;
coinex

اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری از این شرکت!

اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری تقریبا همه را شوکه کرده است! این کارمند در بازه زمانی 7 ساله‌ای مرتکب انواع کلاهبرداری‌ها شده است.

دیرندرا پراساد، کارمند سابق اپل که در 10 سال اخیر که به عنوان فروشنده در بخش زنجیره تامین جهانی اپل کار می‌کرده، به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری خود در حین انجام کار اعتراف کرده است. بنابر اعلام دفتر دادستانی ناحیه شمالی کالیفرنیای ایالات متحده، پراساد مدتی پیش به دریافت رشوه، صدور صورت حساب با قیمت بیشتر، دزدیدن قطعات و همچنین قانع کردن اپل به پرداخت پول بابت محصولات و خدماتی که اساسا ارائه نشده‌اند اقرار کرده است. در واقع او از سال 2011 تا 2018 این نقشه‌ها را اجرایی کرده بوده است.

بیشتر بخوانید: شکایت کارمندان اخراج شده از ایلان ماسک ؛ مالک جدید دادگاهی می‌شود؟

اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری

در یکی از این موارد، پراساد مادربردهایی را از انبار اپل به سی‌ترندز فرستاده بود که در واقع شرکتی متعلق به شریک جرم خودش دان ام بیکر بوده است. بیکر که خود نیز به مشارکت در این فعالیت اعتراف کرده، قطعات مادربردها را جدا می‌کرده و پراساد هم ترتیب سفارش‌های خرید این قطعات را می‌داده است. بعد از اینکه بیکر دوباره قطعات را به اپل برمی‌گردانده است، شرکت سی‌ترندز برای خریدهایی که پراساد برنامه‌ریزی کرده بود، صورت حساب صادر می‌کرد. در نتیجه، این دو با همکاری هم اپل را فریب می‌دادند تا برای محصولات خود دوباره پول بپردازد و درآمد به دست آمده بین پراساد و بیکر تقسیم می‌شده است.

اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری از این شرکت!

این کارمند سابق علاوه بر این، در تقلب مالیاتی هم دست داشته است. او پرداخت‌ها را از رابرت گری هنسن شریک جرم دیگری که او هم به مشارکت در کلاهبرداری‌ها اقرار کرده مستقیما راهی بستانکاران خود می‌کرده است. علاوه بر این، او برنامه‌ای طراحی کرد تا یک شرکت کاغذی با ارسال صورت حساب جعلی به سی‌ترندز، پرداخت‌های غیرقانونی بیکر را لاپوشانی کند. اینگونه بود که بیکر توانست متقاضی هزاران دلار کسر مالیات ناحق شود. به ادعای دادستان‌ها، این کلاهبرداری ضرری بیش از 1.8 میلیون دلار برای سازمان خدمات درآمد مالی در پی داشته است.

پراساد در مارس سال آینده مقارن با اسفند و فروردین محکوم می‌شود. او توطئه برای کلاهبرداری از طریق سیستم پیامرسانی با حداکثر 20 سال زندان و همچنین کلاهبرداری از ایالات متحده با 5 سال زندان را پذیرفته است. علاوه بر این، او با واگذاری 5 میلیون از درآمد حاصله از طریق اقدامات خود نظیر املاک به عنوان جریمه موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر