;
coinex

آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی ؛ اعلام آمادگی 12 شرکت خودروسازی

ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی آغاز شد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت سفارش خود به سامانه جامع تجارت مراجعه کنند.

در روزهای گذشته لیست خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی به همراه مشخصات و قیمت آنها منتشر شده بود. بر طبق این اخبار ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی در سامانه جامع تجارت آغاز شد. در این طرح فروش، تاکنون ۱۲ شرکت برای واردات خودروهای حداکثر ۱۰ هزار یورویی خود اعلام آمادگی کرده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از نخستین خودرو ملی ترکیه ؛ اردوغان شخصا پشت فرمان نشست!

ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی

تاکنون ۱۲ شرکت جواز لازم برای واردات خودرو را دریافت کرده‌اند. متقاضیان واردات خودرو می‌توانند با گرفتن شناسه کالا و تأییدیه خدمات پس از فروش به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی اقدام کنند، وزارت صمت می گوید که وظیفه خود را برای از سرگیری واردات انجام داده است و از این به بعد روند کار به شرکتهای فعال در این حوزه بستگی دارد.

بر خلاف شایعات و نگرانی‌های اخیر مبنی بر احتمال لغو یا تعویق طولانی‌مدت، فرایند واردات خودرو وارد مرحله جدی‌تری شده و حالا یک سامانه خاص برای ثبت سفارش خودروهای ۲۰ هزار یورویی در نظر گرفته شده است. ظاهراً در آینده نزدیک شاهد ورود خودروهای خارجی جدید به بازار کشور خواهیم بود.

ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی

تاکنون ۱۲ شرکت برای واردات خودروهای حداکثر ۱۰ هزار یورویی اعلام آمادگی کرده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند. حال نوبت به ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی، رسیده و سامانه جامع تجارت پس از سال‌ها عدم فعالیت، بار دیگر شروع به کار کرده است.

عمده خودروهای وارداتی متعلق به شرکت‌های چینی، کره‌ای و ژاپنی بوده و در میان آن‌ها چند محصول اروپایی نیز دیده می‌شود. سخنگوی وزارت صمت به تازگی لیست خودروهای وارداتی را اعلام کرده که نام مدل‌هایی همچون هیوندای اکسنت، چانگان CS35، ام جی ۳ و سیتروئن C3 در آن دیده می‌شود. این خودروها همگی قیمت زیر ۱۰ هزار یورو داشته و انتظار می‌رود کمبود خودروهای اقتصادی در بازار ایران را جبران کنند.

با این حال با توجه به تخصیص بودجه ۱ میلیارد یورویی و تعیین سقف دوم، امکان ورود خودروهای گران‌تر با حداکثر قیمت ۲۰ هزار یورو نیز وجود داشته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش واردات خودروهای ۲۰ هزار یورویی اقدام کنند. البته پیش از ورود به سامانه، تهیه شناسه کالا و تأییدیه خدمات پس از فروش الزامی است.

شناسه کالا را می‌توان از طریق سامانه شناسه کالا دریافت کرد. برای دریافت تأییدیه نیز ابتدا باید به یکی از دفاتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر مراجعه کرد و پس از طی مراحل لازم، تأییدیه خدمات پس از فروش را به دفتر صنایع خودرو تحویل داد تا به طور سیستمی به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار کدام‌ها هستند؟ لیست خودروهای مناسب برای واردات

خودروهای وارداتی احتمالا تا سه ماه دیگر به کشور وارد می‌شوند

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرو وزارت درباره زمان ورود خودروهای وارداتی به کشور گفت:

این مساله به سرعت عمل واردکنندگان بستگی دارد. شرکت‌ها مشغول به انجام امور مربوط به فرآیند واردات هستند و نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد زیرا واردات خودرو بستگی به ارتباط شرکت های وارد کننده با خودروساز و همچنین فرآیند واردات خودرو دارد اما پیش بینی می شود تا سه ماه آینده واردات خودرو انجام شود.

ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با زمان واردات خودروها اظهار داشت: «دولت آیین‌نامه و شرایط لازم برای واردات خودرو را فراهم کرده است.»

وی افزود:

4 سالی بود که ساز و کار واردات خودرو تعطیل شده بود. قانون مجلس هم قیدی دارد با این عنوان که واردات خودرو باید با فناوری پیوند بخورد و باید مقدمات این کار فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن تجارت در ادامه تاکید کرد: «از هفته قبل ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده و شرکت های خارجی نیز باید در این زمینه ورود کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید و اخبار خودرو را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر