;
coinex

مهاجرت گسترده کاربران توییتر به پلتفرم‌های دیگر ؛ کسی ایلان را دوست ندارد!

پس از تصاحب ایلان ماسک به عنوان مالک توییتر اکنون شاهد مهاجرت گسترده کاربران توییتر از این پلتفرم هستیم. این موضوع نشان دهنده عدم محبوبیت وی در جهان است.

پس از انتصاب ایلان ماسک به عنوان مالک توییتر بسیاری از مدیران این پلتفرم یا اخراج شدند یا تصمیم به خروج گرفتند. این موضوع سروصدای بسیاری در جهان ایجاد کرد.

ماسک که به دنبال تغییر سیاست توییتر است، برنامه‌های بلندمدت جامعی دارد، اما در نتیجه ورود این غول ثروتمند دنیا به توییتر به عنوان مدیر عامل شرکت، بسیاری از کاربران توییتر از این رسانه خداحافظی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: پولی شدن تیک آبی توییتر ؛ اولین اقدام ایلان ماسک برای درآمدزایی از توییتر!

مهاجرت گسترده کاربران توییتر

ماسک که با ورود خود باعث مهاجرت گسترده کاربران توییتر شد، سیاست‌های مجهولی دارد که باعث شد بسیاری از کاربرانش از این شبکه بروند.

این کاربران به دنبال پلتفرم جدیدبرای خود هستند، رسانه‌ای شبیه به توییتر که بتوانند به انتشار صحبت‌های خود بپردازند. اپلیکیشین‌هایی چون Discord، Mastodon به عنوان جایگزین توییتر معرفی شدند که اکنون در حال سودآوری از کاربران فراری توییتر هستند.

مهاجرت گسترده کاربران توییتر
مهاجرت گسترده کاربران توییتر

قبل از حاکمیت ماسک بر روی این رسانه اجتماعی، نویسنده‌ای به نام Cassie LaBelle که یکی از افرادی تراجنسیتی توییتر محسوب می‌شود، سرور خود را با نام Discord راه اندازی کرد.

کاسیه لابله که یکی از منتقدین ماسک به عنوان صاحب توییتر محسوب می‌شود در رابطه با راه‌اندازی سرور جدید خود گفت:

 نمی‌دانم ماسک توییتر را می‌خرد و نابود می‌کند یا خیر. اما امیدوارم سرور Discord من آزمایش جالبی باشد. علاوه بر این، سرور Discord می‌تواند فضای امن‌تری برای جامعه ترنسجندرهایی باشد که او در طول یک دهه توسعه داده است تا تعاملات خصوصی خود را داشته باشند.

لابل که از توییتر به عنوان رسانه شخصی خود استفاده کرده، همچنان معتقد هیچ رسانه‌ای چون توییتر نمی‌تواند فضای تعاملی داشته باشد و کناره‌گیری او از توییتر به معنای ترک همیشگی این رسانه نخواهد بود.

او که به دنبال رسانه‌ای امن‌تر است، نسخه‌ای کوچک از پلتفرم خود برای جهانیان ارائه داده است. مهاجرت گسترده کاربران توییتر می‌تواند یکی از دلایل رشد این رسانه تازه و نوپای لابل باشد.

همچنین ماسک بارها در توییت خود اشاره کرده است که بسیاری از افرادی که به دلیل سیاست‌های حق به جانب توییتر از این رسانه رفته‌اند را باز می‌گرداند. یکی از این افراد که می‌توان احتمال داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا است.

ادامه کار توییتر

صاحب این پلتفرم اجتماعی اعلام کرده است که هرگونه توییتی که قانون توییتر را نقض نکند، مجاز است. این در حالی است که ماسک به دنبال تاسیس شورایی برای نظارت بر توییتر است. اعضای این شورا از بین کاربران فعال توییتر انتخاب خواهند شد. 

مهاجرت گسترده کاربران توییتر
توییتر

با وجود این اطلاع رسانی‌های ایلان ماسک از نحوه مدیریت خود، شاهد مهاجرت گسترده کاربران توییتر در طی چند روز اخیر بوده‌ایم، چرا که بسیاری از کاربران به دنبال فعالیت در رسانه رایگانی که ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در اختیار آن‌ها قرار داده است، نیستند.

در طی چند روز اخیر و با مشاهده مهاجرت گسترده کاربران توییتر، تعدای زیادی از فعالان این رسانه اجتماعی شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در توییت‌هایشان کرده‌اند. آن‌ها به دنبال جذب دنبال‌کنندگانشان در پلتفرم‌های Discord یا Mastodon هستند.

بیشتر بخوانید: پس از فروش توییتر جک دورسی به دنبال یک شبکه اجتماعی جدید ؛ بلو اسکای در راه است

این رسانه‌های نوپا با عنوان پلتفرم‌های میکروبلاگینگ غیرمتمرکز شناخته می‌شوند که حوزه فعالیتشان همچون توییتر است. MASTODON که توانست بسیاری از مهاجران توییتر را بپذیرد، در طول چند روز اخیر حدود 18 هزار کاربر را در خود جای داده است.

 هشتگ TwitterMigration# که مدتی است در توییتر ترند شده برای کاربرانی است که هنوز تصمیم به ترک این پلتفرم نگرفته‌اند. افرادی که این هشتگ‌ها را می‌زنند، اکثریت دارای حساب کاربری در ماستودون هستند که ممکن است در روزهای آینده مجبور به ترک توییتر شوند.

بسیاری از کاربران توییتر در طی روزهای اخیر شروع به نوشتن اطلاعات خود در توییتر کرده‌اند. ماستودون در واکنش به مهاجرت گسترده کاربران توییتر نوشت:

به نظر می رسد Mastodon# در توییتر ترند شده است زیرا افراد بیشتری پروفایل های جدید خود را اعلام می کنند.

دنی گرونر، مدیر بازاریابی گروه سرمایه گذاری Forecast Labs و یکی از کاربران فعال توییتر می‌گوید که توییتر بستری است که او به عنوان یک فرد منخصص توانسته با مردم ارتباط برقرار کند اما اگر در ادامه روند کار با توییتر با محتواهای نامناسب برخلاف قانون مواجه شود از این رسانه خداحافظی خواهد کرد

مهاجرت گسترده کاربران توییتر
ایلان ماسک

 دنی گرونر همچنین گفته است که از این طرح پشتیبان توییتر استفاده خواهد کرد. او همچنین اعتراف کرده که حسابی در این پلتفرم باز کرده است و اطلاعات زیادی در رابطه با آن ندارد و اگر روزی مجبور به ترک توییتر باشد به سمت فعالیت در این رسانه نوپا خواهد رفت

بسیاری از کاربران معروف توییتر تصمیم به خروج از این رسانه را گرفته‌اند. Matt Haughey که یکی از کاربران شناخته شده توییتر محسوب می‌شود به عنوان یک وبلاگ نویس و بنیان‌گذار جامعه MetaFilter موضع خود را نسبت به ادامه فعالیتش در توییتر روشن کرده است.

او همچنین درباره‌ی مهاجرت گسترده کاربران توییتر گفت:

 نمی‌خواهم برای ماسک ارزش‌ آفرینی کنم. من برای انجام این کار پولی دریافت نمی‌کنم. اگر با آن سرگرم نباشم، وقتم تلف خواهد شد.

کاربرانی که این رسانه را ترک می‌کنند، ماسک را به عنوان مالک و بخشی از رسانه قبول ندارند و نمی‌خواهند با حضور او در این پلتفرم فعالیت کنند. 

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مهاجرت گسترده کاربران توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر