;
coinex

سالروز افتتاح متا ؛‌ با دستاوردهای فیسبوکِ خدابیامرز آشنا شوید!

28 اکتبر، سالروز افتتاح شرکت متا به شمار می‌رود. در این مقاله با مهم‌ترین دستاوردهای فیسبوک سابق از سال میلادی گذشته تاکنون آشنا می‌شوید.

بیش از یکسال از زمانی که فیسبوک، غول رسانه‌های اجتماعی در کنفرانس Facebook Connect نام خود را به متا تغییر داد می‌گذرد. کنفرانس فیسبوک کانکت در تاریخ 28 اکتبر 2021 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی کلاس‌های متاورسی توسط شهر تودا ژاپن

دستاوردهای فیسبوک سابق

تغییر نام شرکت فیسبوک به متا نشان‌دهنده جاه‌طلبی‌های فزاینده شرکت برای ورود به دنیای وب 3.0، رمزنگاری، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و دنیای مجازی متاورس است.

شرکت متا از زمان راه‌اندازی تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه متاورس انجام داده است. این شرکت در دسامبر 2021، از پروژه واقعیت مجازی Horizon Worlds رونمایی کرد. متا همچنین تعداد تبلیغات کریپتوکارنسی را در پلتفرم فیسبوک افزایش داد.

سالگرد افتتاح متا ؛‌ با دستاوردهای فیسبوک سابق آشنا شوید!

در آپریل 2022، گزارش‌های مبنی بر احتمال راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی متا منتشر شد. طبق این گزارش‌ها شرکت متا قصد دارد Zuck Bucks را جهت استفاده داخلی در نرم‌افزار متا راه‌اندازی کند. از آن زمان تاکنون هیچ بروزرسانی دیگری در مورد این پروژه مشاهده نشده است.

شرکت متا در ماه می، پنج درخواست علامت تجاری برای یک پلتفرم پردازش پرداخت دیجیتال ثبت نمود. این پلتفرم که Meta Pay نام دارد، از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد.

ورود مجموعه آفیس به متاورس

از دیگر فعالیت‌های فیسبوک سابق می‌توان به امکان پست کلکسیون‌های دیجیتال در فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد. شرکت متا در سپتامبر 2022 اعلام کرد که حدود 2.9 میلیارد کاربر پلتفرم می‌توانند با پیوند دادن کیف پول‌های خود به اینستاگرام و فیسبوک، تصاویر کلکسیون‌های دیجیتال و NFTهایشان را پست کنند. این قابلیت برای بیش از 100 کشور جهان فراهم شده است.

فیسبوک سابق در 11 اکتبر، از همکاری‌اش با شرکت مایکروسافت خبر داد. طبف گسترده‌ای از محصولات Microsoft Office شرکت مایکروسافت به پلتفرم واقعیت مجازی متا (VR) وارد خواهد شد.

افت سهام شرکت متا

اقدامات جاه‌طلبانه‌ متا با چالش‌های گسترده‌ای مواجه شده است. هفته گذشته، مدیرعامل و بنیانگذار Altimeter Capital، از سرمایه‌گذاری سالانه 10 تا 15 میلیارد دلاری متا در متاورس به عنوان اقدامی خطرناک یاد نمود.

گزارش درآمد سه‌ماهه سوم 2022 شرکت متا، نگرانی‌ها درباره وضعیت این شرکت را تقویت می کند. قیمت سهام متا حدود 23.6 درصد کاهش یافته است. Reality Labs، بازوی تحقیق و توسعه واقعیت مجازی متا در سال جاری با ضرر 9.44 میلیارد دلاری مواجه شده است.

بسیاری از کاربران هرگز فاجعه برج ایفل شرکت متا را فراموش نخواهد کرد. این شرکت تصویری از آواتار مارک زاکربرگ را در مقابل ماکت مجازی برج ایفل منتشر کرد. تصویر منتشر شده به دلیل کیفیت پایین و ظاهری نه چندان جذاب مورد تمسخر قرار گرفت.

پلتفرم Horizon Worlds متا

گزارش 15 اکتبر وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که فیسبوک سابق هدف خود در جذب کاربر برای Horizon Worlds را به بیش از نصف کاهش داده است.

زاکربرگ به گزارش درآمد سه ماهه سوم 2022 شرکت متا واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد: «پلتفرم متاورس ما هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. پلتفرم Horizon Worlds به سرعت در حال تکامل است؛ اما همچنان راه درازی برای تبدیل شدن به آنچیزی که آرزویش را داریم در پیش خواهیم داشت».

پیشروی متا در حوزه وب 3.0

شرکت متا علی‌رغم مشکلات متعدد، به پیشروی در حوزه وب 3.0 و سایر پروژه‌ها نظیر هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. زاکربرگ معتقد است که  متا در مسیر درستی قرار دارد.

فیسبوک سابق اخیراً از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود یعنی Meta Quest Pro رونمایی کرده است. شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت و Reality Labs در ساخت این هدست‌ها با متا همکاری کردند. مارک زاکربرگ گفت:

هدف ما از عرضه هدست واقعیت مجازی Quest Pro این است که در چند سال آینده تعداد بیشتری از افراد کار خود را در واقعیت مجازی و ترکیبی انجام دهند.شرکت متا تمرکز زیادی در سه حوزه کشف هوش مصنوعی، تبلیغات و پلتفرم‌های پیام‌رسانی تجاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستاوردهای فیسبوک سابق در سال گذشته چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر