;
coinex

ادراری که نوشیده می‌شود؛ هر لیوان آب آشامیدنی قبلا توسط 10 نفر مصرف شده است

هر لیوان آب آشامیدنی که مصرف می‌کنید، پیش از این حداقل به ادرار 10 نفر آلوده شده است. محققان می‌گویند این موضوع به چرخه تصفیه آب مرتبط می‌شود.

یک لیوان آب قبلا توسط 10 نفر توشیده شده است

آب آشامیدنی مصرفی انسان در یکی از این دو چرخه بازیافت می‌شود. شما آب می‌نوشید و سپس آن را دفع می‌کنید. ادرار شما در طبیعت به گیاهان باز می‌گردد، در آنجا تصفیه شده و مجددا به لوله کشی خانه‌هایتان فرستاده می‌شود.

در چرخه طبیعی، آب موجود در فاضلاب شما در نهایت به رودخانه یا نهر آبی رها می‌شود که به دریا می‌ریزد. این آب تبخیر شده و به شکل ابر به آسمان رفته و سپس در یک سیستم طبیعی، آب به صورت باران به زمین می‌بارد. این آب به منابع آب های زیرزمینی نفوذ می‌کند و این چرخه سال‌ها است که ادامه دارد.

آبی که اکنون روی زمین است، همان آبی است که نزدیک به 5 میلیارد سال است که در همینجا وجود دارد. در واقع این به معنای آن است که شما در حال حاضر ادرار دایناسورها را نیز می‌نوشید.

ادراری که نوشیده می‌شود؛ هر لیوان آب آشامیدنی قبلا توسط 10 نفر مصرف شده است

هنگامی که آب با ادرار از بدن ما جدا می‌شود، سفری را به سمت کارخانه فاضلاب آغاز می‌کند، جایی که برای استفاده مستقیم تصفیه می‌شود یا مسیر متفاوتی را به یک کانال آب و در نهایت ریختن به دریا در پیش می‌گیرد که در آن صورت نیز مجددا بالاخره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در حالی که هزاران سال است که انسان‌ها زباله‌ها و آب را جدا می‌کنند، اما تا آغاز قرن بیست و یکم، مردم هنوز به روشی دست نیافته بودند که بتوانند آب آشامیدنی کاملا سالمی در اختیار داشته باشن..

دیلی میل در گزارش خود ورودی‌های آب تولید شده در روی زمین را بدین شکل توصیف می‌کند. این آب در واقع ، آبی 350 میلیون ساله از 5 میلیارد تن مهره‌دار است که هر ساله هشت برابر وزن خود ادرار می‌کرده‌اند. این مقدار معادل 14 هزار میلیون مایل مکعب ادرار می‌شود.

عصر مفرغ، که در حدود 3200 سال قبل از میلاد آغاز شد، زمانی است که انسان‌ها شروع به استفاده مجدد از فاضلاب برای آبیاری و پرورش آبزیان کردند. سیستم‌های رومی برای برداشت آب باران از پشت بام‌ها برای مصارف خانگی نیز در شهرهایی مانند پمپئی کشف شده است.

مردمی که در آلمان و فرانسه زندگی می‌کردند در طول قرن سیزدهم حوضچه‌های پرورش ماهی ساختند که برای دریافت فاضلاب غنی از مواد مغذی از توالت‌های صومعه ساخته شده بودند.

در قرن ۱۹، استفاده مجدد از فاضلاب در کشورهای مختلفی از طریق بهره‌برداری از مخازن فاضلاب که در ابتدا برای اهداف بهداشتی ساخته شده بودند، انجام شد. جایی که فاضلاب برای بهره‌مندی از ارزش غنی‌سازی خاک به زمین اضافه می‌شد. امروزه جهان از روش‌های پیچیده‌تری برای تبدیل فاضلاب به آب آشامیدنی استفاده می‌شود که اساسا یک فرآیند چرخشی بی‌پایان است.

در نهایت، اگرچه شاید تصور این موضوع حال بهم زن باشد، اما در حال حاضر و با یک تخمین محافظه‌کارانه باید گفت که اتم‌های موجود در یک مولکول آب، پیش از این حداقل ۱۰ برابر به ادرار آلوده شده‌ است و این به معنای آن است که، آبی که اکنون می‌نوشیم حداقل قبلا توسط 10 نفر نوشیده و سپس دفع شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آلوده بودن هر لیوان آب آشامیدنی به ادرار دیگران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر