;
coinex

زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه رونمایی شد [+عکس]

از زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه موسوم به ژنرالیسیمو سوروف رونمایی شد. گفته شده این شناور قادر به حمل 16 موشک بالستیک است.

روز یکشنبه نیکولای یومنوف فرمانده کل نیروی دریایی روسیه در مراسمی که به مناسبت سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه برگزار شده بود گفت: «جدیدترین رزمناو زیردریایی هسته‌ای روسیه با نام ژنرالیسیمو سوروف در حال آزمایش است.»

بیشتر بخوانید: مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت

زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه

نیکولای یومنوف درباره زیردریایی هسته ‌ای جدید روسیه گفت: «این زیردریایی در شرکت سیوماش (Sevmash)، بزرگترین تاسیسات کشتی سازی روسیه ساخته شده است و مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.»

زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه

نام جدیدترین دستاور روسی‌ها به افتخار و به یاد ژنرال الکساندر سوروف که در قرن هجدهم میزیسته نامگذاری شده است. این زیردریایی ششمین شناور زیردریایی است که به موشک بالستیک نسل چهارم روسیه مجهز است.

ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درحین بازدید از تمرین‌های نظامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی که در اوایل همین هفته برگزار شده بود گفت از برای دفاع از منافع کشورش از تمامی ابزارهای این کشور استفاده خواهد کرد.

اما این اظهارات پوتین از طرف واشنگتن و متحدان او در ناتو به نوعی تهدید برای مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای برداشت شد. مسئله‌ای که از سوی چندین مقام ارشد روسیه رد شد. مقامات روسی تاکید داشتند که مسکو کسی را با زرادخانه هسته‌ای‌اش تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زیردریایی هسته‌ ای جدید روسیه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر