;
coinex

جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا منتشر شد

جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا در پی احتمال تحریم این پلتفرم توسط مردم منتشر شده است. در ادامه توییت رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا را در این مورد بررسی می‌کنیم.

اخیرا برخی از کالاها و پلتفرم‌ها به دلیل اتهامات وارده از سوی افکار عمومی مبنی بر اتصال آنها با منابع قدرت، مورد تحریم قرار گرفته‌اند. دیجی‌کالا نیز در میان پلتفرم‌هایی قرار گرفت که در فضای مجازی صحبت از تحریم آن بوده است.

بیشتر بخوانید:‌ حمله تند کیهان به استارتاپ های ایرانی ؛ هشتگ مهسا امینی را زدید اما شاهچراغ را نه؟

جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا

سعید محمدی، رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا در طی توییتی ساختار سهامداری دیجی‌کالا را مشخص کرده و این پلتفرم را از دریافت رانت یا ارتباط با نهادهای قدرتمند مبرا می‌داند.

جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا

همچنین در بخش درباره ما در دیجی‌کالا و با مراجه به قسمت سهامداران دیجی‌کالا جزئیات بیشتری در خصوص سهامداران این پلتفرم منتشر شده است که در ادامه می‌خوانید:

  • 33/12 درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است.
  • صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) 32/67 درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد.
  • میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.
  • مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا 4/46 درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند.
  • و 4/11 درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

دیجی‌کالا در ادامه ارائه اطلاعات در خصوص سهامداران خود اعلام کرده است که پس از گذشت 10 سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال 1395 از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفت.

به گفته دیجی‌کالا شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال 2015 آغاز به کار کرد.

این سرمایه‌گذاری به مبلغ 100 میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. دیجی‌کالا می‌گوید فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد.

دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده که بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.

بر اساس توضیحات این صفحه، در سال 1400 و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد. سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا

دیجی کالا همچنین ترکیب هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا، هیئت مدیره دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، راهبران دیجی‌کالا، راهبران گروه تجارت الکترونیک و مدیران عامل زیر مجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا را نیز منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات ساختار سهامداری دیجیکالا چیست؟ نظراتتان را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به این دلیل هم نباشه باز بخاطر عدم ارائه خدمات مناسب و ارسال اجناس و کالاهای معیوب و … باید تحریم بشه.

    پاسخ