;
coinex

بررسی گوگل پیکسل 7 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

گوگل اخیرا پرچمدارهای Google Pixel 7 و Google Pixel 7 Pro را روانه بازار کرد. پیکسل 7 دقیقا همان چیزی است که از یک گوشی پرچمدار گوگل انتظار داریم. در این مقاله،‌ به بررسی گوگل پیکسل 7 می‌پردازیم و مشخصات این گوشی را موشکافی می‌کنیم.

سال پیش بود که گوگل، سری گوگل پیکسل 6 را با ویژگی‌های متفاوتی روانه بازار کرد. گوگل به‌جای اینکه گوشی‌های خود را صرفا با ویژگی‌های پرچمدار و قدرت خام طراحی کند، تصمیم گرفت روی ویژگی‌های نرم‌افزاری و تجربه کاربری متمرکز شود.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، علی‌رغم گزارش تعدادی باگ و مشکلاتی که مانند دندان‌درد به جان مصرف‌کنندگان می‌افتادند، نقدهای معمولا خوبی دریافت کردند. حالا، گوشی‌های سری گوگل پیکسل 7 به میدان آمده‌اند تا کمبودهای سری پیکسل 6 را جبران کنند. بررسی مشخصات فنی گوگل پیکسل 7 به ما نشان می‌دهد که این گوشی چه قابلیت‌هایی دارد؛ قابلیت‌هایی که درواقع، کاربران پیکسل 6 منتظر آن بودند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوگل پیکسل 7

می‌توان گفت که گوشی پیکسل 7، آن چیزی است که گوشی پیکسل 6 می‌بایست می‌بود. این دستگاه گوشی جمع‌وجورتری است که کاربری کلی نرم‌افزاری را به استفاده صرف از قدرت خام ترجیح می‌دهد. گوشی زیبای جدید گوگل دوربین قوی‌تری دارد و دست‌خوش طراحی‌های ظاهری چشم‌گیری شده است.

بررسی گوگل پیکسل 7
بررسی گوگل پیکسل 7

ولی نباید صرفا به ویژگی‌های مثبت گوشی توجه کرد. آپگرید گوشی گوگل پیکسل 6 به 7، بیشتر باعث حل مشکلات گذشته این سری گوشی شده و تفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی را شامل نمی‌شود. ولی اگر اپل بتواند از زیر بار تفاوت اندک آیفون 14 نسبت به آیفون 13 قسر در برود، گوگل نیز می‌تواند. در بازاری که گوگل و اپل در آن رقابت می‌کنند، گوشی‌های S22 و S22+ شرکت سامسونگ نیز وجود دارند که تجربه کاربری بهتر و روان‌تر و امکانات نرم‌فزاری و سخت‌افزاری بهتری در این رده از گوشی‌ها ارائه می‌کنند.

البته گوگل، گوشی گوگل پیکسل 7 پرو را نیز دارد که یک دوربین بیشتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و تعدادی قابلیت نرم‌افزاری بیشتر دارد. البته، ما در این مقاله به بررسی Google Pixel 7 می‌پردازیم؛ با ما همراه شوید.

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر طراحی و ساختار

با باز کردن جعبه سفیدرنگ گوشی، دفترچه‌های معمول، سوزن سیم‌کارت و یک کابل شارژ USB C را هم در کنار گوشی پیکسل 7 مشاهده خواهید کرد. در جعبه گوشی، آداپتور شارژر وجود ندارد و شما خود باید به فکر تهیه آن باشید. گوگل استفاده از آداپتورهای فست‌شارژ 30 واتی را پیشنهاد می‌کند.

بررسی گوگل پیکسل 7

اولین چیزی که با نگاه به بدنه گوشی گوگل پیکسل 7، توجه ما را به خود جلب می‌کند، این است که گوگل از طراحی دو رنگ برای پنل پشتی گوشی صرف‌نظر کرده‌ است. به جای آن، این گوشی با یک رنگ در پنل پشتی و جنس آلومینیوم پولیش‌خورده برای قسمت دوربین آن طراحی شده‌ است.

گوشی گوگل پیکسل 7 در رنگ‌های مشکی، سفید و رنگ جذاب سبز لیمویی عرضه می‌شود که هر سه بسیار زیبا هستند.

جنس بدنه و بخش آلومینیومی، حس بسیار شگفت‌انگیزی را در دست به کاربر القا می‌کند. انحنای اندک فریم گوشی و جنس شیشه‌ای پشت بدنه باعث می‌شود که گوشی پیکسل 7 حس بسیار خوبی در دست شما داشته باشد.

گوشی پیکسل 7 مقاومت بالایی دارد و از گوریلا گلس ویکتوس ضد خط‌ و خش برای جلو و پشت گوشی بهره می‌برد که پرداخت نهایی برای جلوگیری از ماندن اثر انگشت روی بدنه گوشی نیز در آن انجام شده‌ است. بررسی گوگل پیکسل 7 نشان داد که پس از چند روز استفاده،‌ خط و خش‌هایی روی قسمت آلومینیومی دوربین گوشی به وجود آمد؛ ولی در کل تاثیر زیادی در طراحی و ساختار گوشی نمی‌گذارد.

این گوشی از اسپیکر استریو بهره می‌برد. سه میکروفون گوشی نقشی استثنایی در کاهش نویز مکالمه و ضبط صدا ایفا می‌کنند.

بررسی گوگل پیکسل 7
مشخصات گوگل پیکسل 7

گوشی گوگل پیکسل 7 از استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گردوخاک استفاده می‌کند و از جک 3.5 میلیمتری هدفون و یا درگاه کارت حافظه جانبی در آن خبری نیست. گوشی یک درگاه سیم‌کارت نانو دارد ولی قابلیت فعال شدن یک سیم‌کارت الکترونیکی هم در آن وجود دارد.

علی‌رغم انتظارها، گوگل از یک سنسور اثر انگشت اپتیکال زیرنمایشگر استفاده کرده‌ است که نسبت به سنسور فراصوت کوالکام از سرعت کمتری در تشخیص اثر انگشت برخوردار است. البته قابلیت بازگشایی قفل گوشی با اسکن صورت نیز وجود دارد؛ ولی باید بدانید که بر اساس تصویر شما عمل می‌کند و امنیت سنسور سه‌بعدی اپل را ندارد.

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر طراحی و ساختار گوگل پیکسل 7
ابعاد 155.6×73.2×8.7 میلی‌متر
وزن 197 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت نانو سیم و / یا eSIM
استاندارد گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و قطرات آب
رنگ بندی سفید، مشکی و سبز لیمویی

بیشتر بخوانید:

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر صفحه نمایش

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.3 اینچی AMOLED استفاده‌ شده روی گوگل پیکسل 7 از رزولوشن 1080 در 2400 و نرخ‌ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند.حداکثر روشنایی نمایشگر 1400 نیت است که یکی از ویژگی‌های کلیدی این دستگاه محسوب می‌شود. کمترین مقدار نور این گوشی نیز مناسب مطالعه و استفاده در شب است.

بررسی گوگل پیکسل 7  از نظر صفحه نمایش گوگل پیکسل 7
نوع نمایشگر آمولد، 90 هرتز، روشنایی 1000 نیت در حالت HBM، حداکثر روشنایی 1400 نیت،‌ پشتیبانی از HDR10+ و نمایشگر همیشه روشن
سایز 6.3 اینچ، 84.9 درصد نسبت صفحه‌نمایش به بدنه
رزولوشن 1080×2400، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 416 ppi
،،محافظ گوریلا گلس ویکتوس

بررسی مشخصات گوگل پیکسل 7 از نظر دوربین

بررسی گوگل پیکسل 7 نشان می‌دهد که این گوشی مشابه نسل قبلی خود یعنی گوگل پیکسل 6 از یک سیستم دوربین دوگانه استفاده می‌کند که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی با دیافراگم f/1.9 و یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل می‌شود. دوربین سلفی گوشی یک دوربین آپگریدشده 10.8 مگاپیکسلی است.

بررسی گوگل پیکسل 7
بررسی مشخصات فنی گوگل پیکسل 7 از نظر دوربین

برخی از قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل 7 که مشترک با گوشی گوگل پیکسل 7 پرو است عبارت‌اند از:

  • واضح‌سازی تصویر: به لطف این قابلیت، نرم‌افزار google photos به کاربر اجازه واضح‌سازی تصویر فقط با یک لمس را می‌دهد.
  • پاک‌کن جادویی: این قابلیت کاربردی ساخته‌شده با هوش مصنوعی به شما اجازه می‌دهد که عناصر نامطلوب را از تصاویر خود با دقت خوبی حذف کنید.
  • رنگ واقعی:‌ گوگل با هدف بهبود کیفیت دوربین خود، هزاران تصویر مختلف را آنالیز کرده که دوربین گوشی‌اش بتواند رنگ‌ها را درست‌تر و دقیق‌تر نمایش بدهند.
  • محوکننده سینمایی:‌ همانند تصویر سینمایی آیفون است که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی با پس‌زمینه محو شده بگیرید و سوژه اصلی خود را فوکوس نگه دارید.
  • دوربین جلوی عریض‌تر: این گوشی از یک دوربین سلفی عریض 10.8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

نرم‌افزار دوربین گوشی نیز امکانات خوبی در اختیار شما می‌گذارد ولی خارق‌العاده نیست. همچنین اندکی تاخیر شاتر دوربین وجود دارد، یعنی فاصله زمانی اندکی بین زمانی که شما دکمه عکس را می‌فشارید و به شما گفته می‌شود که عکس با موفقیت ثبت شده‌است وجود دارد؛ ولی خوشبختانه گوگل مانند قابلیت تصویر زنده اپل، قابلیت عکس برتر را به گوشی اضافه کرده که با استفاده از آن، هنگام عکس گرفتن ویدیویی کوتاه نیز از صحنه ضبط می‌شود که بعدها می‌توان از آن برای انتخاب فریم مناسب و ساختن GIF استفاده کرد.

مشکل دیگری که این نرم‌افزار دارد این است که مدت زمان بسیاری برای سوییچ سنسورهای دوربین لازم است.

بررسی گوگل پیکسل 7  از نظر دوربین

عدم وجود میدان دید کافی برای دوربین اولتراواید نیز یکی دیگر از مشکلات دوربین گوگل پیکسل 7 است. این دوربین می‌تواند 114 درجه از منظره مقابل شما را تصویربرداری کند، ولی در مقایسه با زاویه دید بیش از 120 درجه گوشی‌های دیگر، توانایی چندان بالایی محسوب نمی‌شود.

در نور روز یا کافی، گوشی پیکسل 7 گوگل تصاویر واقعا خوبی ثبت می‌کند. تصاویر، امضای آشنای گوگل در سری پیکسل را دارند، برای مثال رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تر و کنتراست بهبودیافته.

بررسی گوگل پیکسل 7  از نظر دوربین گوگل پیکسل 7
تنظیمات دوربین
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس لیزری با تشخیص فاز، دیافراگم  f/1.9، پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصور (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز با چندین جهت، سایز سنسور 1/1.31 اینچ، سایز پیکسل 1.2 میکرومتر
  • 12 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 114 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 1.25 میکرومتر، سایز سنسور 1/2.9 اینچ
قابلیت‌ها فلاش LED دوگانه، پانوراما، HDR خودکار،‌ پیکسل شیفت
ویدیو
  • فیلم‌برداری 4K باسرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30، 60، 120 و 240 فریم در ثانیه
  • پشتیبانی از gyro EIS، لرزشگیر اپتیکال (OIS) و 10bit HDR
دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسل اولترا واید 21 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر
قابلیت‌ها پانوراما و HDR خودکار
ویدیو
  • فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری 1080p با 30 و 60 فریم در ثانیه

بیشتر بخوانید:

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر باتری

گوشی گوگل پیکسل 7 یک باتری 4355 میلی‌آمپری غیرقابل تعویض دارد. این باتری تقریبا همانند نسل قبلی این سری از گوشی عمل می‌کند ولی در مقایسه با رقبای هم‌رده مانند آیفون 14 و گلکسی S22 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

شما با این باتری می‌توانید حدود ۹ ساعت به تماشای ویدیو بپردازید که البته در این قسمت عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ و آیفون می‌بینیم. ولی وقتی نوبت به تست‌های سه‌بعدی می‌رسد، باتری این گوشی شما را ناامید خواهد کرد. شما حدود چهار ساعت و چهل و پنج دیقه می‌توانید به اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سه‌بعدی بپردازید.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 7
بررسی مشخصات گوگل پیکسل 7 از نظر باتری

در کل انتظار می‌رود باتری این گوشی یک روز دوام بیاورد، ولی ممکن است در آخر روز نیاز به یک شارژر داشته باشید. با سیستم شارژ سریع 20 وات شما می‌توانید گوشی خود را به میزان 50 درصد در 30 دقیقه شارژ کنید. همچنین قابلیت شارژ وایرلس 20 واتی در این گوشی وجود دارد.

با قابلیت ذخیره‌سازی باتری اولترا شما می‌توانید تا ۷۲ ساعت با گوشی کار کنید ولی دسترسی محدودی به قابلیت‌ها و نرم‌افزارهای گوشی خواهید داشت.

بررسی Google Pixel 7 از نظر باتری گوگل پیکسل 7
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4355 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ
  • شارژ سریع 20 وات (50 درصد در 30 دقیقه)
  • شارژ وایرلس 20 وات
  • شارژ معکوس وایرلس
  • پشتیبانی از USB Power Delivery 3.0

بررسی مسخصات گوگل پیکسل 7 از نظر عملکرد

این گوشی از چیپ‌ست گوگل تنسور G2، پردازنده شخصی‌سازی‌شده سیلیکونی نسل دوم گوگل، استفاده می‌کند که هدف اصلی آن ارائه قابلیت‌‌ها و امکاناتی برای تعامل هرچه‌بهتر کاربر با رابط کاربری گوشی است. قابلیت‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تنسور از نقاط قوت این چیپ‌ست جدید محسوب می‌شوند.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 7
نتیجه تست‌های بنچمارک گوگل پیکسل 7

تنسور G2 از دو هسته ARM Coertex-X1، دو هسته واسطه Cortex-A78 و چهار هسته بهینه Cortex-A55 استفاده می‌کند. در تست‌های انجام‌شده، این پردازنده بسیار ضعیف‌تر از پردازنده‌های اگزینوس و کوالکام و پردازنده بایونیک اپل ظاهر شده‌است، ولی در کاربری روزمره آهستگی یا لگ مشاهده نمی‌شود. تنها مشکل این است که هنگام بازی یا کارهای گرافیکی سنگین، گوشی داغ می‌کند که تاثیر منفی روی طول عمر باتری دارد.

بررسی مشخصات گوگل پیکسل 7  از نظر عملکرد گوگل پیکسل 7
سیستم عامل اندروید 13
تراشه گوگل تنسور G2 پنج میلی‌متری
CPU 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.85 گیگاهرتز Cortex-X1 دو هسته‌ی 2.35 گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی Cortex-A55)
GPU Mali-G710 MP7
درگاه حافظه ندارد
حافظه داخلی
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی گوگل پیکسل 7 از نظر کیفیت صدا و بلندگو
بررسی مشخصات گوگل پیکسل 7

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر کیفیت صدا و بلندگو

با وجود بلندگوهای استریو در دو سمت گوشی، پیکسل 7 صدای بلند و تمیزی تولید می‌کند، ولی این صدا زیاد جان‌دار نیست. این امر به خودی‌خود بد نیست ولی بلندگوها تمرکز زیادی روی فرکانس‌های بم ندارند و صدای زیری ارائه می‌دهتد.

بررسی مشخصات فنی گوگل پیکسل 7 از نظر تنظیمات صدا گوگل پیکسل 7
اسپیکر اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
ویژگی‌ها

بررسی گوگل پیکسل 7 از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

این گوشی از تراشه وای‌فای سه‌بانده استفاده می‌کند که از قابلیت‌های آن می‌توان به Wi-Fi Direct و Hotspot اشاره کرد. بلوتوث مورد استفاده در این گوشی بلوتوث ورژن 5.2 است. این گوشی از چیپ‌ست‌های GPS و NFC بهره می‌برد و دارای یک درگاه USB C در پایین گوشی است.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 7 از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

از سنسورهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما در این گوشی استفاده شده‌است.

بررسی مشخصات گوگل پیکسل 7 از نظر قابلیت‌های اتصال گوگل پیکسل 7
تکنولوژی شبکه GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
سنسورها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر / اپتیکال)، مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، سه بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.2, A2DP, LE, aptX HD
GPS
  • GPS (L1+L5)
  • GLONASS (G1)
  • BDS (B1I+B1c+B2a)
  • GALILEO (E1+E5a)
  • QZSS (L1+L5)
NFC دارد
رادیو ندارد
USB USB Type-C 3.2
اینفرارد دارد

بیشتر بخوانید:

قیمت گوگل پیکسل 7
قیمت گوگل پیکسل 7

قیمت گوگل پیکسل 7

این گوشی در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) در کنفرانس مطبوعاتی گوگل معرفی و در روز 13 اکتبر (21 مهر) به بازار عرضه شد. قیمت پایه این گوشی 599 دلار است که نسبت به گوگل پیکسل 6 افزایشی نداشته‌است. البته این قیمت مربوط به ورژن 128 گیگابایتی این گوشی است و ورژن 256 گیگابایتی با قیمت 699 دلار عرضه می‌شود.

بررسی گوگل پیکسل 7  از نظر قیمت و تاریخ عرضه گوگل پیکسل 7
تاریخ معرفی  6 اکتبر 2021
تاریخ عرضه  13 اکتبر 2021
قیمت جهانی 599 دلار

کلام آخر

گوشی گوگل پیکسل 7 یک دستگاه اندرویدی جمع‌وجور و عالی است. درست است که عملکرد سخت‌افزاری پایین‌تری نسبت به رقبا دارد،‌ ولی قیمت بسیار پایین‌تر آن و ویژگی‌های هوش مصنوعی گنجانده‌شده در این گوشی این نقطه‌ضعف را جبران می‌کند.

این گوشی مناسب افرادی است که درگیر آخرین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری روز دنیا نیستند ولی می‌خواهند یک گوشی جمع‌وجور داشته باشند که احساس بسیار خوبی القا می‌کند و زیبایی چشم‌نوازی دارد.

به جز دو مورد ایرادات کوچک رابط کاربری دوربین و عملکرد ضعیف باتری در بازی‌ها،‌ گوشی گوگل پیکسل 7 گوشی‌ای است که از کار کردن با آن لذت خواهید برد.

نقاط قوت:‌

  • طراحی جمع‌وجور و دم‌دستی
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • قیمت خوب 599 دلاری
  • کیفیت تصویر و دوربین خوب
  • عمر باتری خوب

نقاط ضعف:‌

  • دوربین اولتراواید به اندازه کافی عریض نیست
  • اشکالات و لگ‌های نرم‌افزاری در دوربین
  • عملکرد ضعیف در بازی‌ها و پردازش‌های گرافیکی سنگین

سوالات متداول

آیا گوشی گوگل پیکسل 7 ارزش خرید دارد؟‌

بله، برای کسانی که دنبال استفاده گرافیکی سنگین و بازی کردن با گوشی خود نیستند، این گوشی گزینه بسیار مناسبی است.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی گوگل پیکسل 7 چقدر است؟‌

این گوشی در تاریخ 6 اکتبر در یک کنفرانس مطبوعاتی گوگل معرفی و در روز 13 اکتبر به بازار عرضه شد. قیمت پایه این گوشی 599 دلار است.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

نظر شما درباره بررسی گوگل پیکسل 7 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر