;
coinex

پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی ؛ مسی و رونالدو در فینال!

نتیجه پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی توسط یک ابرکامپیوتر معروف منتشر شده است. بر این اساس به نظر می‌رسد باید شاهد تقابل دو رقیب دیرینه در فینال باشیم!

یک ابرکامپیوتر معروف دنیای فناوری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که دو تیم ملی آرژانتین و پرتغال در فینال جام جهانی 2022 به هم می‌رسند و در نهایت این کاپیتان آلبی سلسته است که جام را بالای سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: همکاری صرافی Bitget با مسی ؛ طرفداران فوتبال با Web 3.0 آشنا خواهد شد!

پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی

این ابرکامپیوتر با انجام پردازش‌های پیشرفته با کمک هوش مصنوعی به این نتیجه رسیده که فینال جام جهانی 2022، تقابلی جذاب و رویایی بین آرژانتین و پرتغال؛ کریس رونالد و لیونل مسی خواهد بود!

بنابر این پژوهش که توسط شرکت BCA انجام شده، در این فینال آرژانتین در نهایت به پیروزی می‌رسد و مسی با پیروزی بر رونالدو و یارانش جام طلایی رنگ را بر بالای سر می‌برد.

این بررسی حاکی از این است که در فینال جام جهانی قطر، آرژانتین در ضربات پنالتی بر پرتغال پیروز می‌شود. این بررسی به سفارش نشریه فورفورتو و توسط شرکت BCA انجام گرفته است.

پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی ؛ مسی و رونالدو در فینال!

نکته جالب ماجرا اینجا است که با توجه به سن و سال دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال و شرایط جسمانی‌شان، به نظر می‌رسد که جام جهانی 2022 آخرین حضور آن‌ها در بزرگترین تورنمنت ملی فوتبال جهان باشد.

گرچه بسیاری به عللی چون عملکرد این دو در تیم‌های باشگاهی‌شان، امیدی به درخشش تیم‌های ملی پرتغال و آرژانتین ندارند، اما نباید فراموش کرد که مسی و رونالدو بازیکنانی برای لحظات حساس و پرفشار هستند و طبیعی است اگر از جان و دل و با تمام تلاش برای تیم‌های خود بازی کنند. یکی از محققین BCA به فورفورتو گفته:

انتخاب بین مسی و رونالدو مثل انتخاب بین موزارت و بتهوون یا بین داوینچی و میکل‌آنژ است. یعنی شما در این انتخاب نمی‌توانید به تحلیل عینی بسنده کنید و در نهایت سلیقه شما است که مشخص می‌کند کدام را بیشتر دوست دارید.

این تحقیق داده‌های مورد نیاز خود را از منابع مختلفی جمع‌آوری کرده است. از جمله این منابع باید به آمار فوتبالیست‌ها در لیگ‌های مختلف و آمار آن‌ها در 192 بازی مرحله گروهی جام جهانی‌های پیشین و 64 مسابقه در مراحل حذفی پنج جام جهانی پیشین اشاره کرد. مسی و رونالدو پیش از این در 5 دوره قبلی جام جهانی حاضر بوده‌اند.

گفتنی است که پژوهش مذکور صرفا محدود به فینال نبوده، در واقع هوش مصنوعی ابتدا مسابقات گروهی را تجزیه و تحلی کرده و بر این اساس و با تکیه بر داده‌هایی چون نمرات میانگین بازیکنان و عملکرد گذشته‌ آن‌ها، تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شده‌اند. ابرکامپیوتر سپس به سراغ مراحل حذفی رفته و با محسابات مشابه و البته افزودن متغیرهایی چون احتمال تاریخی برنده شدن تیم‌ها به فینال آرژانتین پرتغال رسید. در نتیجه به دلیل قهرمانی فرانسه در 2018 و احتساب پارامتری به نام «نفرین برنده» در محسابات، این کامپیوتر برای فرانسه نمره منفی در نظر گرفت!

شرکت BCA در یادداشت همراه با این بررسی اعلام کرد:

ما از نتیجه بررسی‌مان چقدر مطمئنیم؟ با اینکه این بررسی را بهترین تخمین ممکن با ابزارهای فعلا موجود می‌دانیم ولی باید اشاره کنیم که آرژانتین در مراحل حذفی با دیدارهایی دشوارتر از پرتغال روبرو است. ما به این نتیجه رسیدیم که دو تیم در بازی فینال هم به تساوی خواهند رسید اما در ضربات پنالتی آرژانتین شانس بیشتری دارد.

این بررسی حاکی از این است که بیشترین احتمال برای فینال بین پرتغال و آرژانتین نتیجه تساوی است. در نهایت وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده شود، این مسی و یارانش هستند که شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی ؛ مسی و رونالدو در فینال!
پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی ؛ مسی و رونالدو در فینال!

آنچه باعث این نتیجه‌گیری شده این است که در تاریخ جام‌های جهانی، آلبی سلسته از پنج بازی خود که به ضربات پنالتی کشیده شده، در چهار مورد به پیروزی رسیده است. آرژانتینی‌ها 77 درصد پنالتی‌های خود را با موفقیت به گل بدل کرده‌اند و از این حیث بر پرتغال برتری دارند.

پرتغال اما در تاریخ جام‌های جهانی تنها 1 بار در ضربات پنالتی پیروز شده است. پیروزی مقابل انگلستان در جام جهانی 2006 در ضربات پنالتی که نرخ موفقیت پرتغالی‌ها در ضربات پنالتی 60 درصد بوده است. البته نباید فراموش کرد که یکی از علتهای این تفاوت اینجا است که پرتغال نسبت به آرژانتین بازی‌های کمتری در مراحل حذفی جام جهانی داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیش بینی هوش مصنوعی از جام جهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر