;
coinex

سهم بازار اپراتورهای موبایل ؛ همراه اول در صدر ایستاد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد، فقط همرا‌ه اول در سهم بازار اپراتورهای موبایل در رده نخست سال ۱۴۰۱ قرا‌رگرفته و سهمش بدون ریزش ‌است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صبح امروز گزارشی از وضعیت بازار ارتباطات ثابت و سیار کشور منتشر کرد. طبق این گزارش، بررسی سگمنت‌های آماری مهم بوده و بخش سیار پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته است. بنابراین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «نسبت به شاخص‌های کلان آن پرداختی خواهیم‌ داشت تا اپراتورهای تلفن همراه کشور از نظر رقابتی جایگاه مشخصی داشته باشند.»

بیشتر بخوانید: دریافت نوتیفیکیشن از اپلیکیشن‌های ایرانی با IP ایران هم غیرممکن شد!

سهم بازار اپراتورهای موبایل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مثل دوره‌های قبلی، گزارشی را در طی بازه‌ زمانی سه ماهه تابستان طراحی کرده ‌است که در این گزارش، عوامل و شاخص‌های مهمی مثل خطوط تلفن همراه، تعداد سایت‌های فیزیکی فعال اپراتورهای تلفن همراه ، تعداد مشترکان روم شده در شبکه، وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته ‌است.

سهم بازار اپراتورهای موبایل

این گزارش که به صورت غیرمستقیم عملکرد اپراتورها را بررسی می‌کند، نشان می‌دهد ضریب نفوذ مربوط به تلفن همراه در حدود ۱۷۰ درصد است و این مسئله نشانگر این است که نزدیک به ۱۴۴ میلیون شماره همراه فعال وجود دارد.

طبق بررسی‌های انجام شده، اپراتور اول تلفن همراه با رشد ۰.۱۷ درصدی در بخش فعال کردن خطوط تلفن همراه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به بهار امسال توانسته است به بیش از ۷۶.۸ میلیون مشترک فعال دست پیدا کند.

ایرانسل، اپراتور دوم تلفن همراه، در مقایسه با اپراتور اول، در بخش فعالسازی خطوط تلفن همراه ، همراه با کاهش ۰.۲۶ درصدی، ۶۱.۲ میلیون مشترک فعال دارد. همین موضوع در بهار سال جاری نسبت به زمستان ۱۴۰۰ نیز پیش آمده بود که دوباره تکرار شده است.

با توجه به اطلاعات ذکر شده، رایتل، اپراتور سوم تلفن همراه برخلاف رشد سهمی که در بهار امسال تجربه کرده بود، در تابستان با ریزش سهم روبه رو شد و نزدیک ۰.۸ درصد سهمش تا پایان شهریور ۱۴۰۱ از بین رفت و مشترک فعال آن به ۵.۴ میلیون رسید. بنابراین طبق این اطلاعات، سهم بازار مربوط به همراه اول در حوزه ارتباطات سیار اکنون ۵۳.۵۱ درصد، سهم ایرانسل ۴۲.۶۸ و سهم رایتل ۳.۸ درصد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سهم بازار اپراتورهای موبایل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر