;
coinex

ناگفته های جنجالی ترانه علیدوستی علیه اصغر فرهادی ؛ باشه اصغر همه چیز مال توست!

ناگفته های جنجالی ترانه علیدوستی علیه اصغر فرهادی در جدیدترین گفتگوی وی با وب سایت نیویورکر بازخوردهای بسیاری در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف داشته است. و اما ماجرا چیست؟ با تکراتو همراه باشید.

ترانه علیدوستی در جدیدترین گفتگویی که با نیویوکر داشته، ناگفته های جنجالی را علیه اصغر فرهادی بیان کرده و در بخشی از صحبت های خود نیز ادعای بحث برانگیزی را علیه این کارگردان سرشناس ایرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ناگفته های جنجالی ترانه علیدوستی علیه اصغر فرهادی

در بخشی از گزارش مفصل نیویورکر درباره اصغر فرهادی نویسنده نیویورکر با ترانه علیدوستی هم صحبت کرده که در چهار اثر با فرهادی همکاری داشته است.

ترانه علیدوستی بازیگر زن سرشناس ایرانی، در ابتدا در مورد «همه می‌دانند» صحبت کرده و گفته به نظرش عنوان این فیلم در حقیقت درباره ترس خود فرهادی است. فیلم های فرهادی به نمایش شخصیت‌هایی می‌پردازد که برای حفظ وضعیت اجتماعی خود دروغ می‌گویند و از این می‌ترسند که در هنگام آشکار شدن اسرارشان مردم چه حرفی راجع به آنها می‌گویند.

به ترتیب از راست به چپ: امیر جدیدی (بازیگر مرد اصلی فیلم قهرمان)، اصغر فرهادی (کارگردان سرشناس ایرانی که قهرمان نیز از آثار اوست)، سارینا فرهادی (بازیگر فیلم قهرمان و دختر اصغر فرهادی)
به ترتیب از راست به چپ: امیر جدیدی (بازیگر مرد اصلی فیلم قهرمان)، اصغر فرهادی (کارگردان سرشناس ایرانی که قهرمان نیز از آثار اوست)، سارینا فرهادی (بازیگر فیلم قهرمان و دختر اصغر فرهادی)

او می‌گوید برای مدتی طولانی: «ماهمیشه به این مسئله می‌خندیدیم. که باشه، اصغر همه چیز مال توست! برو و ادامه بده. ما درباره این صحبت می‌کردیم که او واقعا نابغه است اما به طریقی در این هم نابغه است که ایده‌های افراد اطراف خود را به درون خود می‌کشد!»

علیدوستی درباره ادعای دانشجوی فرهادی که ایده فیلم فرهادی، «قهرمان» برای او بوده گفته:

البته، من می دانستم، من همان موقع این را می دانستم.

علیدوستی در بخش دیگری از این گفتگو فرهادی را یک «مقصر جلوه دهنده طراز اول» می نامد و از اصطلاح gaslighter یا گس لایتنیگ برای او استفاده می‌کند. لفظی که برای کسانی استفاده می‌شود که در بحران ها بقیه را مقصر جلوه می‌دهند و مخصوصا در سالهای گذشته توسط فمنیست ها علیه مردان استفاده شده که با این تکنیک زنانی که علیه‌شان صحبت می‌کنند را دیوانه و هیستریک جلوه می‌دهند.

علیدوستی می‌گوید مثل خیلی از همکاران و دوستانش، با وجود این مساله او بسیار به فرهادی اهمیت می‌داده و از ذهن او در عجب بوده:

ما هرگز نمی‌خواستیم که این تبدیل به رسوایی شود که کارنامه او را نابود می‌کند، ما هرگز این کار را نمی‌کنیم و خود فرهادی این را می‌داند.

ترانه علیدوستی در ادامه می‌افزاید: «اما آخرین چیزی که شما فکر می‌کنید این بود که یک دختر علاقه‌مند از شیراز به مبارزه با فرهادی بپردازد!»

اشاره علیدوستی به آزاده مسیح زاده هست که حالا به بحرانی برای آینده کاری فرهادی بدل شده است.

آزاده مسیح زاده، سازنده مستند پژوهشی دوسر برد، دوسر باخت
آزاده مسیح زاده، سازنده مستند پژوهشی دوسر برد، دوسر باخت

آزاده مسیح زاده، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و منشی صحنه متولد دهه 60 در شیراز است که فیلمسازی و فعالیت خود را از موسسه کارنامه آغاز کرده و اولین مستند پژوهشی او دوسر برد، دوسر باخت نام دارد.

آزاده مسیح زاده ادعا می کند قهرمان اصغر فرهادی کپی از مستند پژوهشی او به نام دوسر برد، دوسر باخت است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر