;
coinex

اولین آیفون تاشو جهان ساخته شد اما اپل نقشی ندارد! [+ویدیو]

اولین آیفون تاشو جهان ساخته شده است. اما اپل در ساخت این آیفون نقشی ندارد و فقط پای یک جوان خلاق چینی در میان است.

اولین آیفون تاشو جهان بدست یک کاربر چینی ساخته شد. این گوشی، iphone V نام دارد. طراحی این گوشی برگرفته از چند مدل گوشی تاشو از شرکت‌های موتورولا و سامسونگ است. این پروژه نشان داد که چگونه می‌توان ایده طراحی یک آیفون تاشو روی کاغذ را، عملی کرد.

بیشتر بخوانید: آیفون تاشو با نمایشگری با قابلیت ترمیم خودکار عرضه می‌شود!

اولین آیفون تاشو جهان ساخته شد

هفته گذشته، مدیران سامسونگ فاش کردند که انتظار دارند اپل تا سال 2024 وارد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو شود، با ظرفیت‌های زنجیره تأمین کنونی که گفته می‌شود برای عرضه گلکسی Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 کافی است. در این بین، یک کاربر شبکه اجتماعی چینی Bilibili، اخیرا یک آیفون تاشو خانگی با نام iPhone V را از دل قطعات یک آیفون و چندین گوشی هوشمند تاشو دیگر ایجاد کرده است.

اولین آیفون تاشو جهان

به‌طورخاص، در این پروژه از قطعات Galaxy Z Flip و Motorola Razr برای ایجاد یک آیفون تاشو که شبیه به Galaxy Z Flip 4 می‌باشد، استفاده شده است. جای تعجب نیست که نتیجه‌ای کمی ناهموار در اطراف لبه‌ها را شاهد هستیم؛ چراکه این بخش با محفظه چاپ سه‌بعدی به‌سختی نمایشگر دستگاه تاشو را در خود جای داده است. به‌طور مشابه، این دستگاه ضخیم‌تر از گوشی‌های تاشوی فعلی است و فضای خالی بیشتری نسبت به یک گوشی تاشو اصیل دارد.

بااین‌حال، این پروژه نشان می‌دهد که چگونه یک آیفون تاشو می‌تواند در تئوری عملی شود. احتمالاً، اگر اپل بخواهد گوشی تاشوی خود را به بازار عرضه کند، یک نمایشگر ثانویه نیز به آن اضافه خواهد کرد. به‌همین‌ترتیب، ما گمان می‌کنیم که این شرکت سیستم‌عامل iOS را برای نمایشگر تاشو نیز بهینه می‌کند، همان‌طور که اخیراً برای پنل‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با سوراخ نمایشگر انجام شده است. متأسفانه، باید دید اپل با چه ظرفیتی از فناوری نمایشگر تاشو استفاده خواهد کرد. بااین‌حال، تحلیلگران انتظار دارند ابتدا یک آیپد تاشو از سوی این شرکت عرضه شود، اگرچه شایعاتی در مورد مک بوک با نمایشگر تاشو 20 اینچی نیز وجود دارد.

اولین آیفون تاشو جهان
اولین آیفون تاشو جهان

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین آیفون تاشو جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر