;
coinex

خودروهای تسلا حقیقتا خودران ؟ تحقیقات دولتی آغاز شد

 دولت آمریکا به دنبال تحقیقات قضایی برای اثبات ادعای گروه ایلان ماسک است. این تحقیق به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا خودروهای تسلا حقیقتا خودران هستند یا خیر.

وزارت دادگستری آمریکا سال گذشته پس از ثبت چند تصادف مربوط به خودروهای تسلا که سیستم اتوپایلوت کمک راننده در آنها فعال شده بود و برخی از آنها نیز مرگبار بودند، تحقیقاتی درباره این شرکت را آغاز کرد. این قابلیت خودران بودن خودروهای تسلا از سال 2016 به سیستم‌های موتوری تسلا اضافه شد.

بیشتر بخوانید: پیشی گرفتن تسلا از اپل ؛ برنامه بلندپروازانه ایلان ماسک

خودروهای تسلا حقیقتا خودران هستند؟

چند تصادف ثبت شده برای خودروهای تسلا در سال گذشته مربوط به فعال شدن سیستم اتوپایلوت کمک راننده در آن‌ها بود که در برخی از این تصادفات شاهد مرگ سرنشینان این خودروها بوده‌ایم.

ایلان ماسک که مالکیت تسلا را به عهده دارد در سخنرانی‌های اخیرش گفته است که خودروهای این برند قابلیت رانندگی بهتر از انسان را دارند. هفته گذشته ماسک اعلام کرد که قرار است، نرم افزارهای خودران اتومبیل‌هایش را ارتقا دهد.

خودروهای تسلا حقیقتا خودران
خودران

این آپدیت جدید به رانندگان کمک می‌کند تا بدون لمس فرمان به محل کار، فروشگاه یا خانه دوستانشان بروند. پس از تصادفات صورت گرفته گروه تسلا به مشتریان خود هشدار داد تا در زمان رانندگی دست‌های خود را بر روی فرمان بگذارند و در زمان استفاده از قابلیت اتوپایلوت فرمان را کنترل کنند.

با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که وب سایت این شرکت به مشتریان خود در رابطه با اینکه خودروهای تسلا حقیقتا خودران هستند، می‌گوید:

 فناوری تسلا برای کمک به ترمز، سرعت گرفتن و تغییر لاین حرکت خودرو ابداع شده، اما این ویژگی ها سبب خودران شدن وسیله نقلیه نمی‌شوند.

این گفته‌ها وزارت دادگستری آمریکا را حساس‌تر کرده است و آن‌ها را به سمت تحقیقات عملیاتی علیه این شرکت خودروسازی کشانده است. اگر تحقیقات ادامه پیدا کند، امکان مطرح کردن اتهاماتی علیه تسلا و ایجاد تحریم‌های مدنی بیشتر می‌شود.

فناوری FSD یا همان خودران بودن خودروهای تسلا

اینکه خودروهای تسلا حقیقتا خودران هستند به سال 2016 بر می‌گردد. ایجاد این فناوری جدید بر روی سیستم خودروها باعث رقابت شدید بین کمپانی‌های خودروسازی در دنیا شد.

خودروهای تسلا حقیقتا خودران
تسلا

فناوری کاملا خودران بودن خودروهای تسلا بر روی مدل‌های 3 و X و S اجرا می‌شود. به کارگیری این تکنولوژی موجب حیرت بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو شد.

خودروهای خودران، فناوری جدیدی است که از سنسورهای مختلفی در تمامی بدنه خودرو به کارگیری می‌کند. این سنسورها، کمک می‌کنند تا سیستم بتواند از محیط اطراف و خصوصا وسایل نقلیه‌ای که در کنار خودرو حرکت می‌کند، درک مناسبی داشته باشد.

دوربین جلو سه‌گانه، دوربین عقب با عمق دید 50 متر، رادار جلو، سیستم کنترل ترمز الکتریکی با دقت بالا، 12 سنسور فرا صوت با محدوده عملکردی 8 متر در تمام بدنه، دوربین‌های دید جانبی جلو، دوربین‌های دید جانبی دید عقب و پلتفرم انویدیا DRIVE PX 2AI سخت‌افزار این سیستم هوشمند را شامل می‌شوند.

خودروهای تسلا از سیستم FSD که قابلیت‌های سیستم خلبان اتوماتیک یا اتوپایلت را دارد، بهره می‌گیرد. این سیستم به گروهی از رادارهای پیشرفته سرعت، رادار فاصله، رادار تابلوخوان، رادار تشخیص خطوط، رادار نقطه کور مجهز است که آگاهی هوش مصنوعی این سیستم نسبت به محیط را، به شکل غیر قابل تصوری بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید

نظر شما در رابطه با خودروهای تسلا حقیقتا خودران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر