;
coinex

جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس به بابک تفرشی رسید!

جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس که سالانه برگزار می‌شود؛ در بخش عکاسی علمی، این بار در دستان عکاس ایرانی؛ بابک تفرشی قرار گرفت.

بابک تفرشی با عکاسی از آسمان شب، برنده جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس شد. این جایزه معتبر از سال 1878 به طور سالانه در بخش‌ها مختلفی اعم از هنر، علم و عکاسی به افزادی تعلق می‌گیرد که بیشترین تاثیر را ایجاد کرده باشند.

بابک تفرشی نیز با عکاسی از آسمان شب در طول 25 سال گذشته تاثیری شگرف در حوزه عکاسی نشنال جئوگرافیک گذاشته است. تفرشی با عکاسی از آسمان در قاره‌های مختلف در زمینه معرفی زیبایی آسمان شب و مقابله با گسترش آلودگی نوری، تلاش شایانی به عمل آورده است.

در ویدیوی معرفی این عکاس به عنوان برنده جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس از تلاش‌های او برای ارتباط بین فرهنگ‌های مختلف با استفاده از جلوه‌های مشترک آسمان شب نیز تقدیر شده است.

بیشتر بخوانید: تصاویر مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش 2022 ؛ خنده دار، عجیب و جذاب

جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس در دستان بابک تفرشی

تفرشی در صفحه اینستاگرامی خود از هیجان دریافت جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس گفت و نوشت: «‌از دریافت جایزه‌ی انجمن سلطنتی عکاسی 2022 هیجان‌زده‌ام.»

وی در معرفی این جایزه نیز نوشته است: «اکنون در 144مین سال [اهدای این جایزه]، جایزه انجمن سلطنتی عکاسی از قدیمی‌ترین جوایز مربوط به عکاسی و یکی از مهم‌ترین آن‌ها در جهان است.»

جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس

تفرشی به قدری شیفته‌ی آسمان شب بود که در عنفوان جوانی و در سال 2007 برنامه‌ جهان در شب (Twan) را پایه‌گذاری کر و از همان سال تا کنون مدیریت این برنامه را به عهده دارد. در این برنامه بیش از 40 عکاس از بیش از 20 کشور مختلف شرکت دارند که بسیاری از آنان جزو مطرح‌ترین عکاسان آسمان شب جهان هستند. از دیگر دستاوردهای تفرشی می توان به چاپ کتاب جهان در شب اشاره کرد. این کتاب در سال 2019 منتشر و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

دریافت جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس تنها جایزه‌ی معتبری نیست که تفرشی موفق به دریافت آن شده است. بابک تفرشی در تمام سال‌های فعالیت، جوایز متعدد و معتبر دیگری مانند جایزه «وِی‌فایندر نشنال جیوگرافی» در سال 2020 و جایزه‌ «لنارت-نیلسون» در سال 2009 را برنده شده است.

جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس

از افراد مهمی که دریافت این جایزه را به تفرشی تبریک گفتند؛ کامک عبادی، پژوهشگر رباتیک عضو آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و از اعضای برنامه‌ آرتمیس ناسا است. وی در اینستاگرام خود ضمن تبریک، خاطره‌ای از بابک تفرشی را منتشر کرده است: «به دوست قدیمی خودم بابک، بابت بردن جایزه‌ معتبر انجمن سلطنتی عکاسی 2022 در حوزه‌ عکاسی علمی تبریک می‌گویم. تقریبا 16 سال پیش برای اولین بار در یک تور رصد آسمان شب شرکت کردم تا بارش شهابی برساوشی را ببینم. به یاد دارم که شب بسیار سردی بود و تقریبا همه‌ی شرکت‌کنندگان حوالی ساعت 3 پس از نیمه شب خوابیدند. وقتی که صبح زود از خواب بیدار شدم بابک را دیدم که با ابزار عکاسی خود از تپه‌ای پایین می‌آمد. او تصاویر خیره‌کننده‌ای از ستاره‌ها و بارش برساوشی نشانم داد که شب گذشته و وقتی که خواب بودم گرفته بود. اگرچه که از دیدن تصاویر بسیار هیجان‌زده شده بودم، اما چیزی که واقعا من را شگفت‌زده می‌کرد، مصمم بودن و عشق بود که او را تمام آن شب بسیار سرد بیدار نگه داشته بود تا از زیبایی‌های آسمان شب عکس بگیرد و آن را با ما به اشتراک بگذارد. دوست من، بسیار خرسندم که می‌بینم تمام آن تلاش‌های سختت در حال نتیجه دادن است. چراغ تو با قدرت می‌درخشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جایزه عکاسی انجمن سلطنتی انگلیس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر