‌ها HDR
ویدیو
  • فیلم‌برداری ‌برداری 4k با 30 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری 1080 با 30 فریم در ثانیه

در گالری زیر می‌توانید نمونه‌هایی از عکس‌های گرفته شده با رزولوشن‌های مختلف این گوشی را ببینید.

بررسی گوشی موتورولا اج 30 اولترا از نظر باتری

بررسی گوشی موتورولا اج 30 اولترا از نظر پایداری باتری و سرعت شارژ گوشی نشان می‌دهد که این دستگاه از یک باتری 4610 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این باتری عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، طوری که می‌توان 19 ساعت ویدیو با فرکانس تصویر 60هرتز روی آن تماشا کرد که از گوشی‌های هم‌رده سامسونگ و اوپو بیشتر است. همچنین شما می‌توانید حدود 14 ساعت با فرکانس صفحه نمایش 144Hz با این گوشی وب‌گردی کنید.

بیشتر بخوانید:

شارژر 125 واتی که در بسته‌بندی گوشی وجود دارد، وزنی حدود 166 گرم دارد که کمی از خود گوشی سبک‌تر است. ولی با توجه به شدت جریانی که ارائه می‌دهد، این وزن و ابعاد برای آن طبیعی است. مدت‌زمان شارژ کامل این گوشی 20 دقیقه است، که با توجه به گوشی‌های هم‌رده بسیار خارق‌العاده است. هم‌چنین این گوشی قابلیت شارژ وایرلس 50 واتی و حتی شارژ معکوس وایرلس 10 واتی دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر باتری موتورولا اج 30 اولترا
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4610 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ
  • شارژ سریع 125 وات، 50 درصد در 7 دقیقه (به گفته کمپانی)، 100 درصد در 20 دقیقه
  • شارژ سریع وایرلس 50 وات
  • شارژ معکوس 10 وات
بررسی موتورولا Edge 30 اولترا
بررسی موتورولا Edge 30 اولترا

بررسی مشخصات فنی موتورولا Edge 30 Ultra

در این قسمت به بررسی مشخصات فنی موتورولا Edge 30 Ultra یا موتورولا x30 pro خواهیم پرداخت. با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده در این گوشی، انتظار می‌رود عملکرد بسیار خوبی در پردازش‌های مختلف به نمایش بگذارد. در تست‌های عملکرد، نتایج نسبتا نزدیکی در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده مانند Xiaomi 125 pro و Oneplus 10T دارد، ولی باید در نظر گرفت که اج 30 اولترا طراحی بدنه بسیار ظریف‌تر و باریک‌تری دارد. البته به همین دلیل، عملکرد ضعیف‌تری در پردازش‌های سنگین و پیوسته خواهد داشت و بعد از مدتی، دمای گوشی افزایش پیدا می‌کند، به طوری که بعد 3 دقیقه، عملکرد گوشی به حدود 80 درصد افت پیدا می‌کند.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر عملکرد موتورولا اج 30 اولترا
سیستم عامل اندروید 12
تراشه Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm)
CPU هشت هسته ای (1×3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3×2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×1.80 گیگاهرتز Cortex-A510)
GPU Adreno 730
درگاه حافظه ندارد
حافظه داخلی
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 با حافظه 512 گیگابایتی
  • UFS 3.1

بررسی گوشی موتورولا اج ۳۰ اولترا ؛ ظرافت در طراحی و دوربین موشکاف

بررسی گوشی موتورولا اج 30 اولترا از نظر کیفیت صدا

با مشخصات فنی موتورولا Edge 30 Ultra از نظر کیفیت بلندگوها و صدا همراه ما باشید. گوشی اج 30 اولترا ساختار کلاسیک اسپیکر استریو را دارد که در آن میکروفون مکالمه به عنوان کانال دوم صدا عمل می‌کند. در کل می‌توان گفت که عملکرد صدایی این گوشی عالی نیست، ولی در رده بسیار خوب قرار می‌گیرد. وکال‌ها و فرکانس‌های زیر به خوبی شنیده می‌شوند، ولی کیفیت پخش فرکانس‌های بم عالی نیست.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر کیفیت صدا موتورولا اج 30 اولترا
اسپیکر اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد

بررسی موتورولا Edge 30 اولترا از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

در این بخش به بررسی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو از لحاظ اتصالات و شبکه می‌پردازیم. این گوشی به تراشه وای‌فای دوگانه مجهز است. قابلیت هات‌اسپات نیز در این گوشی وجود دارد. سیستم موقعیت‌یابی با GPS دارد که از سه باند برای یافتن موقعیت شما استفاده می‌کند.

بررسی موتورولا Edge 30 اولترا از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال
بررسی مشخصات موتورولا Edge 30 اولترا

قابلیت پرداخت NFC در این گوشی وجود داشته و به پورت USB C در پایین گوشی مجهز است. سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش گوشی قرار دارد و علمکرد مناسبی با سرعت پاسخ‌گویی خوب در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما در گوشی موتورولا اج 30 اولترا وجود دارد.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال موتورولا اج 30 اولترا
تکنولوژی شبکه  GSM / HSPA / LTE / 5G
سنسورها اسکنر اثرانگشت (زیر صفحه نمایش / اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، سه باند، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث 5.2, A2DP, LE
GPS
  • GPS (L1+L5)
  • GLONASS
  • BDS
  • GALILEO
USB
  • USB Type-C 3.1
  • USB On-The-Go
  • DisplayPort 1.4
NFC دارد
قیمت موتورولا اج 30 اولترا
قیمت موتورولا اج 30 اولترا

قیمت موتورولا اج 30 اولترا

این گوشی در 8 سپتامبر (17 شهریور) سال 2022 در کنفرانسی مطبوعاتی معرفی شد و همان روز به بازار اروپا عرضه شد. نسخه پایه این گوشی در حدود 550 یورو در اروپا عرضه شده ولی متاسفانه هنوز در بازار رسمی کشور ایران ارائه نشده‌است.

بررسی موتورولا اج 30 اولترا از نظر قیمت و تاریخ عرضه موتورولا اج 30 اولترا
تاریخ معرفی 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور)
تاریخ عرضه 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور)
قیمت جهانی حدود 550 یورو

حرف آخر

به پایان مطلب معرفی و نقد و بررسی گوشی موتورولا اج 30 اولترا یا ایکس 30 پرو می‌رسیم. این گوشی در زمینه‌های مهم و دست‌اول بسیار خوب عمل می‌کند و تنها در بعضی زمینه‌های جزئی ثانویه دچار ایراداتی جزئی است. شاید بزرگ‌ترین ایراد وارده، عدم توانایی فیلم‌برداری 4k در حالت‌های تله و اولتراواید باشد، که البته با یک بروزرسانی نرم‌افزاری قابل رفع است. همچنین ضدآب و گردوغبار نبودن، و اندکی لیز بودن گوشی و هم‌چنین فعال شدن گاه و بی‌گاه محافظ لمس تصادفی به علت لبه‌های منحنی می‌تواند از ایرادات وارده این گوشی باشد.

از ایرادات این گوشی که بگذریم، می‌توان گفت سیستم دوربین این گوشی ضعف قابل‌توجهی ندارد، ولی نباید انتظار معجزه از سنسور 200 مگاپیکسلی این گوشی داشت. صفحه نمایش گوشی روشن، شفاف و روان است. عمر باتری گوشی بسیار خوب است و سرعت شارژ 20 دقیقه‌ای آن نیازی به هیچ تعریفی ندارد. گوشی طراحی زیبا و مینیمالی داشته و در مقابل لکه و اثر انگشت مقاومت خوبی دارد. بلندی صدای بلندگوهای آن خوب است و رابط کاربری تمیز و کاربردی دارد.

سوالات متداول

آیا گوشی موتورولا edge 30 ultra ارزش خرید دارد؟‌

این گوشی در این رنج قیمت و مشخصات فنی، رقیب‌های مطرحی مانند OnePlus 10T و Samsung Galaxy S22 Plus دارد. اگر بتوانید این گوشی را با اندک تخفیفی تهیه کنید، قطعا ارزش خرید دارد.

قیمت گوشی موتورولا اج 30 اولترا چقدر است؟‌

مدل پایه این گوشی در بازار اروپا حدود 550 یورو قیمت دارد، ولی فعلا در بازار ایران عرضه و قیمت‌گذاری نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی موتورولا اج 30 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    با سلام
    مدتی است که گوشی موتورولا x30 رو گرفتم اما متاسفانه دارای زبان فارسی نیست و درد سر بزرگی برام ایجاد شده
    اگه کسی نمیتونه منو راهنمایی کنه ممنونم

    پاسخ

    سلام وقت بخیر منم مدل x30 pro با رم ۱۲ حافظه ۵۱۲ گرفتم از چین خریدم فکرنکنم تو ایران افراد زیادی باشن این گوشی داشت باشن کلا چندتا بیشتر نیومده ازش ایران فکرکنم
    اگه تمایل داشتید ی ای دی یا ایمیل یا شماره چیزی بزارید بتونیم ارتباط داشت باشیم بیشتر باهم

    پاسخ

    یک راهی پیدا کردم x30 pro رام نسخه چین تبدیل میکنه edge 30 ultra با رام گلوبال چند نفر دیدم انجام دادن این کار شاید بدرد شماهم بخوره
    ای دی تلگرام من
    @Farrokh0098

    پاسخ