;
coinex

واردات خودروهای چانگان توسط سایپا تایید شد

واردات خودروهای چانگان توسط سایپا تایید شد. این شرکت به نام چانا نیز معروف است و از خودروسازان بزرگ چینی محسوب می‌شود.

راه واردات خودرو به کشور باز شده است و به نظر می‌آید سایپا به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ ایرانی قصد دارد این مسیر را با واردات خودرو از چین و از شرک خودروسازی چانگان آغاز کند. خودروسازی چانگن با نام دیگر «چانا» از بزرگان خودروسازی چین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی ؛ اعلام آمادگی 12 شرکت خودروسازی

واردات خودروهای چانگان توسط سایپا

مدیران گروه صنعتی سایپا با مدیران کمپانی چینی مذاکره کرده و به نظر می‌رسد به در زمینه واردات به توافق رسیده باشند. یکی از اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است، با توجه به پیشرفت مذاکرات، چانگان یکی از شرکت‌های خارجی قطعی برای واردات خواهد بود.

واردات خودروهای چانگان توسط سایپا

به گفته بهمن حسین زاده، عضو هیئت مدیره خودروسازی سایپا گفتگوها برای واردات چند مدل خودرو توسط شرکت‌های سایپا، پارس خودرو و سایپا سیتروئن انجام شده است.

حسین زاده همچنین به مذاکرات سایپا با خودروسازی چینی چانگان و شرکای فرانسوی‌اش اشاره کرده است و گفته به احتمال زیاد برای واردات خودرو با شرکت چانگان آغاز به همکاری خواهیم کرد. وی در ادامه در خصوص خودروسازان فرانسوی‌ افزود:

در جریان تحریم‌ها برخی شرکای خارجی مثل رنو با تعلیق فعالیت و توقف خطوط تولید محصولات ضربه سنگینی به خودروسازان داخلی وارد کردند. با این حال این بدعهدی‌ها و محدودیت‌ها موجب شد تا با اعتماد به توانمندی‌های داخلی و همکاری و اتحاد خودروسازان بزرگ شاهد اقدامات خوبی در طراحی پلتفرم‌های جدید و رونمایی از محصولات جدید در صنعت خودرو کشور باشیم.

عضو هیئت مدیره سایپا: خودروسازی در مسیر درستی فرار دارد

حسین‌زاده همچنین در ادامه صحبت‌هایش در خصوص استقبال خوب خودروسازان داخلی از نمایشگاه قطعات خودرو اعلام می‌کند که این خود نشانه خوبی است که صنعت خودروسازی در طولانی مدت در مسیر درستی قرار دارد.

گفتنی است که این روزها بازار خودرو با مشکلات زیادی در خصوص تعداد فراوان قطعات تقلبی یا به اصطلاح قطعات زیرپله‌ای مواجه است که ظاهرا تعداد روزافزونی نیز دارند.

حسین سازه برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو را فرصتی برای قطعه‌سازان معتبر می‌داند و اعلام کرده:

افزایش عرضه قطعات زیر پله‌ای و قاچاق و بازی کردن با جان مردم در این روزها به معضلی برای کشور و صنعت خودرو تبدیل شده است؛ بحرانی که موجب اجرای طرح گسترده اصالت و نصب شناسه کالا روی بخش زیادی از قطعه از سوی وزارت صمت شده است تا به این ترتیب با تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات فاقد استاندارد، تقلبی و زیر پله‌ای برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سایپا در شبکه خدمات پس از فروش استفاده از قطعات مطمئن و با کیفیت است. عضو هیأت مدیره گروه صنعتی سایپا در پایان اضافه کرد:

استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه قطعات امسال فرصت بسیار خوبی برای رویارویی این شرکت‌ها با تامین‌کنندگان بزرگ و قطعه‌سازان برای معرفی توانمندی‌ها، همکاری و انعقاد قراردادهای تامین سرمایه خواهد بود.

بر اساس آماری که وجود دارد نزدیک به ۱۰ میلیون دستگاه خودرو از شرکت سایپا در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، این میزان استفاده از خودروهای سایپا البته نیازمند ایجاد یک پشتیبانی قوی در خصوص قطعات و خدمات پس از فروش است.

بیشتر بخوانید

نظر شما در خصوص واردات خودروهای چانگان توسط سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تنها و تنها از چین میشه خودرو وارد کرد

    پاسخ