;
coinex

طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال شامل چه مواردی است؟

در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات، طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال رونمایی شد. برای جزئیات بیشتر همراه تکراتو باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در کارگروهی در مجلس رونمایی شد. با وجود تمام محدودیت‌های به وجود آمده در دسترسی به اینترنت بین‌الملل و ادامه فیلترینگ در خصوص فضای مجازی، زیان گسترده‌ای به بدنه اقتصاد کشور وارد شد. در این کارگروه اقتصاد دیجیتال در مجلس البته طرحی مبنی بر حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ضرر قطعی اینترنت؟ به نام کسب و کارهای آنلاین ، بسته حمایتی هزار میلیاردی؟ به کام صدا و سیما!

ویژگی‌های طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

خبرگزاری مهر گزارش کرد طرح مبنی بر حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی که در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تدوین شده بود و به تصویب هم رسیده بود، رونمایی شده است.

طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال شامل چه مواردی است؟

از ویژگی‌های مهم این طرح، اختصاص آن به کسب و کارهای اینترنتی است که در سکوهای داخلی فعال هستند. این طرح بعد از برگزاری جلسات فشرده‌ بررسی و هماهنگی میان نهادهای اجرایی چون وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، وزارت ارشاد، سازمان برنامه و بودجه، صداوسیما و بانک مرکزی و در نهایت تصویب در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، امروز (سه شنبه 10 آبان) رونمایی شد.

آیین نامه فوق، در قالب 14 ماده به تصویب رسیده است و حدود 30 نوع امکان و حمایت قانونی جدید برای سکوها و کسب و کارهای اینترنتی پیش بینی شده است که در قالب تکالیفی برای دستگاههای مختلف در قالب این آیین نامه متبلور شده است.

همچنین در این آیین نامه برای سکوهای کسب و کاری مشمول، تسهیلاتی همچون امکانات متنوع پرداخت، فراهم کردن زیرساختهای سخت افزاری، برخورداری از مزایای استقرار در پارک‌های علم و فناوری، تبلیغ در سازمان صدا و سیما و … پیش بینی شده است.

از دیگر امکانات این طرح که شامل کسب و کارهای فعال در پلتفرم‌های خارجی می‌شود می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

برخورداری از معافیتها و تسهیلات مالیاتی، عدم نیاز به مجوز فعالیت، بسته های تبلیغاتی متنوع در پلتفرمهای مشمول و سازمان صدا و سیما برای بازیابی شبکه مشتریان کسب و کارها، تسهیلات بانکی، امکان استفاده از اکانت افراد در سکوهای داخلی در اعتبارسنجی بانکها و پذیرش آن به عنوان وثیقه بانکی و چندین امکان دیگر، از جمله تسهیلاتی است که برای کسب و کارهای فعال در سکوهای مشمول در نظر گرفته شده است.

الویت دولت سیزدهم رشد حوزه اقتصاد دیجیتال کشور است

دولت سیزدهم یکی از اولویت‌های خود را رشد حوزه اقتصاد دیجیتال کشور معرفی می‌کند؛ بر این اساس در زمستانی که گذشت و به دستور رئیس جمهوری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امور اقتصادی و دارایی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و شروع به کار کرد که بر اساس اصل127 و 138 قانون اساسی، تمام اختیارات هیات وزیران و رییس‌جمهور در موضوع اقتصاد دیجیتال به این کارگروه تفویض شده است و مصوبات آن مانند مصوبات هیئت‌وزیران است و تصمیماتی که در این کارگروه گرفته می‌شود به‌منزله تصمیم رئیس‌جمهوری است.

همچنین هدف از تشکیل این کارگروه ویژه راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به کسب سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق 1404 به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر