;
coinex

ارزش اپل از مجموع ارزش متا، آمازون و آلفابت بیشتر است!

میزان ارزش اپل ، شرکت فناوری برتر جهان، در ماه‌های اخیر به طور شگفت انگیزی از کمپانی‌های مطرحی مانند متا و آمازون پیشی گرفته است.

همان طور که می‌دانید اپل یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه فناوری در دنیای امروز است، اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که ظاهرا این شرکت بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. چرا که ارزش این شرکت به تنهایی از مجموع سه رقیب‌اش یعنی آلفابت، آمازون و متا بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اعتراف کارمند سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری از این شرکت!

ارزش اپل بیشتر از مجموع ارزش متا، آمازون و آلفابت

طی دو ماه گذشته، اکثر غول‌های فناوری در ایالات متحده درآمدهای پایین و ضعیفی داشته‌اند. شرکت متا که مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است یکی از این نمونه‌ها می‌باشد. در ماه‌های گذشته این شرکت بیش‌ترین ضرر را تجربه کرد که طبق ارزیابی‌ها این ضرر 20 درصدی حدودا 90 میلیارد دلار آمریکا می‌شود.

با این حال، این افول و روند منفی برای همه شرکت‌ها اتفاق نیفتاده و غول کوپرتینویی موفق شد در این مدت افزایش 6 درصدی داشته باشد. اپل هفته گذشته درآمد خود در ماه‌های پیشین را به اشتراک گذاشت و طبق گزارش وب سایت خبری BusinessInsider، مقدار ذکر شده از مجموع سه رقیب اپل بیشتر بوده است.

ارزش اپل

طبق گفته‌های این وب‌سایت خبری، شرکت سازنده محصولات آیفون در حال حاضر حدودا 2.307 تریلیون دلار آمریکا ارزش دارد. این در حالی است که ارزش شرکت‌های آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون و متا به ترتیب 1.126 تریلیون دلار آمریکا، 940 میلیارد دلار آمریکا و 240 میلیارد دلار آمریکا ارزیابی شده است. این آمار به وضوح نابرابری در بین غول‌های برتر فناوری جهان را نشان می‌دهند.

خوشبختانه شرکت اپل برخلاف رقیبان خود و به لطف عرضه سری آیفون 14، موفق شد که از روند نزولی جلوگیری کرده و رشد صعودی داشته باشد. البته قابل ذکر است که اپل در سه ماه گذشته علاوه بر گوشی‌های آیفون، در دیگر محصولات خود مانند لپ تاپ‌های مک بوک و رایانه‌ها نیز عملکرد قوی و قابل قبولی داشته، که همه این مسائل دست به دست هم داده و به رشد این شرکت در این دوره کمک کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره میزان ارزش اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر