;
coinex

بالاتر از اپل و شیائومی؛ ویوو بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین شد

ویوو در سه ماهه سوم سال 2022 بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین بوده است. این شرکت جایگاه اول را بالاتر از برندهای اپل و شیائومی به‌دست آورده است.

بازار گوشی‌های هوشمند چینی بزرگ‌ترین بازار در جهان است و طبق گفته IDathe روند کاهش فروش به‌طور مداوم در طول سه ماهه سوم امسال ادامه داشته است. مجموع محموله‌ها با فروش 71.3 میلیون دستگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته است. با این حال، بخش پریمیوم شاهد افزایش متوسط 1.9 درصدی برای مدت مشابه بوده و سهم 22.4 درصدی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین

پنج شرکت برتر فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور عبارتند از ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی. همانطور که می‌بینید، اپل تنها شرکت غیر چینی در این لیست است. اما با وجود عملکرد چشمگیر ویوو، به عنوان بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین، فروش این شرکت نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است. برند فرعی ویوو به نام iQOO به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای حفظ جایگاه برتر این شرکت در سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

زرگترین فروشنده موبایل در بازار چین

آنر همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 9.1 درصدی را شاهد بوده و 17.9 درصد از کل سهم بازار را حفظ کرده است. از طرف دیگر اوپو بیشترین ضربه را از این نظر خورده است. این شرکت 27.9 درصد از فروش خود را در مقایسه با سه ماهه سوم 2021 از دست داده، اما همچنان با 11.6 درصد از سهم بازار، برتری خود را نسبت به اپل حفظ کرده است.

اما در مورد اپل، این شرکت در واقع تنها شرکتی است که در بین پنج شرکت برتر با بهبود متوسط 2.5 درصدی در فروش از این نظر رشد داشته، که عمدتاً به لطف مدل‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس رقم خورده است. به نظر می‌رسد که بخش پرمیوم شاهد افزایش استقبال کاربران بوده است. آخرین جایگاه در بین پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در بازار چین، شیائومی بوده که 9 درصد از سهم بازار را در سه ماهه سوم 2022 به دست آورده و 17.9 درصد از فروش خود را در سال گذشته از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر