;
coinex

مرکز ملی فضای مجازی از مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی خبر داد!

مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی موضوعی است که مرکز ملی فضای مجازی مدعی آن شده است. این مهاجرت از نتایج مستقیم فیلترینگ اینترنت است.

مرکز ملی فضای مجازی حضور و مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی را در شرایطی اعلام کرده است که بسیاری از کسب و کارها و استارتاپ‌های نوپا در حال فروپاشی هستند. طبق اعلام این مرکز حضور کسب و کارها در پلتفرم‌های بومی رشدی 10 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید:‌ مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی

تقویت ثبات شبکه به‌خصوص سرعت و کیفیت اینترنت و حمایت از کسب‌وکار آنلاین یکی از وعده‌های اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی برای ترغیب به استفاده از پلتفرم‌های داخلی است. با اشاره به افزایش قابل توجه حضور کسب‌و‌کارها در این پلتفرم‌ها، تصمیم بر تقویت بیشتر شبکه گرفته شده است. در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که 17 آبان‌ماه برگزار شد، حضور کسب‌و‌کارهای ایرانی در پلتفرم‌های بومی یکی از موضوعات مهم بود. در این جلسه که با ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه گردید.

مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی

از مهم‌ترین دستورات جلسه شورای عالی فضای مجازی، صیانت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های ایرانی بود. در طی این جلسه اعضا پس از بحث و بررسی مقرر شد که قوه قضائیه بخش‌نامه‌ای در خصوص امنیت اطلاعات کاربران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ نماید.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، در این جلسه از رشد فعالیت 10 درصدی کسب‌و کارها در پلتفرم داخلی سخن به میان آمد. اغلب این کسب و کارها در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند. همچنین خبر مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی در این جلسه اعلام  شد. در گزارش‌های رسمی این جلسه آمده است که میزان تحویل بسته‌های پستی نسبت به شهریور‌ماه افزایش داشته است.

گفتنی است اگرچه فعالیت در پلتفرم داخلی و بومی درصدی از کسب وکارها را رونق بخشید اما ضرر وارد شده به کسب و کارهای مجازی وارد شده اصلا قابل انکار نیست. بسیاری از فعالان این اکوسیستم شاهد نابودی تلاش‌های چندین ساله با اعمال فیلترینگ هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مهاجرت 60 درصد کسب‌وکارهای آنلاین به پلتفرم بومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مگه جای دیگه هم مونده به غیر داخلی ها ؟
    حرف مفت نزنین خواهش میکنم .

    پاسخ