;
coinex

درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی ؛ تسریع درمان با دانش میکروالکترونیک‌

درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی راهکار جدید دانشگاه تورنتو برای درمان اختلالات مغزی است. بوسیله دانش میکروالکترونیک درمان این بیماری‌ها تسریع می‌یابد.

محققان دانشگاه تورنتو دریافتند که درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی راهکاری مطمئن و البته سریع است. این محققان با استفاده از هوش مصنوعی و دانش میکروالکترونیک‌ می‌توانند بیماری‌هایی مانند صرع و پارکینسون را درمان کنند.

بیشتر بخوانید: اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی و دانش میکروالکترونیک‌

در این روش، از ایمپلنت‌های عصبی در تراشه‌های سیلیکونی مینیاتوری مبتنی بر یادگیری عمیق استفاده می‌شود.

روش تولید تراشه‌های سیلیکونی مغزی، مشابه روشی است که برای تولید چیپ‌های کامپیوتری امروزی به کار برده می‌شود. یکی از محققان این پروژه که استادیار دانشکده علوم کاربردی و مهندسی دانشگاه تورنتو است، می‌گوید:

«نورون‌ها تا حدی از طریق سیگنال‌های الکتریکی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ایمپلنت عصبی، نوعی تحریک الکتریکی ایجاد می‌کند که عملکردی مشابه ضربان‌ساز برای مغز دارد.»

درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی

یکی از محققان این پروژه اشاره می‌کند که ایمپلنت مغزی، شبکه‌های عصبی را مانند یک سوئیچ یا مانند راه‌اندازی مجدد کامپیوتر روشن و خاموش می‌کند. این محقق ارشد همچنین در مورد پیچیدگی این پروژه تحقیقاتی توضیح می‌دهد. وی معتقد است که انجام چنین کاری آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیست و محققان در تلاشند تا پیچیدگی این پروژه را درک کنند. محقق ارشد این مطالعه که در مرکز فناوری عصبی CRANIA فعالیت می‌کند، می‌گوید دانشمندان هنوز به صورت کامل نحوه عملکرد این سیستم را درک نکرده‌اند.

درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی باعث شد تا این گروه تحقیقاتی با هدف بهبود سلامت مغز و توسعه درمان‌های جایگزین را آغاز کند. پروژه ایمپلنت عصبی توسط این تیم به عنوان یک گزینه درمانی جایگزین آینده‌نگر مورد توجه قرار گرفته و آنها در تلاشند از هوش مصنوعی به عنوان گزینه درمانی موثر استفاده کنند و در عین حال واکنش‌های نامطلوب به تحریک بیش از حد مغز را به حداقل برسانند.

تیم تحقیقاتی این فناوری را CMOS می‌نامد که مخفف «نیمه هادی اکسید فلزی مکمل» است و به آنها اجازه می‌دهد تا به روش بهینه‌ای برای درمان برخی اختلالات مغزی دست پیدا کنند. این راهکار به نوبه خود خطرات مرتبط با روش جراحی ایمپلنت عصبی و استفاده طولانی مدت از آن را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در باره‌ی درمان اختلالات مغزی با هوش مصنوعی چیست؟ آیا استفاده از این فناوری و روش درمان نتیجه‌بخش است؟ نظر خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر