;
coinex

آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها ؛ برای ارتباط با بیگانگان آماده‌اید؟

با آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها پژوهشگران پروژه‌ای جدید برای ارتباط با موجودات فرازمینی را با روش‌هایی نوین استارت زده‌اند.

آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها از تلاش و همکاری دانشمندان خلاق و با پشتکار برای اولین‌بار از 35 سال پیش سرچشمه می‌گیرد. این دانشمندان پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند تا در صورت ارتباط موجودات فرازمینی، بتوانند با آنها پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: انکار یوفوها توسط آمریکا ؛ وقتی حتی موجودات فضایی هم چینی هستند

آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها

اگر فرازمینی‌ها همین امروز برای ما پیامی ارسال کنند، بشر چطور باید به آن جواب دهد؟ پاسخ این سوال در حال حاضر مشخص نیست و به همین خاطر پژوهشگران پروژه‌ای را شروع کرده‌اند تا پروتکل یا شیوه‌نامه‌ای برای ارتباط با بیگانگان فضایی بسازند.

تیمی از متخصصان سیاست‌گذاری و دانشمندان با هم وارد همکاری شده‌اند تا برای اولین بار در 35 سال اخیر مجموعه‌ای از قواعد را برای سراسر جهان تعیین کنند تا در صورت برقراری ارتباط از سوی فرازمینی‌ها، بدانیم که چگونه باید پاسخ آن‌ها را بدهیم.

«جان الیوت»، دانشمند کامپیوتر از دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند که هماهنگ‌کننده نهادی میان‌رشته‌ای برای تنظیم این شیوه‌نامه است، می‌گوید تیم آن‌ها به فراتر از اثر کشف فرازمینی‌ها بر بشریت نگاه می‌کند و به دنبال پاسخ این سوال خواهد بود که چطور باید جواب تماس احتمالی آدم فضایی‌ها را بدهیم.

در حال حاضر تنها شیوه‌نامه‌ای که در این زمینه وجود دارد، در سال 1989 از سوی جامعه اعضای موسسه «جستجو برای حیات هوشمند فرازمینی» (SETI) تنظیم شده است. این شیوه‌نامه به‌طور عمده بر اهمیت اشتراک‌گذاری خبر این ارتباط با مردم و جامعه علمی تمرکز دارد.

ولی حالا نهاد جدیدی که تحت عنوان «هاب شناسایی SETI» به وجود آمده، به جای تمرکز بر ارسال پیام به بیگانگان، به اسکن سیگنال‌ها برای کشف پیام‌های احتمالی از سوی فرازمینی‌ها و تدوین چارچوبی برای کشف مفاهیم از این سیگنال‌ها می‌پردازد. آن‌ها همچنین سازوکارهایی برای ارزیابی برخورد، گزارش‌هایی برای تشریح سیاست‌های خاص و پروتکل‌ها و معاهداتی برای پاسخ دادن به پیام‌رسان‌های احتمالی بیگانگان ایجاد خواهند کرد. الیوت می‌گوید:

آیا زمانی می‌رسد که پیامی از فرازمینی‌ها دریافت کنیم؟ نمی‌دانیم. و نمی‌دانیم که این اتفاقی چه زمانی خواهد افتاد. اما می‌دانیم که نمی‌توانیم به لحاظ علمی، اجتماعی و سیاسی برای رویدادی که ممکن است همین فردا رخ دهد، آماده نباشیم.

برخلاف تصور تئوری‌پردازان توطئه مبنی بر این که بیگانگان به زمین آمده‌اند، چند روز پیش در گزارشی گفته شد که وزارت دفاع آمریکا باور دارد که اکثر اشیاء پرنده ناشناس یا یوفوها در واقع پهپادهای جاسوسی چین و بالن‌های هواشناسی هستند.

دانشمندان در طول ۹ ماه به بررسی داده‌های فعلی در مورد UAPها خواهند پرداخت و مشخص می‌کنند که کدام رویت‌ها به طور طبیعی رخ می‌دهند یا کدام یک از آنها ارزش بررسی بیشتر را ندارند.

آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها

پژوهشگران نوشتند: «به دلیل کشف هزاران سیاره در اطراف ستاره‌های دور در کهکشان خودمان و نزدیک‌تر به زمین، از طریق کاوش در جهان‌های نزدیک مانند مریخ و زهره، علاقه اجتماعی به طور قابل توجهی برای شناسایی حیات در گذشته یا حال افزایش یافته است.»

کشف بالقوه حیات میکروبی احتمالاً انواع مختلفی از نگرانی‌ها را در پی کشف حیات هوشمند ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که ما هنوز کاملاً برای یک حیات هوشمند آماده نیستیم.

پژوهشگران ادعا می‌کنند در حال حاضر هیچ جرم شناخته شده‌ای وجود ندارد که به طور طبیعی پیام‌های کوانتومی را که می‌تواند با سیگنال‌های بیگانه اشتباه گرفته شود، منتقل کند.

این در حال حاضر تنها یک حدس و گمان است، اما این تحقیقات نشانه دیگری از حیات را به متخصصان می‌دهد که باید به دنبال آن باشند. پژوهشگران می‌گویند:

در اصل، باید به جایی برسیم که بتوان سیگنال کوانتومی را که از یک جرم اخترفیزیکی می‌آید یا حتی یک سیگنال هوشمند از یک تمدن فرازمینی را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه شما درباره آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر