;
coinex

تاریخ برگزاری الکامپ 1401 تغییر یافت؛ این بار به دلیل تحریم اکوسیستم فناوری!

تاریخ برگزاری الکامپ 1401 چه زمانی است؟ برگزاری نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران یا به عبارتی الکامپ بارها به دلایل گوناگون به تاخیر افتاده است.

نمایشگاه برای بسیاری از کسب و کارها مفهومی از اجتماع و دیدار با مشتریان خود و دیگر همکاران دارد. این در حالی است که اکوسیستم تکنولوژی ایران به دلیل مسدودسازی اینترنت آزاد دچار زیان بسیار شده است و به تبع آن بسیاری از شرکت‌ها، کسب و کارها و استارتاپ‌ها دچار صدماتی برگشت ناپذیر شدند. لذا نمایشگاه الکامپ، این بار به دلیل عدم تمایل به مشارکت بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: احتمال لغو الکامپ در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی

تاریخ برگزاری الکامپ 1401 بار دیگر عوض شد!

قطعی اینترنت، مسدودسازی آن و محدودیت‌های فراوان ایجاد شده در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و عدم دسترسی به اینترنت آزاد، تیشه‌ای بر ریشه اقتصاد دیجیتال کشور بود.

لغو الکامپ 1401 به دلیل عدم استقبال

نمایشگاه الکامپ اما یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه تکنولوژی است که برگزاری آن باری دیگر به تعویق افتاده است؛ یک تعویق نامعلوم که با اطمینان می‌توان گفت با ادامه شرایط ایجاد شده برای اینترنت کشور ممکن است برای مدت‌ها همچنان نامعلوم بماند.

نمایشگاه الکامپ هر ساله در تابستان برگزار می‌شود؛ اما بیست و ششمین دوره برگزاری این نمایشگاه برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد. مهم‌ترین دلیل این تعویق نیز از بین رفتن هزاران کسب و کار وابسته به اینترنت و عدم تمایل شرکت‌ها در این نمایشگاه است.

الکامپ 26 از سال 98 و از زمان همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود. این نمایشگاه باری دیگر نیز به دلیل همزمانی با ماه محرم لغو شد. اما این بار به اعتقاد کارشناسان، به دلیل برخوردهایی که با فعالان حوزه تکنولوژی و فناوری شد، و همچنین از بین رفتن هزاران کسب و کار اینترنتی و استارتاپ، برگزاری این نمایشگاه عملا اشتباه خواهد بود.

در حالی که انصراف دسته جمعی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه الکامپ نشانه تحریم اکوسیستم تکنولوژی است، دولت همچنان اصرار بر برگزاری نمایشگاه داشته است.

آیا الکامپ باری دیگر برگزار خواهد شد؟

با توجه به شرایط ایجاد شده در حوزه تکنولوژی و اقتصاد دیجیتال کشور سخت می‌توان گفت الکامپ برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است یا به زودی برگزار خواهد شد.

آیا الکامپ باری دیگر برگزار خواهد شد؟

در شرایط کنونی که بسیاری از کسب و کارهای وابسته به اینترنت آزاد از بین رفته‌اند برگزاری چنین نمایشگاهی تنها به سود کسب و کارهای بزرگی است که جای پای محکمی دارند. به اعتقاد برخی از فعالین حوزه فناوری و تکنولوژی رفتار مسئولان با این حوزه شامل تناقض است.

از سویی حمایت‌های میلیاردی از این حوزه انجام می‌شود که البته به گفته بسیاری تنها به سود برخی از شرکت‌ها است و از سویی دیگر فیلترینگ گسترده و قطعی اینترنت قلب تکنولوژی ایران را هدف گرفته است.

اطلاعیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص الکامپ (7 آبان 1401)

طبق اطلاعیه‌ای که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منشتر کرده، برگزاری الکامپ 26 تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. سازمان نصر، انصراف تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر و اعلام پیمانکار برگزار کننده را دلیل تعویق مجدد این رویداد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید

دیدگاه شما در خصوص تاریخ برگزاری الکامپ 1401 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر