;
coinex

اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث در iOS ؛ اتحادیه اروپا رها نمی‌کند!

اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث با قانونی تحت‌ عنوان DMA در اتحادیه اروپا به مرحله اجرا درآمد. این قانون برای شرکت‌های بزرگ اجرا خواهد شد.

از توانایی‌های قانون DMA این است که اپل ناگزیر خواهد شد امکان دسترسی به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و نصب برنامه‌های خارج از اپ استور را برای کاربران خود فراهم می‌کند. قانون وضع شده شامل موارد دیگری است که کمک زیادی برای رقابتی‌تر کردن بازار می‌کند. قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) قابل اجرا برای شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است که باعث می‌شود سرویس‌ها و پلتفرم‌های خودشان را برای سایر شرکت‌ها نیز در دسترس قرار دهند.

بیشتر بخوانید: شکایت دورف از اپل ؛ وقت مبارزه با شیاطین فرارسیده!

اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث

اتحادیه اروپا در خصوص قانون DMA اظهار داشت که این قانون برای شرکت‌هایی که «دروازه دار» نامیده می‌شوند، قابل اجرا است؛ در واقع این شرکت‌ها، غول‌های فناوری هستند. اپل هم به دلیل درآمد بسیار بالای سالیانه و هم‌چنین میزبانی از تعداد زیادی از کاربران اروپایی، قطعا یکی از این شرکت‌ها به شمار می‌آید.

اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث

این قانون، اپل را وادار می‌کند که تغییر و تحولی در اپ استور، اپلیکیشن Massages، سرویس فیس تایم و سیری ایجاد کند، در نتیجه ممکن است این شرکت اجازه نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و ساید لود اپ‌ها را صادر نماید. توسعه‌دهندگان این قانون، باید توانایی استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث و اطلاعات کاربران را در دست داشته باشند.

امکان فراهم شدن قانون DMA ، از موارد جالبی است که تعامل بین سرویس‌های پیام‌رسانی مختلف را ممکن می‌سازد. این به این معنا است که متا و اپل، امکان ارتباط واتس اپ با imessages را فراهم کنند و کاربران بتوانند به یکدیگر پیام دهند.

پیشنهاد قانون بازارهای دبحیتال، در ماه دسامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت و تصویب آن در ماه مارس ۲۰۲۲ توسط پارلمان و شورای اروپا اتفاق افتاد. این قانون هم ‌اکنون در مرحله شش ماهه پیاده‌سازی است و کار آن از تاریخ ۲ مه ۲۰۲۳ آغاز شده است و به دروازه‌دارهای قدرتمند فرصت دو ماهه و حداکثر تا تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۳ می‌دهد تا به کمیسیون اروپا اعلام کنند که شرایط‌شان مطابق قوانین DMA است یا خیر.

در ادامه، پس از دریافت اطلاعات در طی ۴۵ روز توسط کمیسیون، بررسی‌های نهایی صورت می‌گیرد تا شرکت‌هایی که قوانین را به درستی اجرا کرده‌اند یا آن‌هایی که دروازه‌دار تلقی می‌شوند، مشخص گردد. سپس شرکت‌ها شش ماه دیگر (تا ۶ مارس ۲۰۲۴) مهلت دارند تا پیش‌نیازهای DMA را به اجرا درآورند.

این موضوع از سوی اپل بدون واکنش نبوده و این شرکت، نگرانی خود را در خصوص تصویب این قانون به زبان آورده و گفته است که این قانون می‌تواند برای حریم خصوصی و امنیت کاربرانش مشکلاتی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر