;
coinex

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی ردمی 10 یکی از گوشی‌های خوب شیائومی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای عرضه می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی (Xiaomi Redmi 10 5G) بپردازیم و جزئیات آن را موشکافی کنیم.

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برند‌های گوشی در سراسر جهان است که فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای از سال 2010 آغاز کرد. در همین مدت کوتاه، شیائومی توانسته سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. گوشی‌های شیائومی در کشور ایران نیز طرفداران زیادی دارند. قیمت مقرون‌به‌صرفه یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند است.

آیا شما هم قصد خرید یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب را دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بدانید که گوشی ردمی 10 یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی است که قیمت بسیار مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

در ابتدا باید گفت که نباید از گوشی ردمی 10 انتظار زیادی داشته باشید و همه چیز در حد میان‌رده است. پس اگر به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که از آن برای کارهای عادی و روزمره خود استفاده کنید، ردمی 10 می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی
بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

اگر شما هم قصد خرید گوشی Xiaomi Redmi 10 5G را دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند. ما در این مقاله، این اسمارت‌فون را از همه جوانب مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدانید این گوشی برای شما مناسب است یا خیر.

بررسی مشخصات فنی ردمی 10 نسخه فایوجی ردمی 10 5G
طراحی و ساختار
  • 164×76.1×8.9 میلی‌متر
  • وزن 200 گرم
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand-by)
نمایشگر
  • 6.58 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد
  • محافظت شده توسط کورنینگ گوریلا گلس 3
تراشه مدیاتک MT6833 دایمنسیتی 700 (7 نانومتری)
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه
  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه microSDXC
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8
  • دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • توانایی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2
  • توانایی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع 18 وات
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct و ‌هات‌اسپات
  • بلوتوث 5.1, A2DP, LE
  • دارای GPS با GLONASS, BDS, GALILEO
  • پشتیبانی از NFC، رادیو FM و اینفرارد
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌های اضافی
  • حسگر اثر انگشت (در لبه گوشی)
  • شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی از نظر طراحی و ساختار

نکته جالب‌توجه درباره گوشی ردمی 10 این است که هنگامی که به آن نگاه می‌کنیم، اصلاً متوجه نمی‌شویم که با یک گوشی میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه روبرو هستیم. همان‌طور که در پنل پشتی آن مشاهده می‌کنیم، گوشی ردمی 10 دو دوربین دارد که با اندازه نسبتاً بزرگی در زیر یکدیگر و در یک ماژول مستطیل شکل در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده‌اند. یک فلش LED به شکل نوار باریک بیضی شکل هم در کنار دوربین بالایی دیده می‌شود.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

لوگوی ردمی را نیز می‌توانید گوشه پایین و سمت چپ پنل پشتی مشاهده کنید که نوشته 5G هم با اندازه کوچک‌تری حکاکی شده است. دوربین سلفی آن هم در یکناچ قطره‌ای با اندازه متوسط در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بخش اعظمی‌ از پنل جلوی این اسمارت‌فون را نمایشگر آن پوشانده است که حاشیه نسبتا زیادی هم در اطراف آن دیده می‌شود. این حاشیه در بالا و پایین نمایشگر کمی بیشتر است، اما اصلاً توی ذوق نمی‌زند.

شما می‌توانید گوشی ردمی 10 را با ابعاد 164×76.1×8.9 میلی‌متر خریداری کنید. همچنین این گوشی با 200 گرم وزن، اصلاً سنگین نیست و حتی اگر از آن به مدت طولانی هم استفاده کنید، اصلاً دست شما خسته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به‌طورکلی، می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی طراحی بسیار خوبی دارد و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، می‌تواند نیازهای شما را برآورده سازد. گوشی ردمی 10 از دو سیم‌کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند که برای استفاده باید سیم‌کارت‌های خود را به‌اندازه نانو در بیاورید.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی نشان می‌دهد که در لبه سمت راست این گوشی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور دیده می‌شوند. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، در این گوشی هم دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده است. به این ترتیب، شما می‌توانید قفل گوشی را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی با استفاده از این حسگر باز کنید.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی
بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

بررسی مشخصات Redmi 10 5G از نظر نمایشگر

بررسی مشخصات ردمی 10 فایو جی نشان می‌دهد که این گوشی از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر 6.58 اینچی با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل، گزینه‌ای عالی برای تماشای فیلم و سریال است و می‌تواند کیفیت فوق‌العاده خوبی نسبت به این هزینه در اختیار شما قرار دهد.

نرخ نوسازی این نمایشگر به‌اندازه 90 هرتز است و برای کارهای معمولی می‌تواند کار شما را راه بیندازد. تراکم پیکسلی این نمایشگر هم به‌اندازه 401 پیکسل در اینچ است و جزئیات را به‌خوبی نمایش می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت فون 83.6 درصد بوده که نشان از حاشیه بسیار کم گوشی ردمی 10 دارد.

البته توجه داشته باشید که نمایشگر‌های نوع IPS LCD به‌طورکلی روشنایی چندان خوبی ندارند. به همین دلیل هم شاید هنگام استفاده از آن در زیر نور مستقیم خورشید و یا فضای باز کمی با مشکل مواجه شوید. اما به‌طورکلی، در این بازه قیمتی می‌تواند راضی‌کننده باشد.

با بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی متوجه می‌شویم که نمایشگر این گوشی با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و مقاومت نسبتاً خوبی دارد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید از مقاومت نمایشگر گوشی خود اطمینان حاصل کنید، بهتر است از گلس محافظ استفاده کنید.

بررسی مشخصات Redmi 10 5G از نظر عملکرد

شما می‌توانید گوشی ردمی 10 را با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 خریداری نمایید. با استفاده از این رابط می‌توانید از قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی بهره‌مند شوید.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 700 هم به‌عنوان قلب تپنده این گوشی عمل می‌کند. این پردازنده 7 نانومتری عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند اغلب برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی را به‌راحتی اجرا کند. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی در این گوشی هم بر عهده Mali-G57 MC2 است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

گوشی ردمی 10 شیائومی با دو نسخه رم 4 و 6 گیگابایتی به همراه حافظه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز و هزینه خود، بهترین گزینه را خریداری نمایید. همان‌طور که می‌دانید، رم 6 گیگابایتی عملکرد بهتری دارد و به طبع، قیمت گوشی با این نسخه رم هم بیشتر است.

از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این ویژگی می‌توانید فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. نوع حافظه داخلی این گوشی هم UFS 2.2 است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی
بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی ردمی 10 فایو جی از نظر دوربین

همان‌طور که در بخش طراحی هم به اختصار توضیح دادیم، گوشی ردمی 10 تنها دو دوربین دارد که به‌اندازه بزرگی در پنل پشتی تعبیه شده‌اند. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این لنز واید با دریچه دیافراگم 1.8، در شرایط نوری مناسب کیفیت بسیار خوبی دارد.

بااین‌حال، اگر شرایط نوری نامناسب باشد، شاید نتوانید عکس‌های چندان باکیفیتی با استفاده از این دوربین بگیرید. یک دوربین تشخیص عمق تصویر هم با سنسور 2 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.4 در کنار دوربین اصلی تعبیه شده است. به‌طورکلی، دوربین این گوشی می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره برای شما مناسب باشد.

این دوربین از قابلیت‌های مانند فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. به کمک دوربین اصلی این اسمارت فون، شما می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 هم در بالای نمایشگر گوشی ردمی 10 تعبیه شده است که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند.

با بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی متوجه می‌شویم که با استفاده از این دوربین سلفی نیز شما می‌توانید ویدیو‌های 1080 پیکسل را با همان سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی

بررسی مشخصات فنی Redmi 10 5G از نظر باتری

گوشی ردمی 10 فایوجی شیائومی از نظر باتری هم مانند سایر قابلیت‌هایی که تاکنون توضیح دادیم، عملکردی شبیه با سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی دارد. شیائومی در تلاش است تا گوشی‌هایی عرضه کند که باتری فوق‌العاده خوبی داشته باشند. شیائومی یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت در گوشی ردمی 10 تعبیه کرده است.

بدین ترتیب، شما می‌توانید از این گوشی برای ساعات طولانی استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن هم نخواهید داشت. بااین‌حال، سرعت شارژ گوشی ردمی 10 چندان تعریفی ندارد و با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به همین دلیل هم برای رساندن این گوشی به 100 درصد شارژ کامل، نیاز به زمان نسبتاً زیادی دارید. ازاین‌رو، اگر سرعت شارژ برای شما اهمیت چندانی ندارد و یک گوشی هوشمند می‌خواهید که علاوه بر پرداخت هزینه منطقی، شارژدهی داشته باشد، ردمی 10 می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بررسی مشخصات فنی ردمی 10 از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

نکته جالب‌توجه درباره گوشی ردمی 10 شیائومی این است که با اینترنت سریع 5G در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند از قابلیت‌هایی مانند NFC، رادیو FM و اینفرارد پشتیبانی می‌کند.

خوب است بدانید که این گوشی دارای USB Type-C 2.0 است که از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید فایل‌های مورد نیاز خود را از داخل گوشی به لپ‌تاپ انتقال دهید و یا برعکس. از مهم‌ترین قابلیت‌های این اسمارت‌فون، می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب نما اشاره کرد. همچنین پیش‌ازاین نیز گفتیم که یک حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور تعبیه شده است که سرعت نسبتاً خوبی برای باز کردن قفل گوشی دارد.

بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی
بررسی مشخصات فنی ردمی 10

قیمت ردمی 10 شیائومی

قبل از این‌که قیمت ردمی 10 شیائومی را بدانید، خوب است بگوییم که این گوشی در تاریخ 29 مارس 2022 (9 فروردین) معرفی و روز 23 سپتامبر 2022 (1 مهر) هم وارد بازار شد. قیمت ردمی 10 شیائومی در زمان عرضه نزدیک به 190 یورو بود که جزو یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی شیائومی به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید، قیمت این اسمارت‌فون در نسخه‌های رم و حافظه داخلی، متفاوت است. این بدان معنی است که برای خرید نسخه رم و حافظه بالاتر، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارید.

بیشتر بخوانید:

سخن نهایی

گوشی ردمی 10 از برند شیائومی یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است که با اینترنت سریع 5G در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ما در این مقاله به بررسی گوشی ردمی 10 نسخه فایوجی پرداختیم. اگر شما هم می‌خواهید این اسمارت فون را با قیمت مناسبی خریداری کنید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک زیادی کند. در این مقاله می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی درباره این گوشی هوشمند به دست بیاورید و متوجه شوید که آیا خرید آن برای شما مناسب است یا خیر.

سؤالات متداول

قیمت شیائومی ردمی 10 فایوجی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی ردمی 10 5G در بازار ایران، حدودا 5 تا 6 میلیون تومان تعیین شده است.

آیا خرید گوشی شیائومی ردمی 10 ارزش دارد؟

گوشی ردمی 10 شیائومی یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی این برند است که در این بازه قیمت، قابلیت‌های خیلی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین ترتیب، اگر شما به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید که از آن برای کارهای عادی و روزمره خود استفاده کنید، خرید ردمی 10 می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی ردمی 10 نسخه فایو جی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر