;
coinex

تجارت 8 میلیارد دلاری ایران با دور زدن تحریم‌ها توسط بایننس فاش شد!

طبق اخبار منتشره از رویترز، شرکت بایننس تجارت 8 میلیارد دلاری ایران به لطف رمزارزها از سال 2018 در جریان بوده است.

بر اساس گزارش تایید نشده‌ای که رویترز منتشر کرده، مشخص می‌شود که شرکت بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا، 8 میلیارد دلار تجارت ارز مجازی ایران را از 2018 علی‌رغم تحریم‌های آمریکا مورد شناسایی قرار داده است. در این خبر جزئیاتی از تجارت 8 میلیارد دلاری ایران با دور زدن تحریم‌ها را می‌خواهید.

بیشتر بخوانید: تحریم شرکت سحاب پرداز توسط آمریکا ؛ از سحاب پرداز چه می‌دانیم؟

 ماجرای تجارت 8 میلیارد دلاری ایران پیست؟

طبق اطلاعات ثبت شده در بلاک‌چین 7.8 میلیارد دلار از این نقل‌وانتقال‌ها میان شرکت بایننس و شرکت نوبیتکس؛ به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایران انجام شده است. این در حالی است که شرکت نوبیتکس در وب‌سایت خود برای دور زدن تحریم‌ها پیشنهادهایی نیز ارائه می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد نقل‌وانتقال منابع مالی ایران که از شرکت بایننس عبور کرده است، توسط ارز مجازی ترون انجام شده است. این ارز مجازی می‌تواند هویت معامله‌کنندگان را فراهم کند. شرکت نوبیتکس نیز در سال گذشته، کاربرانش را به استفاده از ترون ترغیب می‌کرد. این تشویق با وعده‌ی حفظ سرمایه‌های آن‌ها از تحریم‌های آمریکا انجام می‌شد.

تجارت 8 میلیارد دلاری ایران

بررسی‌های وزارت دادگستری آمریکا در مورد تخلفات احتمالی و پولشویی شرکت بایننس، سبب دسترسی به این اطلاعات شده است. جالب است بدانید که این شرکت با 120 میلیون کاربر دارد و بر صنعت 1 تریلیون دلاری ارز مجازی مسلط است. سخنگوی شرکت بایننس طی بیانیه‌ای گفت:

«بایننس به‌خلاف سایر پلت‌فرم‌هایی که با نهادهای تحریم‌شده آمریکا مواجه هستند، یک شرکت آمریکایی نیست. ما اقداماتی برای محدود کردن ارتباط خود با بازار ایران در پیش گرفته‌ایم».

شرکت بایننس در تاریخ ماه اوت 2021 میلادی در بیانیه‌ای مشتریانش را مجبور به احراز هویت کرد. در صورت عدم احراز مشتریان نمی‌توانند حساب باز کرده و از خدمات آن استفاده کنند، اما به نظر نمی‌رسد این قانون عملی شده باشد. زیرا از سال گذشته تا کنون حدود 1.05 میلیارد دلار معامله مستقیم با نوبیتکس و سایر صرافی‌های ایران ثبت شده و تا آغاز ماه نوامبر که چند روز پیش است، ادامه داشته است. طبق این اطلاعات 2.95 میلیارد دلار ارز مجازی از 2018 بین صرافی‌های ایران و بایننس انتقال شده است.

مبلغ 5 میلیارد دلار دیگر نیز از طریق واسطه‌هایی بین ایران و بایننس منتقل شده است. کاربران ارز مجازی برای حذف رد و نشانه‌ی خود، اغلب با استفاده از شیوه‌های پیچیده برای ایجاد زنجیره‌هایی از نقل و انتقال‌ ارز مجازی تلاش می‌کنند. علاوه بر این شرکت نوبیتکس به 4 میلیون کاربر خود پیشنهاد کرده است که از انتقال مستقیم ارز مجازی بین پلتفرم‌های ایرانی و خارجی اجتناب کنند. این پرهیز به منظور حفظ امنیت آن‌ها است.

به جز ارز مجازی ترون، سایر نقل‌وانتقال‌های ایران با ارزهای مجازی بزرگی همچون؛ بیت‌کوین، اتر، تتر، XRP و همچنین ارز مجازی کوچک‌تری مانند لایت‌کوین انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجارت 8 میلیارد دلاری ایران چیست؟ لطفا نظرات خود در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر