;
coinex

شاسی بلند جدید فونیکس FX در بازار ایران [+ ویدیو بررسی، مشخصات فنی و قیمت فونیکس اف ایکس]

شاسی بلند جدید فونیکس FX در بازار ایران به زودی مشاهده خواهد شد. مدیران خودرو تقریبا همزمان با معرفی چری اومودا 5 در چین، این محصول را با نام خودرو فونیکس FX در بازار ایران رونمایی کرده است. برای بررسی این خودرو با تکراتو همراه باشید.

سرفصل مطالب:

بیشتر بخوانید:

شاسی بلند فونیکس FX در ایران

مدیران خودرو که سال گذشته با معرفی برند فونیکس به جای چری، به نوعی برند لاکچری خود را راه‌اندازی کرده بود، در جدیدترین اقدام یکی از جدیدترین محصولات چری را همزمان با عرضه جهانی در بازار کشورمان معرفی کرده است.

خودرو فونیکس FX توسط مدیران خودرو معرفی شد؛ مشخصات، آپشن‌ها و قیمت
شاسی بلند فونیکس FX در ایران

این مدل در ایران فونیکس اف ایکس نام گرفته و با توجه به وزن کمتر و مشخصات فنی مشابه با تیگو 8 پرو می‌تواند با رکورد صفر تا صدی 8.2 ثانیه‌ای خود، سریعترین خودرو مونتاژی کشور قلمداد شود. پیش از این رکورد مربوط به خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن C3 و نیسان ماکسیما اتوماتیک بود.

فونیکس FX در ایران با تاکید بر طراحی ظاهری آینده‌نگرانه‌اش به بازار عرضه می‌شود که البته توصیف میزان زیبایی این مدل کاری پیچیده و سلیقه‌ای است. این مدل بیشتر با سلیقه نسل جوان جور در می‌آید که الگوهای مدرن چراغ‌ها و جلوپنجره‌های عظیم را می‌پسندند.

مشخصات فنی فونیکس اف ایکس

این محصول با مشخصات فنی و آپشنهای ایمنی و رفاهی مشابه با تیگو 8 پرو ولی با قیمتی کمتر روانه بازار شده است. طراحی اسپرت بدنه با رنگ‌امیزی دو رنگ و رینگ‌های مشکی با رنگ قرمز نیز در راستای هدف قرار دادن قشر جوان به کار رفته‌اند.

ابعاد فونیکس اف ایکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 4.4 و 1.83 و 1.585 و 2.63 متر اعلام شده، که با نسل قبلی چری تیگو 5 قابل مقایسه است و یک کراس اوور سایز متوسط چهار یاپنج نفره با طراحی کوپه مانند محسوب می شود.

کابین فونیکس اف ایکس از منظر طراحی با دیگر محصولات چری متفاوت است و تریم داخلی پلاستیکی و نسبتا اقتصادی را نشان می‌دهد. طراحان تلاش زیادی صرف بهبود وضعیت آشفته دکمه‌ها و آپشنهای رفاهی کرده‌اند تا نمای کابین زیباتر باشد. در مجموع کیفیت کابین این محصول متوسط است و چندان تناسبی با قیمت 1.6 میلیاردی آن ندارد.

خودرو فونیکس FX توسط مدیران خودرو معرفی شد؛ مشخصات، آپشن‌ها و قیمت
مشخصات فنی فونیکس اف ایکس

چری یا فونیکس اف ایکس مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری TGDI توربوشارژ است، که با تیگو 8 پرو مشترک است. این‌ موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

البته یک مدل ارزان‌تر از این محصول نیز با موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس سی‌وی‌تی به تعداد محدود عرضه می‌شود که از عملکرد ضعیف‌تری نسبت به این مدل برخوردار است و با وجود شباهت ظاهری در محور عقب نیز با تعلیق یکپارچه عرضه می‌شود.

فونیکس FX در نسخه تولید انبوه و فول، در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی استفاده می کند. سیستم‌هایی نظیر ABS و EBD که اکنون به یک اجبار در صنعت خودروسازی تبدیل شده اند نیز همراه این خودرو خواهند بود.

قیمت فونیکس FX در ایران

خودرو فونیکس FX توسط مدیران خودرو معرفی شد؛ مشخصات، آپشن‌ها و قیمت
شاسی بلند جدید مدیران خودرو، فونیکس اف ایکس

فونیکس اف ایکس در بازار ایران می‌تواند رقیب مستقیم لاماری ایما، دیگنیتی پرستیژ و جک کی 7 کرمان موتور باشد، خودرویی که با قیمت 1.6 میلیاردی خود از همه آن‌ها گرانتر، اما در عوض مجهز‌تر و سریعتر است.

ویدیو بررسی شاسی بلند جدید فونیکس اف ایکس

در ادامه ویدیو بررسی ظاهری شاسی بلند جدید فونیکس اف ایکس، محصول جدید مدیران خودرو در بازار ایران را مشاهده خواهید کرد (منبع ویدیو: عصر ایران):

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خودرو شاسی بلند جدید مدیران خودرو فونیکس FX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر