;
coinex

هواوی نوا Y61 رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

هواوی نوا Y61 جدیدترین گوشی اقتصادی هواوی در سکوت کامل روانه بازار شد. در این مطلب مشخصات این گوشی را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

هواوی بدون اطلاع قبلی یک گوشی جدید در سایت جهانی خودش ثبت کرد. نام رسمی این گوشی هواوی نوا Y61 است و با توجه به این نام می‌توان گفت که این گوشی نسخه‌ای جدید از هواوی نوا Y60 است که سال پیش رونمایی شد. متأسفانه اطلاعات کاملی از قیمت و دسترس پذیری این گوشی منتشر نشده اما مشخصات فنی آن به صورت کامل مشخص شده و در ادامه مطلب مشخصات این گوشی را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

مشخصات هواوی نوا Y61

مشخصات کلی هواوی نوا Y61 هم مثل همه گوشی‌های اقتصادی است. این گوشی طراحی مسطحی دارد و دوربین پشت آن شبیه به دوربین آیفون پرو است. اما سخت‌افزار دوربین این گوشی قوی نیست و شامل یک حسگر 50 مگاپیکسلی ساده، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی، حسگر عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

هواوی نوا Y61

گرچه هواوی اشاره‌ای به این موضوع نکرده اما به نظر می‌رسد که جنس کلی این گوشی پلاستیکی باشد. ابعاد هواوی نوا وای 61 164.28 در 75.8 در 8.93 میلی‌متر، وزن آن 188 گرم و دارای سه رنگ آبی، سبز روشن و مشکی است.

نمایشگر هواوی نوا Y61 یک ال‌سی‌دی 6.52 اینچی با رزولوشن 1600×720 پیکسل (اچ‌دی پلاس) و ناچ قطره‌ای است. نام چیپ‌ست این گوشی مشخص نشده اما سی‌پی‌یوی آن 8 هسته‌ای است.

هواوی نوا Y61 برای منطقه آسیا اقیانوسیه با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود اما برای سایر نقاط جهان، این گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره دائم عرضه خواهد شد. همچنین فقط در برخی مناطق این گوشی با قابلیت پشتیبانی از 2 سیم کارت عرضه می‌شود و برای مناطق دیگر فقط از یک سیم کارت پشتیبانی می‌کند. حتی NFC هم محدود به برخی مناطق است.

در هر صورت، همه مدل‌های این گوشی از وای‌فای تک باند، بلوتوث 5.1 و GNSS پشتیبانی می‌کنند. فیش هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت USB Type-C (USB 2.0) از دیگر امکانات این گوشی هستند.

از نظر نرم‌افزاری، هواوی نوا Y61 با EMUI 12 به دست مشتری می‌رسد و به جای سرویس‌های موبایل گوگل، در آن از سرویس‌های موبایل هواوی استفاده شده است. باتری هواوی نوا Y61 یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ باسیم سریع 22.5 واتی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هواوی نوا Y61 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر