بهترین انیمه ها برای شروع ؛ معرفی 10 انیمه مناسب برای مبتدیان

اگر می‌خواهید تازه وارد دنیای انیمه شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمه ها برای شروع بپردازیم.

انیمه به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شده و در صدر دنیای انیمیشن قرار گرفته است. بین خطوط داستانی پیچیده، انیمیشن‌های فوق‌العاده، و دنیای شگفت‌انگیز، انیمه‌ها تنها جایی بوده‌اند که تضمین می‌کند که توجه کوتاه مشکلی ندارد. ژانرها (انواع ژانرهای انیمه) و زیرژانرهای گسترده انیمه باعث شده است تا داستان‌های متفاوت و منحصر به فرد زیادی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین انیمه ها برای شروع

معرفی 10 انیمه مناسب برای مبتدیان

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه ها برای شروع را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

برای کسانی که تازه وارد این نوع رسانه شده‌اند، خواندن راحت زیرنویس‌ها تنها یک مانع کوچک برای وارد شدن به این دنیای کاملاً جدید است. از انیمه‌های کلاسیک گرفته تا انیمه‌های مدرن‌تر، در اینجا چند انیمه تحسین‌شده برای شروع آورده شده است. پر اگر می‌خواهید با بهترین انیمه برای شروع آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمه ها برای طرفداران جدید انیمه بپردازیم.

Demon Slayer: ​​Kimetsu no Yaiba

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

Demon Slayer (شخصیت شیطان کش مورد علاقه شما در مورد شما چه می گوید؟) از زمان اقتباس خود در سال 2019، ثابت کرد که یک انیمه شونن غول پیکر است و طرفداران زیادی به دست آورد. تا آنجایی که انیمه شونن پیش می‌رود، هیچ چیز پیشگامانه‌ای در مورد فرضیه‌ شیطان کش وجود ندارد، اما انیمیشن ستاره‌ای Ufotable (بهترین انیمه های استودیو یوفوتیبل)، کارگردانی هنری و خصوصیات رنگارنگ شخصیت‌ها، همگی به این سریال کمک کرده‌اند تا به یک سری موفق تبدیل شود.

Demon Slayer دنیای انیمه را طوفانی کرد. فیلم بعدی آن که جایگاه خود را در میان بهترین فیلم‌های عصر ما مستحکم کرد، این انیمه را در رتبه‌های بالاتر قرار داد. در حالی که مشخص نیست که آیا اقساط آینده آن عرضه خواهد شد یا خیر، طرفداران مطمئناً انتظارات زیادی از آن دارند.

انیمه Demon Slayer (بهترین قسمت های انیمه شیطان کش) داستانی جداب و شخصیت‌هایی بسیار منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارد. داستان این انیمه در رابطه با پسری به نام تانجیرو است که برای یافتن درمانی برای نفرین شیطانی خواهرش، به سپاه قاتلان شیاطین می‌پیوندد.

این سریال نشان می‌دهد که پیوند بین خواهر و برادر واقعا چقدر قوی است و دارای صحنه‌های اکشن بسیار زیادی می‌باشد. این انیمه به شکلی باورنکردی باعث می‌شود تا برای اولین بار شیاطین را درک کرده و آن‌ها را با دید تراژیک ببینید.

Cowboy Bebop

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه اصلی هاجیمه یاتاته، Cowboy Bebop، به‌طور قابل‌توجهی به‌عنوان یک اثر فوق‌العاده در تمام دوران در نظر گرفته می‌شود. این انیمه که در دهه 90 میلادی منتشر شد، یکی از برترین انیمه‌های ژانر خودش است. این انیمه با اتمسفر و ساختار داستانی اپیزودیک که به طرز استادانه‌ای عناصر نئو نوآر، وسترن و علمی تخیلی را در هم می‌آمیزد، پر از صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز است.

اسپایک اشپیگل، جت، فِی، اِد و Corgi Ein به عنوان شکارچی در دنیایی کار می‌کنند که در آن بشریت موفق شد سیاره خود را نابود کند. کابوی بی باپ به طرز باورنکردنی درون‌نگر می‌شود و موضوعاتی مانند تنهایی، فساد شرکتی، رها کردن گذشته و اگزیستانسیالیسم را بررسی می‌کند. اقتباس لایو اکشن نتفلیکس کابوی بی باپ به طور شگفت‌انگیزی شکست خورد. اما انیمه 26 قسمتی آن هنوز هم به عنوان یک شاهکار شناخته می‌شود.

Cowboy Bebop دارای حس مقاومت ناپذیری از سبک هم در جهت هنری و هم در موسیقی است که کاملاً مکمل فضای غم انگیز علمی-تخیلی / نوآر آن است. همچنین از طریق شخصیت‌های اصلی خود در کاوش مضامین مختلف وجودی عمیقاً صمیمی می‌شود.

این انیمه به راحتی با 26 قسمت نیم ساعته در یک فصل فشرده آماده تماشا است. Cowboy Bebop با کسب امتیاز 100 در Rotten Tomatoes به راحتی قابل دسترس می‌باشد و در عین حال مورد تحسین جهانی قرار گرفته است و برای کسانی که به دنبال ورود به دنیای انیمه هستند عالی می‌باشد.

Jujutsu Kaisen

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

جوجوتسو کایزن دنیای انیمه را در برگرفته است. اقتباس از مانگای تحسین شده گگه آکمی برای استودیو ماپا کار بزرگی بود، زیرا این مجموعه طرفداران وفاداری دارد که هرگز چیزی کمتر از کامل را نمی‌پذیرند. خوشبختانه، استودیو ماپا با ایجاد موفقیت‌آمیز سیستم قدرت منحصربه‌فرد مانگا، متعادل‌سازی ظرافت انیمه با نقل قول‌های خنده‌دار و روشن‌فکر، و داشتن گروهی متنوع از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، اثری فراتر از انتظارات اکثر طرفداران را تولید کرد. بدون شک، طرفداران انیمه برای فصل دوم این سریال که قرار است در سال 2023 به نمایش درآید بسیار هیجان زده هستند.

محیط عرفانی جوجوتسو کایسن داستان یوجی ایتادوری، دانش آموز دبیرستانی (بهترین انیمه های دبیرستانی نتفلیکس) را روایت می‌کند که با انگشت شیطان سوکونا نفرین شده است. گوجو ساتورو، معلم او نیز در این انیمه نقش بسزایی دارد.

به عنوان یک فانتزی تاریک جذاب، این سریال برای طرفداران تازه عالی است. Jujutsu Kaisen (قوی ترین شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن) با ارائه مجموعه‌ای از انیمیشن‌های خیره کننده، شخصیت‌های جذاب و صحنه‌های جنگی و غم انگیز، برای مبتدیانی که وارد نسل مدرن انیمه می‌شوند مناسب است. تماشاگرانی که به دنبال نمونه‌برداری از این انیمه هستند می‌توانند از پیش درآمد آن در قالب فیلم، Jujutsu Kaisen 0 نیز لذت ببرند.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (قوی ترین شخصیت های انیمه کیمیاگر تمام فلزی) تا حد زیادی از همان نسخه قبلی خود پیروی می‌کند. به جای یک دنباله، می‌توان Fullmetal Alchemist: Brotherhood را به عنوان یک اسپین‌آف با روایت دقیق‌تر مانگا در نظر گرفت. در حالی که برادران الریک هنوز قهرمان داستان هستند، پایان با دنبال کردن مانگا یک چرخش بسیار غم‌انگیز به خود می‌گیرد.

اپیزودهای ابتدایی احتمالاً فاقد تعلیق هستند زیرا تا حد زیادی شبیه کیمیاگر فول متال سال 2003 هستند. با این حال، این انیمه به آرامی به سمت مناطق ناشناخته برای طرفداران انیمه می‌رود. صحنه‌های اکشن با اکتان بالا نیز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

با پخش اپیزودها فقط 12 تا 18 دقیقه، Fullmetal Alchemist: Brotherhood در داستان سرایی سریع و در عین حال موثر است. این انیمه به زیبایی سرعت می‌گیرد، با هر یک از شخصیت‌ها که در یکدیگر جریان می‌یابند، و از زمان خود برای جزئیات پیوند قدرتمند بین برادران استفاده می‌کند. Fullmetal Alchemist: Brotherhood با امتیاز 100 در Rotten Tomatoes، یکی از بهترین انیمه ها برای مبتدیان است.

Attack on Titan

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

Attack on Titan (بهترین شخصیت های انیمه حمله به تایتان) یکی دیگر از سریال‌های بسیار پرطرفدار می‌باشد که دنیا را در برگرفته است. این سریال به بررسی مضامین تیره‌تر و سنگین‌تر می‌پردازد و یک دیستوپیا خشونت‌آمیز را به تصویر می‌کشد که در آن بشریت شهرها را در جنگ با تایتان‌های عظیم الجثه و گوشت‌خوار محصور کرده است. حمله به تایتان، سخت، دلخراش و یک چالش ذهنی می‌باش که بینندگان را به یک ترن هوایی احساسی می‌برد.

از فصل اول به بعد، جهان این انیمه به طور تصاعدی رشد کرده است، و داستان دارای لایه‌ای غنی از توطئه‌های سیاسی تقریباً شبیه بازی تاج و تخت می‌باشد که جنبه رمز و راز ذکر شده را تکمیل می‌کند. ایسایاما این جهان را به شیوه‌ای مبتکرانه ساخت و تأثیرات ژاپنی و ژرمنی را با تأثیرات خارق‌العاده آمیخت، اما به طرز شگفت‌انگیزی در سال 845 پس از میلاد اتفاق می‌افتد، که در تاریخ این جهان بسیار زودتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

از نظر بصری بر خلاف هر چیز دیگری، این انیمه با آزمایش مقیاس و اندازه محیطی پویایی تولید می‌کند. حمله به تایتان زیبایی شناسی گرافیکی‌تری دارد، جایی که تایتان‌های انسان نما عجیب و غریب و طبیعت وحشیانه آنها بیش از آنکه جذاب باشد، نگران کننده است. هر چقدر نمایش خشن و وحشیانه باشد، طبیعت کامل و تحسین تقریباً بی‌نقص آن، بسیاری را به عنوان یکی دیگر از کلاسیک‌های مدرن به خود جلب کرده است.

Naruto: Shippuden

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع

برای کسانی که دنبال داستان‌های طولانی هستند، Naruto: Shippuden (بهترین آرک های انیمه ناروتو) کلاسیک دیگری است که لیگ خاص خود را در فرهنگ پاپ ایجاد کرده است. Naruto: Shippuden با داشتن داستانی در طول یک دهه و دقیقاً 500 قسمت، بخشی از سه شونن بزرگ است که در سطح جهانی محبوبیت یافت. این انیمه به بلوغ ناروتو و سفر او برای تسلط بر مهارت خود به عنوان یک نینجا برای تبدیل شدن به رئیس دهکده‌اش می‌پردازد.

ناروتو سفر قهرمان را تا حد زیادی می‌بیند، با بسیاری از طرفداران قدیمی که می‌گویند چگونه بزرگ شدن در کنار این انیمه، شخصیت آنها را شکل داده است. علاوه بر احساساتی بودن، این نمایش همچنین دارای برخی از نمادین‌ترین مبارزه‌ها (خفن ترین فایت های انیمه) در تاریخ انیمه است.

Death Note

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع, جذاب ترین انیمه ها برای شروع

یکی دیگر از سریال‌های کلاسیک بسیار محبوب، Death Note یک تریلر جنایی غم انگیز است که زندگی، مرگ و میر و ایده عدالت در دستان کارما را روایت می‌کند. لایت یاگامی جوانی باهوش (باهوش‌ترین شخصیت های انیمه ای) است که با دفترچه مرگ روبرو می‌شود، کتابی که هر نامی در آن نوشته شود با مرگ روبرو می‌شود.

در کنار روح شینیگامی، کاری که لایت با Death Note انجام می‌دهد، تفسیری انتقادی درباره اخلاق شخصی است و اینکه چگونه قدرت بر نقش ایفای خدا تأثیر می‌گذارد. این سریال با عناصر ترسناک (بهترین انیمه های ترسناک) و هیجان انگیز، بینندگان را با آسیب‌های عاطفی مجذوب می‌کند. Death Note یکی از جذاب ترین انیمه ها برای شروع است.

Jojo’s Bizarre Adventure

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع, بهترین انیمه ها برای طرفداران جدید انیمه

قبل از رفتن به دنیای پر زرق و برق Jojo’s Bizarre Adventure یک نفس عمیق بکشید، زیرا این انیمه واقعاً عجیب است. این سریال به دنبال تعداد زیادی از نوادگان خانواده عجیب جوستار می‌باشد که نیروهای شیطانی را با قدرت‌هایی که از یک نفرین نسلی منتقل شده‌اند، از بین می‌برند. این انیمه به خاطر طنز (خنده دار ترین انیمه های شونن) عجیب و غریب خود معروف است.

این انیمه با اعضای مختلف خانواده جوستار در دوره‌های مختلف در هشت جلد تقسیم می‌شود. هر فصل به طور فزاینده‌ای پر جنب و جوش‌تر می‌شود و به آرامی نشان می‌دهد که نفرین خانواده جوستار چگونه به وجود آمده است. ماجراجویی عجیب جوجو مانند یک رویای تب‌دار است.

Steins;Gate

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع, بهترین انیمه ها برای مبتدیان

Steins;Gate، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های انیمه‌ای است که از نظر انتقادی و تجاری به قدری موفقیت‌آمیز بود که در واقع موفق شد هفت سال پس از پایان اولین تکرار این انیمیشن، دنباله‌ای را دریافت کند. این انیمه اثری است که بسیاری آن را به عنوان بهترین انیمه درام می‌شناسند.

رینتارو اوکابه، دانشمندی عجیب و غریب، عطش بی‌پایانی برای اکتشاف علمی دارد. رینتارو به همراه دوست شیطون اما خوش فکرش مایوری شینا و هم اتاقی‌اش ایتارو هاشیدا، آزمایشگاه گجت آینده را به امید ایجاد نوآوری‌های تکنولوژیکی که روان انسان را متحیر می‌کند، تأسیس می‌کند.

با این حال، زمانی که رینتارو تصمیم می‌گیرد در کنفرانس متخصص مغز و اعصاب Kurisu Makise در مورد سفر در زمان شرکت کند، یک سری اتفاقات عجیب را تجربه می‌کند که او را به این باور می‌رساند که گجت “Phone Microwave” قابلیت بسیار خاصی را دارد. رینتارو که ظاهراً قادر به ارسال پیام‌های متنی به گذشته با استفاده از این دستگاه است، بیشتر با «ماشین زمان» سر و کار دارد و خشم و توجه سازمان مرموز SERN را به خود جلب می‌کند.

Bleach

بهترین انیمه ها برای شروع
بهترین انیمه ها برای شروع, بهترین انیمه برای شروع

یکی دیگر از سری‌های سه شونن بزرگ، بلیچ (بهترین انیمه های شبیه بلیچ) یک مجموعه کلاسیک برای کسانی است که عاشق اکشن، ماجراجویی و هر چیز ماوراء طبیعی هستند. ایچیگو کوروساکی یک دانش آموز دبیرستانی معمولی است، تا اینکه خانواده‌اش مورد حمله یک هالو قرار می‌گیرند، روح فاسدی که به دنبال بلعیدن روح انسان است.

پس از آن است که او با یک Soul Reaper به نام Rukia Kuchiki آشنا می‌شود که در حین محافظت از خانواده ایچیگو در برابر این مهاجم مجروح می‌شود. ایچیگو برای نجات خانواده‌اش، پیشنهاد روکیا برای گرفتن قدرت او را می‌پذیرد و در نتیجه یک Soul Reaper می‌شود.

با این حال، از آنجایی که روکیا قادر به بازیابی قدرت خود نیست، ایچیگو وظیفه دلهره آور شکار هالوهایی را که شهر آنها را گرفتار می‌کند، بر عهده می‌گیرد. با این حال، او در مبارزه خود تنها نیست، زیرا بعداً دوستانش، اوریهیم اینوئه، یاسوترا سادو و اوریو ایشیدا، که هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند به او می‌پیوندند.

همانطور که ایچیگو و رفقایش به وظایف جدید خود عادت می‌کنند و از یکدیگر در میدان جنگ و خارج از آن حمایت می‌کنند، این دانش آموز جوان به زودی متوجه می‌شود که هالوها تنها تهدید واقعی برای جهان انسان‌ها نیستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه ها برای شروع سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


4 thoughts on “بهترین انیمه ها برای شروع ؛ معرفی 10 انیمه مناسب برای مبتدیان

  1. من بالای 15 نفر رو انیمه بین کردم
    این لیست اصلا مناسب شروع برای مع فی انیمه نیست
    بجز چند تا:
    اتک، جوجیتسو و شیطان کش
    البته باز هم برای شروع جوجیتسو و شیطان کش مناسب نیست باید بعد از 4الی 5تا انیمه این دوتارو معرفی کنین
    البته به سن و جنسیت طرف هم مربوط میشه
    مثلا برای اینکه یه دختر جوان رو بخوای انیمه بین کنی اصلا اتک مناسب نیست بجاش «هنر شمشرزنی آنلاین» خوبه بهش معرفی کنی

    یایه مرد جوان مثلا بالای ۲۰ سال برای شروع «اتک» خوبه ببینه
    و یه نوجوان ۱۵ ,۱۶ ساله «اکادمی قهرمانها» جوابه
    انیمه بلند رو اصلا برای شروع پیشنهاد ندین
    مثل بلیچ و ناروتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *