;
coinex

بازی گاد اف وار رگناروک ؛ هر آنچه در مورد خدای جنگ میدانیم

بازی خدای جنگ (گاد اف وار) برای بسیاری از گیمرها و طرفداران کنسول پلی استیشن حکم خدای بازی های پلی استیشن را دارد! این بازی اختصاصی پلی استیشن تاکنون در ۸ نسخه کلی، ۵ نسخه اصلی و ۳ نسخه فرعی منتشر شده است و اخرین نسخه آن بازی گاد اف وار  رگناروک است که برخی کاربران ان را به نام گاد اف وار ۵ نیز میشناسند. در این مقاله قصد داریم تا حدودی با روند و داستان بازی خدای جنگ یا گاد اف وار اشنا شویم با ماهمراه باشید:

تصویری از بازی گاد اف وار رگناروک

خدای جگ God of war؛ زنجیرهای المپوس در برابر چکش ثور

کریتوس، خدای جنگ یا گاد اف وار را با نام های متفاوتی مشناسیم همان ضد قهرمانی که در شش بازی بر روی سه کنسول پلی استیشن تقریبا تمامی خدایان و اسطوره های یونان باستان را به روش های مختلف نابود کرد. بخش بزرگی از داستان بازی های گاد اف وار حول انتقام کریتوس از خدایان یونان بود، کریتوس بزرگترین و موفق ترین سردار جنگ های یونان و دست راست خدای جنگ یونان یعنی ایریس بود ولی چگونه به آنجا رسید؟ کریتوس در یکی از نبردهای بیشمار خود در مقابل سرداری قدرتمند قرار گرفت کسی که قدرت کریتوس را به چالش کشاند و در نهایت موفق به شکست دادن او شد ولی در لحظه ایی قبل از اینکه توسط آن جنجگوی بزرگ کشته شود آیریس به کریتوس یک پیشنهاد داد، او قول پیروزی را  به کریتوس داد و همچنین زنجیرهای المیپوس را که یکی از قویترین سلاح های موجود در دنیای یونان باستان بودند. ولی  آیریس در مقابل از کریتوس فرمانبرداری را میخواست و ایجاد جنگ های بیشمار به اسم آیریس که نتیجه آن قتل عام تعداد بیشماری از مردان و زنان و حتی کودکان بودند. ولی کریتوس که برای او پیروز شدن از همه چیز مهمتر بود این پیشنهاد را قبول کرد، زنجیرهای المپوس به دستان او زنجیر شدند و او را تبدیل به برده آیریس کرد برده ای که با بدست آوردن زنجیرهای المپوس اول سر از تن فرمانده ای جدا کرد که کریتوس را به زانو در آورده بود. بعد از آن او شروع به اجرای فرمان های آیریس کرد و رودخانه های بسیاری از خون را جاری کرد. ولی این خون ریزی ها بی جواب نماند و باعث شد یر یکی از قتل عام هایی که به دست خود کریتوس انجام می شد زن و دختر او نیز به اتفاق کشته شوند. حادثه ایی که کریتوس را خرد کرد عملی که باعث شد خاکسترهای غم و اندوه بر بدن او بنشینند و پوست او را به رنگ خاکستری تغییر دهند.

کریتوس طلسم شده بود طلسمی از درد و رنج بی پایان که با نابودی خانواده خود نصیبش شده بود. از آن لحظه به بعد کریتوس فقط دو چیز را حس میکرد غم و انتقام.انتقامی که باعث شد علیه آیریس قیام کند او در این راه تنها نبود بلکه تایتن ها که هزاران سال زیر سلطه ی ظلم خدایان یونان به پادشاهی زیوس بودند به کریتوس قدرتهایی دادند که بتواند برای مبارزه با آیریس آماده شود قدرت هایی که باعث شد کریتوس به سلاحی بسیار خطرناک در مقابل خدایان یونان تبدیل شود. این سلاح قدرتمند، نابودگر و عصبانی در نهایت موفق می شود که در قیام خود موفق شود و آیریس خدای جنگ یونان را نابود کند. ولی پس از این انتقام ذره ای از غم و اندوه و عذاب های کریتوس کم نکرد بلکه مشکل او الان این بود که کسی برای کشتن وجود ندارد که شاید بتواند عذای او را پایان دهد در نتیجه کریتوس تصمیم به خودکشی میگیرد ولی قبل از مرگش آتنا او را نجات داده و به او پیشنهادی جدید داده میشود. آتنا به او پیشنهاد خدا شدن را میدهد و جای خالی آیریس را پر کند و به دستورات آتنا گوش فرا دهد در نتیجه این کارها آتینا کریتوس رو از عذابش رهایی میدهد. کریتوس که چاره ای جز این نمیدید پیشنهاد را قبول میکند و به خدای جنگ یونان یا گاد آف وار تبدیل می شود. از این لحظه به بعد او برده ی خدایان دیگری بود که پادشاه آنها زئوس بود بعد از سال ها نابودی و جنگ توسط خدای جنگ جدید که به دستور زئوس انجام شد کریتوس به ستوه آمد زیرا نه تنها او دوباره در چرخه ای جدید از خشونت بی پایان و بی هدف قرار گرفته بود بلکه عذاب اون ذره ای کم نشده بود اینبار کریتوس تصمیم میگیرد که با قدرت هایی که خدایان یونان به او داده اند بر علیه زئوس قیام کند ولی زیوس که خدای خدایان بود به راحتی قدرت های کریتوس رو از او پس گرفت و او را نبردی نا برابر کشت.

کاراکتر Thor در بازی گاد اف وار رگناروک

کریتوس پس از مرگش محکوم به زندگی در تارتاروس می شود جهنم یونان باستان ولی اینجاست که داستان تغییر می کند و تایتانها به کمک او میایند. تایتان هایی که بعد از هزاران سال شکنجه شدن توسط خدایان یونان تصمیم به انجام یک کار میکنند و آن زنده کردن کریتوس است و کمک گرفتن از کریتوس برای نابودی خدایان یونان و اتمام این همه ظلم شوند. گایا یکی از قدیمی ترین خدایان یونان و الهه ی زمین به کریتوس جان دوباره میبخشد و او را از جهنم خارج میکند. سپس به او قدرت هایی جدید میدهد که بتواند در مقابل خدایان قد علم کند. کریتوس مسیری طولانی در پیش روی خود داشت زیرا هدف او نابودی پادشاهی خدایان و زئوس بود. کریتوس در این مسیر خدایان و اساطیر زیادی را به قتل رساند از جمله خواهران سرنوشت را. او با نابود کردن خدایان متفاوت تعادل دنیا را کم کم بهم میریزد ولی برای او هیچ چیز جز گرفتن انتقام و نابودی تمامی خدایان جنگ وجود ندارد. اون در این مسیر حتی آتنا را نیز می کشد کسی که در اول قصد کمک کردن به کریتوس را داشت. ولی برای کریتوس هیچ کس و هیچ چیزاهمیتی نداشت و او یک نابودگر واقعی بود. نابودگری که مسیر خود را با تخریب و خون ریزی اساطیر باز میکرد. کریتوس در نهایت با هم تیم شدن با تایتن ها و گایاها حمله را به کوه المپوس شروع میکند کوهی که مقر و جایگاه خدایان مکان مقدس آنها بشمار می آمد. این حرکت باعشث می شود زئوس دستور قتل و نابودی کریتوس را به تمامی فرمانده ها و خدایان جنگ یونان بدهد و این حرکت چیزی جز محکوم کردن تمامی آن خدایان به مرگی خشونت آمیز نتیجه ی دیگری نداشت.

کریتوس تمامی خدایان را را تک تک به روش های وحشتناک به قتل می رساند از هادس خدای زیرزمین و شکنجه گر تایتان ها، پوزئیدون خدای دریا و اقیانوس ها، هلیوس خدای خورشید، هرمس خدای سفرو هراکلس پهلوان بزرگ یونان و حتی هرا ملکه ی خدایان را شامل می شود.

گاد اف وار رگناروک

کریتوس در پایان این داستان پر از خشونت زئوس و حتی گایا را نابود میکند. با کشتن تمامی خدایان سرزمین یونان به نابودی کشیده می شود و تمامی مردم آن نیز توسط بلایای طبیعی همچون طوفان های دهشتناک از بین میروند. در نهایت کریتوس داستان ما می ماند و قدرتهایی که از کشتن تمامی خدایان به دست آورده ولی عذاب اون هنوز پایان نیافته است و در نهایت تصمیم میگیرد به زندگی خود پایان دهد. داستان کریتوس اینجا به پایان رسید داستانی سیاه که با کشته شدن یک خانواده شروع شد و نهایت با یک خودکشی به پایان رسید. سال ها بعد مردی با ریشی بزرگ را میبینیم که تبری به دست دارد و شروع به قطع کردن درخت بزرگی میکند. این مرد چهره ای آشنا دارد ولی شخصیتی متفاوت. این را با اولین ضربه ای که به درخت میزند میتوانید حس کنید، مردی که هزاران سال با خشم زندگی میکرد و تقیربا همه رابه  قتل می رسانید الان خیلی تغییر کرده است. راه رفتنش آرام است. پسر بچه های همراه اوست کسی که شاید آخرین شخصی باشد که انتظار داریم با ضد قهرمان خود ببینیم ولی اشتباه نمیکنیم این کریتوس است و آن بچه پسر اوست. داستانی جدید آغاز شده خالی از عذاب و خشم ولی چیز دیگری اینجاست و آن اندوه است، اندوه از دست دادن. وقتی به اطراف نگاه میکنیم فضا نیز تغییر کرده اینجا یونان باستان نیست بلکه کریتوس اینبار در آسگارد است سرزمینی در اساطیر نورس. همراه با پسرش به نام آترئوس که مشغول مراسم خداحافظی با همسرش و مادر پسرش هستند. نام او فی بود کسی که کریتوس با آرامش و ناراحتی آماده میشود تا بدن بی جانش را با چوب درختی که قطع کرده است بسوزاند. اینجا مردی میبینید که غم و خشم خود را کنترل کرده چیزی که به آن عادت نداریم و حتی برای خود او نیز روندی جدید است. او پس از از دست دادن خانواده خود در یونان الان در دنیای نورس دارد با همسرش وداع می کند به نظر می آید که زندگی این مرد هیچ وقت قرار نیست روی خوشی داشته باشد ولی این تازه شروع ماجرای جدید اوست داستانی که با وجود شروعی تلخ می خواهد مسیری جدید برود و ابعادی از شخصیت کریتوس را نشان بدهد که ما هرگز ندیده ایم.

شخصیت های جدید گاد اف وار رگناروک

داستانی جدید در دنیایی جدید، خانواده ای جدید همراه با خدایانی جدید. آیا باز هم شاهد تکرار حوادث یونان در دنیای نورس خواهیم بود؟ جواب آن خیر است. این داستانی درباره مردیست که عشق خود را از دست داده ولی هنوز عشق دیگری وجود دارد باعث آرامش او باشد، آن شخص آترئوس پسر کریتوس و فی است. پسری بسیار جوان و پر انرژی و در عین حال ناراحت و عصبانی برای از دست دادن مادرش. این همان بحرانی احساسی است که کریتوس هزازان سال با آن درگیر بود، بحرانی که به دلیل عدم توانایی در کنترل آن  باعث شد یک دنیا همراه با مردمانی بیشمار و خدایان بسیاری را نابود کند. اینجا کریتوس در عین حال که احساسات خود را کنترل میکند مسئول پسر خود نیز هست. مسئولیتی سنگین که شاید برای کریتوس سخت تر از کشتن پادشاه خدایان یونان باشد. اینجا سعی نداریم داستان جدید کریتوس رو برای شما بگوییم بلکه فقط پیش زمینه ای کوچک بود برای آماده شدن شما جهت شروع کردن داستان کریتوس و آترئوس و روبرو شدن آنها با چالش های زیاد و جدیدی ست که حتی ممکن است کریتوس با عمر چند هزار ساله خود آمادگی روبرویی با آنها رو نداشته باشد. از شروع طوفانی این داستان جدید و نبرد بزرگ کریتوس با یکی از خدایان نورس تا آشنایی به انواع اساطیر مختلف از جمله یورمونگاند یا مار جهانی، فریا الاهه عشق و زیبایی، بالدر، لوکی یکی دیگر از خدایان اساطیر نورس و البته میمیر شخصیتی جذاب که نماد دانش و خرد است آشنا میشویم ولی برعکس داستان قبل اینجا کریتوس به دنبال نابودی کسی نیست و قصد او فقط پخش کردن خاکستر زنش در مکانی که به همسرش قول داده بوده است. پس کریتوس این سفر را با پسرش آترئوس آغاز میکند که وصیت همسرش را به انجام برساند ولی همانطور که میدانیم این سفری آسان نیست و باعث درگیری های زیادی بین این تیم دونفره و اساطیر نورس می شود. تا جایی این قضیه شدت میگیرد که پای ثور نیز به وسط می آید. جایی که داستان بازی جدید یعنی رگناروک شروع میشود. داستانی که با توجه به اسم آن مرتبط با حوادث رگناروک یا همان پایان دنیای نورس می باشد که میتواند ارتباط هایی با پسر کریتوس داشته باشد.  ولی رگناروک چیست؟ رویدادی عظیم که در پیشگویی ها آمده اتفاقی بزگ که باعث نابودب بسیاری از خدایان و مردمان این سرزمین می شود. ولی ارتباط این حادثه با آترئوس پسر کریتوس چیست؟ و قرارا است ضد قهرمان ما کریتوس چه نقشی در آن ایفا کند؟ آیا باز هم مانند حوادث یونان او مسئول آن خواهد بود یا این دفعه پسرش شروع کننده ی آن است، سوال های زیادی درباره ی این پدر و پسر و دشمنان آنها وجود دارد. طبق روند داستانی بازی قبل به نظر می رسد فری مادر آترئوس از خیلی از پیشگویی ها و همچنین نقش خانواده ی خود در رگناروک آگاه بوده است تا جایی که میتوان گفت وصیت فری برای پراکنده کردن خاکسترش آغازگری برای این حوادث بوده و فری از قبل به بسیاری از چیزها آگاهی داشته در واقع اتفاقاتی که ما در رگناروک خواهیم را فری به آنها آگاهی داشته، و مهمترین شخصیت ها در این اتفاق شامل ادین، ثور و لوکی می باشند کاراکترهای که هر کدام برای خود داستانهایی بسیار دارند و همچنین توانایی های متفاوت.  از آنجایی که کریتوس با ورود خود در دنیای نورس باعث تغییرهایی در حوادث نورس شده است ما دقیقا نمیدانیم که کدام کاراکترها رو به روی کریتوس قرار خواهند گرفت البته یک کاراکتر بسیار قدرتمند در این داستان بدون هیچ شکی با کریتوس و آترئوس خواهند جنگید و او کسی نیست جز ثور خدای بزرگ آذرخش و توفان، محبوبترین شخصیت در کل دنیای نورس مردی بسیار قدرتمند که صاحب میولنیر چکش معروفی که تقریبا همه با آن آشنایی دارند است. چکشی که شاید قویترین سلاح در دنیای نورس باشد و سوال اصلی اینجاست که آیا چکش ثور در مقابل زنجیرهای المپوس خدای جنگ یونان باستان توان مقابله دارند؟ و اگر جواب آن بله است پیروز میدان کدام خواد بود.

داستان بازی خدای جنگ رگناروک God of War ragnarok

از آنجایی که این داستان و ماجراجویی کریتوس در این قسمت داستانی رگنوراک (Ragnarok) به پایان خواد رسید ما نمیدانیم که کریتوس بتواند بار دیگر در این درگیری ها زنده بماند. اگر نگاهی دوباره به گذشته کریتوس داشته باشیم میدانیم که او درگیری و نفرتی بزرگ از پادشاه خدایان زئوس داشت خدایی که در واقع پدر کریتوس بود پدری که فرزند خود را ترک کرده بود زیرا مادرش یک انسان ساده بود و زئوس همیشه نگاهی تحقیرآمیز به کریتوس داشت این رابطه بد بین پدر و پسر باعث نابودی دنیای پر از زندگی شد. اگر دقت کنید میبینید که در داستان جدید کریتوس نیز ما پدر و پسری داریم که رابطه بسیار خوبی با هم ندارند البته این رابطه با اینکه قابل قیاس با رابطه قبلی کریتوس است ولی در عین حال تفاوت های زیادی نیز دارند، کریتوس به مراتب بخشنده تر از پدر خود یعنی زئوس است حداقل در رابطه با پسر خود و مخصوصا این ورژن از کریتوس تغییراتی بسیار کرده که بسیاری از این اینها را مدیون فی همسر خود است. پدرها و پسران خود داستانی دارند که سری خدای جنگ برای بار دوم به آن میپردازد ولی این دفعه با عمقی بسیار زیادتر و شخصیت هایی بسیار ملموس تر. هدف از این فلش بک به زندگی کریتوس این است که بدانیم ضد قهرمان ما میتواند به یک قهرمان برای پسرش تبدیل شود یا خیر، میتواند سرنوشت خودش و پسرش را از رگناروک جدا کند و یا اینکه طبق پیش بینی ها مجبور به ایفای نقش خود در نابودی دنیای نورس و واقعه ی رگنوراک خواهد بود. این سوال ها رو شما باید جواب بدید اینکه چکش ثور قوی تر است یا زنجیرهای المپوس، کریتوس یا ثور، اینکه آیا در نهایت کریتوس می تواند پدری بهتری باشد برای آترئوس در مقایسه با زئوس برای کریتوس و اینکه آترئوس میتواند پسری بهتر باشد برای کریتوس در مقایسه با کریتوس برای زئوس. در پایان اگر شما به این خط داستانی که بازگو کردیم علاقه دارید به شما توصیه میکنیم در اولین فرصت نسبت خرید بازی گاد اف وار رگناروک اقدام کنید تا با این دنیای مخوف و اسرار آمیز از نزدیک و با کیفیت 4 k اشنا شوید!امکان خرید بازی خدای جنگ رگناروک برای PS5 و بازی God of War Ragnarok برای PS4 با بهترین قیمت در فروشگاه نخل مارکت فراهم است و میتوانید از طریق این لینک نسبت به خرید بازی خدای جنگ رگناروک اقدام نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خواستم تشکر کنم از این سایت و توضیح کامل درمورد شخصیت کیریتوس مرسی ک وقت گذاشتید و محتوای جالبی تولید کردید 🌹♥️🤝

    پاسخ