;
coinex

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی قطعی شد

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی با رأی هیئت عالی نظارت بر سازمان صنفی قطعی شد. این اتحادیه به دو دسته‌ی «توزیعی» و «خدماتی» تفکیک می‌گردد.

طرح تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی به دو بخش کسب‌وکارهای مجازی توزیعی و کسب‌وکارهای مجازی خدماتی، در اردیبهشت‌ماه سال جاری با اعلام موافقت وزیر صمت قطعی شد. حالا اجرایی شدن این طرح نزدیکتر شد. موضوعی که انتخابات اتحادیه را بار دیگر به تعویق انداخت و با مخالفت جدی اتاق اصناف، کسب‌وکارها و فعالان این حوزه روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت ؛ آقای رئیس جمهور پاسخی نداشت!

جزئیات تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی

بر اساس گزارش پیوست، در جلسه اخیر هیئت عالی نظارت بر سازمان صنفی، با طرح تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی موافقت گردید و این طرح توسط هیئت عالی به تصویب رسید. در نتیجه این مصوبه از طرف وزارت صمت برای اجرا ابلاغ شد. علاوه بر این، هیئت عالی نظارت اعلام کرد که لازم است انتخابات مربوط به این دو اتحادیه به زودی انجام گیرد.

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی

لازم به ذکر است که اجرای این طرح در زمانی انجام می‌شود که افرادی از سوی اتاق اصناف همچنان مخالفت خود را اعلام می‌کنند. کارشناسان و فعالان این حوزه که بسیاری از آن‌ها عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بوده‌اند نیز با این طرح به طور کاملا موافق نیستند. در نشست قبلی که در شهریورماه برگزار گردید، این مخالفت‌ها اعلام شد.

از دلایل مخالفت کارشناسان می‌توان به تصمیم‌گیری تصویب این طرح از جانب وزارت صمت اشاره کرد. همچنین فعالان این حوزه که در نشست حاضر بودند با این تفکیک مخالفت کردند. این کارشناسان طرح تفکیک را دعوایی میان بخش‌های مختلف دولت خواندند. از نظر آنان این تفکیک نتیجه‌ای به جز سیطره بیشتر نهادهای حاکمیتی بر کسب و کارهای مجازی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی چیست؟ لطفا نظرات خود در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر