;
coinex

بررسی وان پلاس ایس پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی وان پلاس ایس پرو در رده قیمتی خود، یکی از بهترین‌هاست و قدرت خوبی در اجرای بازی و دوام باتری دارد. در ادامه، به بررسی وان پلاس ایس پرو (OnePlus Ace Pro) می‌پردازیم و جزئیات مشخصات آن را موشکافی می‌کنیم.

وان پلاس در تابستان گذشته از گوشی OnePlus Ace Pro رونمایی کرد. این گوشی که قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، می‌تواند توجه هر کسی را به سمت خود جلب کند. اگر شما هم به دنبال یک گوشی باکیفیت و جذاب از برند وان پلاس هستید، احتمالاً گوشی وان پلاس ایس پرو می‌تواند برای شما مناسب باشد.

شرکت وان پلاس یکی از برندهای تولیدکننده گوشی هوشمند در کشور چین است که فعالیت خود را از 16 دسامبر 2013 آغاز کرد. اگر با برند اوپو آشنایی داشته باشید، باید بدانید که با وان پلاس یکی از زیرمجموعه‌های اوپو است. این برند علاوه بر تلفن‌های هوشمند، به ساخت لپ‌تاپ نیز روی آورده و در این زمینه نیز موفقیت زیادی کسب کرده است. ما در این مقاله، قصد داریم اطلاعاتی درباره گوشی جدید این برند، یعنی وان پلاس Ace پرو در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی وان پلاس ایس پرو

بررسی مشخصات وان پلاس ایس پرو نشان می‌دهد که این گوشی قدرت بالایی دارد. اگر می‌خواهید از وان پلاس Ace Pro برای باز کردن برنامه‌های سنگین و اجرای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این اسمارت‌فون، تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. خوب است بدانید که گوشی وان پلاس ایس پرو در واقع مدل ری‌برند شده وان پلاس 10 تی است و شباهت زیادی به این اسمارت فون دارد.

بررسی وان پلاس ایس پرو
بررسی وان پلاس ایس پرو

در ادامه، این گوشی را از نظر طراحی و ساختار، نمایشگر، پردازنده، دوربین و باتری موردبررسی قرار می‌دهیم.

بررسی مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro OnePlus Ace Pro
طراحی و ساختار
  • 163×75.4×8.8 میلی‌متر
  • وزن 203.5 گرم
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand-by)
  • در رنگ‌های مشکی و سبز
  • پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی
نمایشگر
  • 6.7 اینچ از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • روشنایی 500 نیت در حالت Typو 800 نیت در حالت HBM و 950 نیت در حالت Peak
  • نمایش 1 میلیارد رنگ
  • تراکم پیکسلی 394 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 87.9 درصد
  • محافظت شده توسط کورنینگ گوریلا گلس 5
پردازنده
  • کوالکام SM8475 اسنپدراگون 8+ نسل 1 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • 1 هسته 3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته‌ 1.8 گیگاهرتز Cortex-A510
  • پردازنده گرافیکی Adreno 730
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری ColorOS 12.1
رم و حافظه
  • رم 12 و حافظه 256 گیگابایت
  • رم 16 و حافظه 256 گیگابایت
  • رم 16 با حافظه 512 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1
  • عدم پشتیبانی از درگاه حافظه
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه و دریچه دیافراگم 2.2
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • توانایی ضبط ویدیوی 4K پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه، توانایی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 240 فریم در ثانیه
  • لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4
  • توانایی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع 150 وات
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct و ‌هات‌اسپات
  • 5.2, A2DP, LE, aptX HD
  • دارای GPS با به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS – حداکثر سه بانده
  • پشتیبانی از NFC، عدم پشتیبانی از رادیو و دارای اینفرارد
  • USB Type-C 2.0
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت (در زیر نمایشگر گوشی / اپتیکال)
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و حسگر طیف رنگ

بررسی وان پلاس ایس پرو از نظر طراحی و ساختار

هنگامی که به طراحی ظاهری گوشی وان پلاس ایس پرو نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با یک گوشی باکیفیت روبرو هستیم. این گوشی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشی وان پلاس 10 تی دارد. سه دوربین در پنل پشتی گوشی وان پلاس ایس پرو تعبیه شده‌اند که در یک ماژول مربعی شکل در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی دیده می‌شوند. این دوربین‌ها به همراه یک فلاش LED در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. لوگوی وان پلاس هم در وسط پنل پشتی حکاکی شده است.

بررسی وان پلاس ایس پرو

همان‌طور که از هر گوشی باکیفیتی انتظار می‌رود، گوشی وان پلاس ایس پرو از شیشه تولید شده است و علاوه بر پنل جلویی، پشتی آن نیز شیشه‌ای است. این شیشه‌ها با کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. بااین‌حال، وان پلاس ترجیح داده که فریم گوشی همچنان از پلاستیک باشد. البته هنگام در دست گرفتن این گوشی از احساس بدی به شما دست نخواهد داد.

وان پلاس ایس پرو با ابعاد بسیار مناسب 163×75.4×8.8 میلی‌متر و وزن متوسط 203.5 گرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب، هنگام استفاده طولانی از این گوشی هم دست شما خسته نخواهد شد. شما می‌توانید این اسمارت فون جذاب را در رنگ‌های مشکی و یا سبز خریداری کنید.

پنل جلویی این گوشی دارای یک نمایشگر تخت است که بخش اعظمی از آن را می‌پوشاند. به‌طوری‌که نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند به‌اندازه 87.9 درصد می‌رسد. به‌طورکلی، با بررسی وان پلاس ایس پرو متوجه می‌شویم که طراحی آن کاملاً خوب است و می‌تواند یکی از بهترین‌های موجود در بازار باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات وان پلاس ایس پرو از نظر نمایشگر

در بررسی مشخصات OnePlus Ace Pro متوجه می‌شویم که وان پلاس یک نمایشگر بسیار باکیفیت 6.7 اینچی از نوع Fluid AMOLED در این گوشی تعبیه کرده است. این نمایشگر با تراکم پیکسلی 394 پیکسل در هر اینچ، توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد.

بررسی وان پلاس ایس پرو
بررسی مشخصات OnePlus Ace Pro

همچنین خوب است بدانید که نرخ نوسازی در این نمایشگر به‌اندازه 120 هرتز است که باعث می‌شود سرعت بسیار خوبی هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی داشته باشد. به دلیل رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل و پشتیبانی نمایشگر از +HDR10، کیفیت بسیار خوبی هنگام نمایش فیلم و سریال دارد.

علاوه بر قابلیت‌هایی که تاکنون توضیح دادیم، روشنایی نمایشگر این گوشی هم بسیار خوب است و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. میزان روشنایی نمایشگر در حالت Typ به‌اندازه 500 نیت، در حالت HBM به‌اندازه 800 نیت و در حالت حداکثری 950 نیت است.

در نتیجه، با بررسی مشخصات وان پلاس ایس پرو متوجه می‌شویم که نمایشگر آن برای تماشای فیلم و سریال گزینه‌ای عالی است و همچنین می‌توانید از آن بدون هیچ‌گونه مشکل و چالشی در زیر نور مستقیم خورشید و فضای باز هم استفاده کنید.

بررسی وان پلاس ایس پرو از نظر نرم‌افزار

اکنون وقت آن می‌رسد که مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro را از نظر نرم‌افزار نیز مورد بررسی قرار دهیم. این اسمارت‌فون با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این رابط کاربری یکی از بهترین رابط کاربری‌های موجود در گوشی‌های هوشمند اندرویدی است.

بررسی وان پلاس ایس پرو

کار کردن با رابط کاربری بسیار روان و راحت است و اصلاً احساس بدی هنگام کار کردن با آن به شما دست نخواهد داد. تمام آیکون‌های موجود در گوشی را می‌توانید بر اساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. علاوه‌براین، رابط کاربری این گوشی حجم بسیار کمی را اشغال می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای عالی به شمار بیاید.

بررسی مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro از نظر عملکرد

گوشی وان پلاس ایس پرو یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند را دارد. قلب تپنده این اسمارت‌فون، تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 8+ نسل 1 است. این پردازنده 4 نانومتری عملکرد بسیار خوبی برای اجرای انواع برنامه‌های سنگین و بازی‌های ویدیویی مختلف دارد.

با بررسی وان پلاس ایس پرو متوجه می‌شویم که این گوشی دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. این هسته‌ها شامل یک هسته یا بسیار قدرتمند Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و در نهایت، چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Adreno 730 است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی وان پلاس ایس پرو
مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro

این اسمارت‌فون با دو نسخه رم فوق‌العاده 12 و 16 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی مشخصات OnePlus Ace Pro متوجه می‌شویم که این گوشی با حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید از این گوشی برای کارهای سنگین‌تر استفاده کنید، می‌توان با اطمینان گفت که رم 16 گیگابایتی آن عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد و می‌توانید از روان بودن آن لذت زیادی ببرید.

اگر می‌خواهید فایل‌ها و برنامه‌های زیادی را در گوشی خود ذخیره کنید، باید بگوییم که این گوشی از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هم حافظه 512 گیگابایتی آن گزینه بهتری است. نوع حافظه داخلی این گوشی هم UFS 3.1 است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند شما را کاملاً راضی کند. به‌طورکلی، مشخصات OnePlus Ace Pro از نظر عملکرد و سخت‌افزاری یکی از بهترین‌های موجود در بازار است.

بیشتر بخوانید:

بررسی وان پلاس ایس پرو از نظر دوربین

اغلب گوشی‌های وان پلاس که با این بازه قیمتی عرضه می‌شوند، یا از نظر سخت‌افزاری یا از نظر دوربین کیفیت بسیار خوبی دارند. همان‌طور که مشاهده کردیم، گوشی وان پلاس ایس پرو از نظر عملکرد یکی از بهترین‌ها بود. در نتیجه، می‌توانیم بگوییم که دوربین آن نسبتاً معمولی است.

بررسی وان پلاس ایس پرو

همان‌طور که در بخش طراحی هم به اختصار توضیح دادیم، گوشی وان پلاس ایس پرو سه دوربین دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی هم در تنظیمات دوربین این گوشی دیده می‌شوند.

با بررسی مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro مشاهده می‌کنیم که با استفاده از دوربین این گوشی، شما می‌توانید ویدیو‌های 4K را با سرعت 30 و یا 60 فریم در ثانیه و همچنین ویدیو‌های 1080 پیکسل را با سرعت 30، 60 و یا 240 فریم بر‌ ثانیه ذخیره کنید. ازآنجاکه این گوشی هنگام فیلمبرداری از قابلیت لرزشگیر الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ‌گونه نویز و یا مشکلی ویدیو بگیرید.

با نگاهی به بررسی وان پلاس ایس پرو متوجه می‌شویم که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. این دوربین عملکرد خوبی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید. به‌طورکلی، با بررسی مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro متوجه می‌شویم که دوربین این گوشی در این بازه قیمتی عملکرد خوبی دارد و می‌تواند شما را راضی کند.

بررسی وان پلاس ایس پرو
بررسی وان پلاس ایس پرو

بررسی مشخصات وان پلاس ایس پرو از نظر باتری

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی وان پلاس ایس پرو که توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرده، باتری فوق‌العاده آن است. اگرچه این گوشی با باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی، به‌ظاهر ظرفیت کمی دارد، اما عملکرد شارژدهی آن کاملاً مناسب است. با استفاده معمولی از این اسمارت‌فون، می‌توانید مطمئن باشید تا یک روز نیاز به شارژ مجدد گوشی خود نخواهید داشت.

مهم‌ترین موضوعی که کاربران گوشی وان پلاس ایس پرو را به وجد می‌آورد، شارژ سریع 150 وات این اسمارت‌فون است. وان پلاس یک آداپتور 150 واتی در جعبه گوشی قرار داده است و با استفاده از آن می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاه گوشی خود را فول شارژ کنید. به لطف این قابلیت فوق‌العاده وان پلاس، شما می‌توانید این اسمارت فون را در کمتر از 20 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

بررسی وان پلاس ایس پرو از نظر کیفیت صدا

وان پلاس در بخش صوتی، از اسپیکر استریو استفاده کرده است و می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت صدای فوق‌العاده خوبی دارد. نکته جالب‌توجه درباره این اسمارت‌فون این است که وان پلاس در این گوشی کیفیت را فدای بلندی صدا نکرده است.

بررسی وان پلاس ایس پرو

این گوشی به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز نیست. بااین‌حال، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از هندزفری‌هایی که پورت تایپ سی دارند، از هندزفری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات وان پلاس ایس پرو از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

همان‌طور که از هر گوشی باکیفیت دیگری انتظار می‌رود، گوشی وان پلاس ایس پرو نیز از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از دو سیم‌کارت نانو به صورت همزمان در این گوشی استفاده کنید. نکته جالب‌توجه درباره این اسمارت فون این است که حسگر اثر انگشت آن در زیر نمایشگر تعبیه شده است و عملکرد بسیار خوبی هنگام باز کردن قفل گوشی دارد.

از دیگر مشخصات وان پلاس ایس پرو می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر طیف رنگ اشاره کرد. ‏USB این گوشی هم USB Type-C 2.0 است که از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت وان پلاس ایس پرو و تاریخ عرضه

بعد از شناختن تمام مشخصات فنی وان پلاس Ace Pro که در بالا توضیح دادیم، وقت آن می‌رسد که قیمت وان پلاس ایس پرو را بدانیم. به نظر شما با وجود همه این قابلیت‌های منحصربه‌فرد و عالی، قیمت آن باید چقدر باشد؟

بررسی وان پلاس ایس پرو
بررسی وان پلاس ایس پرو

در بررسی وان پلاس ایس پرو مشاهده می‌کنیم که این اسمارت فون در تاریخ 9 اوت 2022 (18 مرداد) معرفی و 15 همان ماه (24 مرداد) روانه بازار شد. این گوشی قیمتی نزدیک به 500 یورو دارد. البته توجه داشته باشید که قیمت وان پلاس ایس پرو نسبت به نسخه رم و حافظه داخلی آن متفاوت است. این بدان معنی است که اگر رم 16 گیگابایتی آن را بخواهید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

سؤالات متداول

قیمت وان پلاس ایس پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت وان پلاس ایس پرو در زمان نگارش این مقاله، در رنج 30 تا 32 میلیون تومان تعیین شده است.

آیا گوشی وان پلاس ایس پرو ارزش خرید دارد؟

این اسمارت فون قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هر یک از آن‌ها برای استفاده سنگین از گوشی تولید شده‌اند. اگر می‌خواهید از گوشی خود برای کارهای سنگین و اجرای انواع بازی‌های ویدیویی با بهترین کیفیت استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که گوشی وان پلاس ایس پرو گزینه‌ای عالی است. این گوشی به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما درباره بررسی وان پلاس ایس پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر