;
coinex

افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی ؛ قدرت خرید مردم رو به نابودی است!

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که نابودی قدرت خرید مردم باعث افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی شده است. اما ماجرا چیست؟

اخیرا تصاویری از یک انبار 10 هزارتایی از تلویزیون‌های 14 و 21 اینچی دوو در تهران منتشر شده که این سوال را مطرح کرده که کدام مرجع قانونی اجازه ورود این تلویزیون‌ها به کشور را صادر کرده است؟

بیشتر بخوانید: لیست خودروهای وارداتی زیر 10 هزار یورو رسما اعلام شد [+عکس و مشخصات]

افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی

انتشار چند توییت توسط یکی از فعالان صنعت لوازم خانگی، احسان فدایی سبب شده تا جنجال زیادی در بازار لوازم خانگی به پا شود. اقتصاد 24 با بررسی‌های خود از طریق اطلاعات و شماره تماس‌های موجود، به یک فروشگاه بزرگ در قلب پایتخت رسیده که تلویزیون‌های قدیمی با تکنولوژی دهه 70 را به فروش می‌رساند آن هم با قیمت بسیار ارزان!

نابودی قدرت خرید مردم باعث افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی شده است

قیمت این تلویزیون‌ها به حدی پایین است که در عموم موارد حتی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد! آنطور که فروشندگان این محصولات مدعی هستند، تلویزیون 14 اینچی اصل کره تنها 590 هزار تومان قیمت دارد. فروشنده می‌گوید:

این تلویزیون‌ها «دوو» کره جنوبی است و ۱۰ هزار تا هم از هر کدامش موجود است؛ فقط اگر نخرید شاید تا چند روز آینده تمام شود.

فروشنده می‌گوید: «قیمت تلویزیون دوو ۱۴ اینچ را به صورت تک ۵۹۰ هزار تومان گذاشته‌ام و ۲۱ اینچی‌اش را ۹۹۰ هزار تومان. اصل کره‌اند و کنترل و آنتن و تمام تجهیزات آن هم اصل است. خیال‌تان راحت باشد اگر مشکلی داشتند تا یک ماه هم امکان تعویض دارد.»

آیا واردات تلویزیون‌های دوو قدیمی رسمی است؟

فروشنده مورد بحث می‌گوید: «اگر بخواهید می‌توانم انبار را هم نشان تان بدهم سوله‌ای در منطقه شورآباد. ۲۹ و ۳۲ اینچی اش را هم در تعداد بالا سفارش داده‌ام و در روز‌های آینده خواهد آمد. همه کالا‌ها شماره سریال دارد و به طور رسمی وارد شده است؛ کالای خارجی که مثل لوازم خانگی داخلی نیست که زود خراب شود؛ خیالتان راحت باشد تا ۱۰ سال آینده برایتان کار می‌کند.»

نابودی قدرت خرید مردم باعث افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی شده است

مسئله اساسی اما اینجا است که در روزهایی که شعار حمایت از تولید داخل به طور ویژه در زمینه لوازم خانگی مطرح می‌شود، این حجم از تلویزیون‌های وارداتی از کجا آمده است؟ کدام سازمانی اجازه این واردات را داده است؟ ارز از کجا تامین شده؟ آیا بر روند فروش این محصولات نظارتی وجود دارد؟ مردم در کجای خط فقر 18 میلیونی قرار گرفته‌اند که حاضرند تلویزیون‌هایی با تکنولوژی دهه 70 را خریداری کنند؟ احتمالا در حال حاضر هیچ پاسخی برای این سوالات وجود ندارد.

ماجرا جایی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم حدود 22 سال قبل، عمر برند دوو در کره جنوبی به پایان رسید. با این اوصاف اگر این تلویزیون‌ها اصل کره هستند، تا امروز کجا بوده‌اند تا خود را به قلب تهران برسانند. اساسا در روزهای ممنوعیت واردات لوازم خانگی، چه کسی اجازه واردات این حجم تلویزیون را داده است؟

فروشنده این تلویزیون‌ها به هیچ وجه منبع وارداتی خود را اعلام نکرده اما نکته مهم‌تر این است که با تاکید می‌گوید همه محصولات کد رهگیری دارند و عوارض گمرکی‌شان پرداخت شده است. گمرک بر چه اساس در شرایط کنونی که تولیدکنندگان داخلی به شدت برای فروش محصولات خود تلاش می‌کنند و بازار در رکودی بی‌سابقه است، اجازه ورود این حجم از تلویزیون‌های قدیمی اما ارزان قیمت را می‌دهد؟ در ادامه تصاویر انبار تلویزیون‌های قاچاق را در ذیل می‌بینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش استفاده از تلویزیون های لامپی قدیمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر