;
coinex

مشکل امنیتی روبیکا رفع شد؛ پروتکت دیگر هشدار نمی‌دهد!

مشکل امنیتی روبیکا برطرف شد. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، مشکلی که در نمایش اخطار سپر امنیتی گوگل برای نصب روبیکا وجود داشت، حل شده است.

اپلیکیشن روبیکا از دو روز پیش در نتیجه هشدار سرویس Google Play ptotect برای کاربران سیستم عامل اندروید، با نمایش پیغامی خطرناک تلقی شده و برنامه مسدود شده بود. در روز ششم آبان کاربران با نمایش اخطار سپر امنیتی گوگل، موفق به نصب روبیکا نمی‌شدند.

بیشتر بخوانید: شناسایی روبیکا به عنوان بدافزار جاسوسی توسط گوگل پلی پروتکت ؛ «همین حالا این نرم‌افزار را حذف کنید!»

رفع مشکل امنیتی روبیکا

در بررسی‌های انجام شده، هم‌اکنون اپلیکشن روبیکا از طرف سیستم Google Play protect، خطرناک تلقی نمی‎شود و این موضوع نشان می‌دهد که برنامه روبیکا با ایجاد یک‌سری تغییرات، توانسته از این مرحله عبور کند.

مشکل امنیتی روبیکا

در بررسی‌های قبلی از سوی وزارت ارتباطات، این اخطار امنیتی امری غیر منطقی تلقی شده‌ بود و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این خصوص گفته بود اقدام گوگل غیرقانونی است.

هم‌چنین وزارت ارتباطات نیز در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، علت این اخطار برای برنامه ایرانی را انگیزه سیاسی عنوان کردند. اکنون که این مشکل اخطار برطرف شده است، به نظر می‌رسد که انگیزه‌های سیاسی در مورد این برنامه رفع شده است و یا این که مشکلات فنی باعث این اخطار شده بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشکل امنیتی روبیکا و رفع آن چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر