;
coinex

بررسی شیائومی 11 تی پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

در این مقاله به بررسی شیائومی 11 تی پرو می‌پردازیم که با قیمت مقرون به‌صرفه و مشخصات قابل قبول، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

باید گفت که این گوشی میان‌رده شیائومی، امکانات و سخت‌افزار قابل قبولی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و قیمت بسیار مناسب این محصول، می‌تواند وسوسه کننده باشد؛ اما Xiaomi 11T Pro در کنار تمام ویژگی‌های مثبت خود، مشکلاتی دارد که می‌تواند کاربران را از خرید آن منصرف کند. از جمله این مشکلات می‌توان به داغ شدن سریع گوشی، تعداد زیاد باگ‌های نرم‌افزاری و ابعاد بزرگ بدنه اشاره کرد. البته با تمام این‌ موارد، 11 تی پرو همچنان یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 11 تی پرو

11 تی پرو تقریبا شش ماه پس از شیائومی Mi 11 عرضه شد و با هزینه کم‌تر، بسیاری از امکانات یک گوشی قدرتمند را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته پس از بررسی شیائومی 11 تی پرو متوجه می‌شوید که برای پایین نگه داشتن قیمت آن، برخی از امکانات و قابلیت‌ها حذف شده‌‌اند.

بررسی شیائومی 11 تی پرو
بررسی شیائومی 11 تی پرو

در ادامه این مقاله به بررسی مشخصات شیائومی 11 تی پرو می‌پردازیم و قابلیت‌های این گوشی را موشکافی می‌کنیم. در جدول زیر، جزئیات مشخصات این گوشی را مشاهده می‌کنید.

مشخصات شیائومی 11 تی پرو شیائومی 11T pro
طراحی و ساختار
  • ابعاد 164.1×76.9×8.8 میلی‌متر
  • وزن 204 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
نمایشگر
  • 6.67 اینچ AMOLED، نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
  • فناوری Dolby Vision
  • فناوری +HDR10
  • نمایش 1 میلیارد رنگ
  • حداکثر میزان روشنایی 1000 نیت
مشخصات صوتی
  • مجهز به اسپیکرهای استریو
  • فاقد جک 3.5 میلی‌متری
  • تنظیمات Harman Kardon
  •  24bit/192kHz audio
دوربین پشت و سلفی
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و لنز 26 میلی‌متری
  • سنسور تله‌‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز 50 میلی‌متری
  • سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم 2.5
قابلیت‌های ارتباطی
  • شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، باند دوگانه، هات‌اسپات، Wi-Fi Direct
  • نسخه 5.2 بلوتوث، A2DP، LE، aptx HD، aptx Adaptive
  • مجهز به USB Type-C 2.0 و پشتیبانی از USB On The-Go
  • مجهز به مادون قرمز
  • مجهز به NFC و GPS
نرم‌افزار و سخت‌افزار
  • رابط کاربری MIUI 12.5 بر پایه اندروید 11
  • چیپست هشت هسته‌ای اسنپدراگون 888 با فناوری 5 نانومتری
  • پردازنده گرافیکی Adreno 660
  • 128 گیگابایت حافظه با رم 8، 256 گیگابایت حافظه با رم 8، 256 گیگابایت حافظه با رم 12
  • عدم پشتیبانی از درگاه حافظه
حسگرها اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، حسگر مجاورتی
باتری
  •  باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعتی غیر قابل تعویض
  • توان شارژ 120 وات
  • شارژ کامل باتری در 17 دقیقه (به گفته کمپانی)
قیمت و تاریخ عرضه
  • معرفی در 15 سپتامبر 2021
  • عرضه در 1 اکتبر 2021
  • نسخه 128 گیگابایتی 599 پوند
  • نسخه 256 گیگابایتی 699 پوند

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر طراحی و ساختار

پیش از هر چیزی باید به بررسی Xiaomi 11T Pro از نظر ساختار و طراحی بپردازیم. این اسمارت‌فون طراحی منحصربه‌فرد و خاصی را ارائه نمی‌دهد و یکی از مشکلات اساسی آن، ابعاد بسیار بزرگ است. شاید برخی افراد، صفحه‌نمایش بزرگ را برای گوشی‌های هوشمند ترجیح دهند؛ اما باید این نکته را به‌خاطر داشته باشیم که ابعاد بزرگ‌تر، ممکن است کار کردن با گوشی را برای رخی افراد سخت‌تر کند.

بررسی Xiaomi 11T Pro

همچنین، ابعاد بزرگ این محصول سبب می‌شود دسترسی به اسکنر اثر انگشت که در لبه سمت راست آن قرار دارد، برای برخی از کاربران دشوار باشد. البته بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر ساختار، تنها به نکات منفی ختم نمی‌شود. همان‌طور که گفتیم برخی از کاربران ابعاد و نمایشگر بزرگ را به‌عنوان یک امتیاز مثبت در نظر می‌گیرند. بنابراین، از این نظر نمی‌توان اشکالی به مشخصات شیائومی 11 تی پرو وارد کرد.

 

اسکنر اثر انگشت این اسمارت‌فون حساسیت بسیار بالایی دارد. به این صورت که خیلی کم پیش می‌آید هنگام استفاده از آن، نیاز باشد که چند بار آن را لمس کنید. این حساسیت بالا با یک مشکل کوچک همراه است. زمانی گوشی را در دست می‌گیرد، تنها با یک لمس کوچک انگشت با اسکنر، قفل گوشی باز می‌شود و به همین دلیل هنگام به دست گرفتن دستگاه بدون اینکه تمایل داشته باشید آن را Unlock می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

البته منصفانه نیست که حساسیت بالا و عملکرد دقیق اسکنر اثر انگشت را به‌عنوان یک نکته منفی در نظر بگیریم، اما بدنیست که بررسی Xiaomi 11T Pro را از تمام جنبه‌ها انجام دهیم. در نظر داشته باشید که قفل گوشی، تنها در صورتی باز می‌شود که اثر انگشت ثبت شده را روی اسکنر قرار دهید.

بررسی Xiaomi 11T Pro
بررسی Xiaomi 11T Pro

طراحی ساختار و بدنه یک اسمارت‌فون باید به گونه‌ای باشد که جذابیت ظاهری آن، در هر شرایطی حفظ شود. متاسفانه این محصول میان‌رده در این بخش عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است. اثر انگشت کاربران در پنل پشتی شیائومی 11 تی پرو باقی می‌ماند و در صورتی که تمایلی به استفاده از گارد گوشی نداشته باشید، پس از مدتی قسمت پشتی گوشی پر از لکه می‌شود.

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر ساختار به موارد ذکر شده ختم می‌شود و می‌توان گفت که در این زمینه، محصول میان‌رده کمپانی شیائومی ضعیف ظاهر شده است. با این‌حال نتیجه‌گیری نهایی را بر عهده شما می‌گذاریم.

بررسی Xiaomi 11T Pro از نظر نمایشگر

جهت بررسی مشخصات شیائومی 11 تی پرو از نظر نمایشگر، بهتر است آن را با یکی رقبا، یعنی Mi 11 مقایسه کنیم. یکی از نقطه قوت‌های شیائومی Mi 11 نمایشگر بسیار با کیفیت آن بود؛ اما صفحه نمایش شیائومی 11T Pro در مقایسه با Mi 11 تا حد قابل توجه‌ی تنزل پیدا کرده است. البته نمی‌توان گفت که نمایشگر Xiaomi 11T Pro برای یک گوشی میان‌رده مناسب نیست. در واقع این محصول صفحه نمایش مناسب رنج قیمت خود را ارائه می‌دهد، اما تمرکز روی سیستم تصویربرداری، سبب شد که نمایشگر این محصول به‌عنوان یکی از نقاط قوت آن شناخته نشود. در ادامه بررسی مشخصات فنی شیائومی 11 تی پرو ، به بررسی دوربین آن نیز می‌پردازیم، اما در این‌جا بهتر است تمرکز خود را روی صفحه نمایش حفظ کنیم.

بررسی Xiaomi 11T Pro از نظر نمایشگر

Xiaomi 11T Pro یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED دارد. لبه‌های نمایشگر این محصول بر خلاف Mi 11 به صورت خمیده طراحی نشده است. همچنین، دوربین سلفی در مرکز قسمت بالای نمایشگر قرار دارد. صفحه این گوشی از وضوح 2400×1080 پشتیبانی می‌کند که برای تمام اسمارت‌فون‌ها در تمام رنج قیمت‌ها، قابل قبول خواهد بود.

نمایشگر این اسمارت‌فون از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که برای گوشی‌های میان‌رده کاملا مناسب است. اکنون که بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نمایشگر پرداختیم، می‌توان گفت که ابن دستگاه قادر است انتظارات کاربران خود را از صفحه نمایش یک گوشی میان‌رده، به درستی برآورده کند.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro از نظر دوربین

پیش از بررسی مشخصات شیائومی 11 تی پرو از نظر سیستم تصویر‌برداری، بدنیست مقایسه کوچکی با Mi 11 داشته باشیم. در این‌جا باید گفت که سیستم تصویربرداری هر دو گوشی شباهت بسیاری به یک‌دیگر دارند. هر دو محصول از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و سنسور تله‌‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ اما دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، نسبت به Mi 11 تنزل پیدا کرده است.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی 11 تی پرو با دیافراگم f/1.8، عملکردی مشابه Mi 11 دارد. این محصول در موقعیت‌هایی با تابش نور ایده‌آل، تصاویر فوق‌العاده‌ای با کنتراست خوب، رنگ‌‌های طبیعی و زنده و جزئیات زیاد به ثبت می‌رساند. در ادامه بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر دوربین، باید به این نکته اشاره کنیم که دوربین اصلی گوشی، از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) جهت ارائه پیکسل‌های بزرگ‌تر بهره می‌برد. در نتیجه عکس‌ نهایی که با دوربین 108 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسد، در واقع 27 مگاپیکسل خواهد بود.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro از نظر دوربین
بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro

در صورت تمایل می‌توانید با تغییر دادن حالت عکس‌برداری، بدون ترکیب پیکسل‌‌ها یک عکس 108 مگاپیکسلی را ثبت کنید. البته در این شرایط، داده‌های نوری و رنگی در هر پیکسل کاهش پیدا می‌کنند؛ اما ادیت کردن تصاویر و اعمال ویرایش‌ها، در این حالت بهبود پیدا می‌کند.

تا این لحظه، دوربین این گوشی عملکرد رضایت‌بخشی را از خود به نمایش گذاشته است؛ اما بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر دوربین به همین موارد منتهی نمی‌شود. اگر در شرایطی با تابش نور کم از دوربین این اسمارت‌فون استفاده کنیم، شاهد افزایش نویز تصویر خواهیم بود. در این‌جا قابلیت ترکیب پیکسل‌ها، نویز تصویر را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما همچنان مقداری نویز در عکس قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه بررسی مشخصات شیائومی 11 تی پرو شاهد لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستیم. بدیهی است که تصاویری که با این سنسور به ثبت می‌رسند، کیفیت چندان زیادی ندارند، اما کیفیت آن‌ها برای سنسور فوق‌عریض کاملا مناسب است و با یک نگاه سطحی به عکس‌های آن، مشکلات تصویر ثبت شده به چشم نمی‌آیند. ناگفته نماند که کیفیت رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده با لنز فوق‌عریض شباهت زیادی به رنگ‌ها در دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارند، ولی گاهی اوقات می‌‌توان مشکل نوردهی بیش از اندازه را مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید:

اکنون، در بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر سیستم تصویربرداری، نوبت به لنز تله‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌رسد که نمونه مشابه آن، در Mi 11 امتحان خود را پس داده است. با اطمینان می‌توان گفت که لنز ماکرو این گوشی میان‌رده کمپانی شیائومی در ثبت تصاویر Close Up، نتایج فوق‌العاده‌ای را به ثبت می‌رساند.

Xiaomi 11 T Pro

بد نیست بدانید که تعداد کمی از اسمارت‌فون‌های موجود دربازار توانایی رقابت با دوربین‌های ماکرو سری Mi 11 شیائومی را دارند. فوکوس دوربین بسیار سریع است و با استفاده از آن می‌توانید جزییاتی را از سوژه خود ثبت کنید که به راحتی قابل مشاهده نیستند.

در پنل جلویی دستگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، سیستم تصویر برداری 11 تی پرو را تکمیل می‌کند. اگرچه کیفیت دوربین سلفی این محصول از دیگر رقیبان خود کم‌تر است، اما باید گفت که دوربین سلفی 16 مگاپیکسل انتظار کاربران را به خوبی برآورده می‌کند و به‌عنوان نقطه ضعف شناخته نمی‌شود.

باتوجه به بازاریابی کمپانی شیائومی یکی از نقاط قوت شیائومی 11T Pro، فیلم‌برداری است. دوربین این گوشیاز قابلیت فیلم‌بردای 8K@30fps ،4K@30/60fps و 1080p@30/60/120/240/960 پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های فیلم‌برداری این اسمارت‌فون می‌توان به +HDR10 و لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های جذابی که طی بررسی مشخصات شیائومی 11 تی پرو توجه را به سمت خود جلب می‌کند، ابزارهای گوناگون و سرگرم کننده، جهت ویرایش فیلم یا تغییر حالت‌های فیلم‌برداری هستند. برای مثال می‌توان به حالت Sky Editing اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد ظاهر آسمان را تغییر دهید Vlog Mode که چند ویدیو کوتاه را باهم ویرایش می‌کند و Clone که یک تصویر آینه‌ای را در عکس یا فیلم نمایش می‌دهد، از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی هستند.

بررسی شیائومی 11 تی پرو
بررسی شیائومی 11 تی پرو

اکنون که می‌خواهیم به بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر دوربین خاتمه دهیم، باید گفت که گوشی میان‌رده شیائومی در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشته و با اطمینان می‌توان گفت که سیستم‌ تصویربرداری از نقطه قوت‌‌های این محصول محسوب می‌شود.

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر سخت‌افزار و عملکرد

این محصول میان‌رده از تراشه اسنپ‌دراگون 888 بهره می‌برد‌. اگرچه درحال‌حاضر این چیپست به‌عنوان یک چیپست رده‌بالای اندرویدی شناخته نمی‌شود، اما انتظار می‌رود که پردازش‌ها و عملکردهای مختلف گوشی را به خوبی ساپورت کند؛ به همین جهت Xiaomi 11T Pro برای گیمینگ نیز مناسب خواهد بود.

در تست گیگ‌بنچ، حداقل امتیاز 2787 و حداکثر امتیاز 3058 برای 11 تی پرو به ثبت رسید. در این تست به وضوح می‌‌توان دید که سایر اسمارت فون‌هایی که از تراشه اسنپ‌دراگون 888 بهره می‌برند، عملکرد بهتری نسبت به شیائومی 11 تی پرو دارند و حتی برخی گوشی‌ها که از چیپست قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، مثل سامسونگ گلکسی S20 FE و One Plus 8Pro، با تراشه Snapdragon 865 قادر به شکست Xiaomi 11 T Pro بودند.

همانطور که پیش از این گفتیم، در بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر عملکرد، می‌توان مشکل داغ شدن گوشی را به راحتی مشاهده کرد. ناگفته نماند که داغ شدن گوشی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که کاربران اسنپ‌دراگون 888 با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

Xiaomi 11 T Pro

زمانی که این تراشه مشغول پردازش برنامه‌های سنگین است، دمای آن به‌راحتی افزایش پیدا می‌کند. باید گفت که چنین افزایش دمایی، در نسخه‌های قبلی این چیپست یا سایر رقبای آن مشاهده نمی‌شود. به همین جهت گرمای شدید را می‌توان یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ Snapdragon 888 و گوشی‌هایی که از این تراشه بهره می‌برند دانست.

برای این که مشکل گرما و کاهش عملکرد شیائومی 11 تی پرو را بهتر درک کنید، باید دوباره به تست‌های گیگ‌بنچ اشاره کنیم. هنگامی که تست‌های گیگ‌بنچ به صورت پی‌در‌پی اجرا می‌شود، با افزایش دمای گوشی امتیازها نیز در حال کاهش پیدا می‌کنند. البته حتی زمانی که دمای گوشی مناسب بود، امتیازات به‌دست آمده از چیزی که انتظارش را داشتیم نیز کم‌تر بود؛ اما افزایش دمای دستگاه به وضوح عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌داد. لازم به ذکر است که مشکل افزایش دما در سایر گوشی‌های شیائومی مانند Mi 11 نیز رویت می‌شود و به همین جهت، انتظار می‌رود که در آینده، غول تکنولوژی چینی تغییرات اساسی در سیستم خنک‌کننده اسمارت‌فون‌‌های خود اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

پیش از پایان دادن به بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر سخت‌افزار و عملکرد، لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که اسمارت‌فون‌هایی با امتیاز گیگ‌بنچ 3000، برای گیمینگ مناسب هستند. Xiaomi 11T Pro نیز قادر است عناوین مختلف را به راحتی با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کند؛ اما با افزایش مدت زمان بازی و داغ شدن گوشی، مشکلاتی در عملکرد آن به وجود می‌آید و به همین جهت، پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از مشکل افزایش دما، بیش از یک ساعت با این دستگاه به اجرای بازی نپردازید.

در آخر باید گفت که این گوشی در سه نسخه 128/8، 256/8 و 256/12 عرضه می‌شود.

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نرم‌افزار
بررسی شیائومی 11 تی پرو

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نرم‌افزار

پس از بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro نوبت به ارزیابی نرم‌افزار این گوشی میان‌رده می‌رسد. تمام گوشی‌های شیائومی با پوسته مخصوص این برند یعنی MIUI وارد بازار می‌شوند و 11 تی پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصول به صورت پیش‌فرض، اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند و تا چند سال پس از عرضه، به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند.

اپلیکیشن‌های بسیاری به صورت پیش‌فرض در MIUI حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به eBay ،LinkdIn و AliExpress اشاره کرد. ناگفته نماند که حضور باگ‌های نرم‌افزاری در گوشی‌‌های شیائومی آن‌چنان دور از انتظار نیست. برای مثال امکان دارد که برخی از تنظیمات مانند تصویر زمینه که توسط کاربران اعمال می‌شود، به تنظیمات پیش‌فرض بازگردد.

در ادامه باید گفت که بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نرم‌افزار، تنها به نکات منفی و باگ‌های نرم‌افزاری منتهی نمی‌شود. اگر از این مشکلات چشم‌پوشی کنیم، رابط کاربری MIUI نکات مثبت قابل توجهی دارد که می‌تواند نقاط ضعف آن را پوشش دهد. این رابط کاربری دارای مرکز کنترلی شبیه به iOS است.

برای مشاهده اعلان‌های خود می‌توانید قسمت بالا سمت چپ تصویر را پایین بکشید و با پایین کشیدن قسمت بالا سمت راست تصویر، می‌توانید به تنظیماتی مانند بلوتوث، وای‌فای و… دسترسی پیدا کنید. زمانی که به چنین سیستمی عادت کنید، برگشتن به لیست استاندارد اعلان‌ها و تنظیمات در اندروید دشوار خواهد بود.

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نرم‌افزار

در ادامه بررسی Xiaomi 11T Pro باید گفت که سیستم عامل دستگاه، از والپیپرهای خیره کننده‌ای به صورت بومی پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، امکانات شخصی‌سازی گسترده برای قابلیت Always ON Display می‌تواند برای کاربران، جذاب و سرگرم کننده باشد. اکنون که بحث از قابلیت‌های شخصی‌سازی به میان آمد، باید به این موضوع اشاره کرد که رابط کاربری MIUI به لطف امکانات گسترده، به کاربران خود اجازه می‌دهد که صفحه Home Screen را آنگونه که تمایل دارند شخصی‌سازی کنند.

در آخر به‌نظر می‌رسد که MIUI در برخی از موارد عملکرد بهتری نسبت به سایر پوسته‌های اندرویدی دارد اما در بعضی از قسمت‌ها نیز تاحدی نا‌امید کننده ظاهر می‌شود. به هرحال اگر از باگ‌های MIUI چشم‌پوشی کنید، این رابط کاربری نکات مثبت زیادی دارد که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro از نظر باتری

آخرین بخش از بررسی شیائومی 11 تی پرو مربوط به باتری و شارژدهی می‌شود. باتوجه به نرخ‌ نوسازی بالا، نمایشگر بزرگ، چیپست با مصرف انرژی بالا و… انتظار می‌رود که عمر باتری این اسمارت‌فون میان‌رده بسیار اندک باشد؛ اما بهره بردن از یک باتری بزرگ 5000 میلی‌‌آمپرساعتی، راه حل خوبی برای رفع مشکل شارژ Xiaomi 11T Pro خواهد بود.

در صورتی که تنها در مواقع موردنیاز از گوشی استفاده کنیم و استفاده‌های غیرضروری را کنار بگذاریم، فاصله میان هر مرتبه شارژ، تا یک روز افزایش پبدا می‌کند. البته کاهش استفاده از گوشی به معنی استفاده نکردن از آن نیست و تنها لازم است تا حدی زمان بازی و بازبینی شبکه‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر باتری
بررسی Xiaomi 11T Pro

باتوجه به گنجایش باتری، می‌توان گفت کاربرانی که مدت زیادی در طول روز از گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کنند، از ظرفیت باتری 11 تی پرو رضیات خواهند داشت؛ اما در صورتی که در تمام طول روز از اسمارت‌فون خود استفاده می‌کنید، با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهید شد.

یکی از نقطه قوت‌های این گوشی میان‌رده شرکت شیائومی، شارژ سیمی با توان 120 وات است. این‌گونه که به‌نظر می‌رسد شارژ صفر تا صد باتری، با استفاده از شارژر داخل جعبه تنها 17 دقیقه طول می‌کشد. باوجود توان شارژ خیره‌کننده این اسمارت‌فون، قابلیت شارژ بی‌سیم یا معکوس مشاهده نمی‌شود. البته باتوجه به قیمت شیائومی 11 تی پرو ، نبود چنین قابلیت‌هایی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیائومی 11 تی پرو

اکنون که مروری بر مشخصات فنی شیائومی 11T Pro داشتیم لازم است به مهم‌ترین ویژگی آن، یعنی قیمت بسیار مناسب اشاره کنیم. همان‌طور که در ابتدای بررسی شیائومی 11 تی پرو به آن اشاره کردیم، امکانات قابل قبول نسبت به قیمت مقرون به‌صرفه دلیل اصلی توجه کاربران به این محصول است. قیمت شیائومی 11 تی پرو برای  نسخه 128 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم، 599 پوند و نسخه 256 گیگابایتی با رم 8 گیگابایتی، 699 پوند تعیین شده است.

سوالات متداول

قیمت شیائومی 11 تی پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی 11 تی پرو در نسخه‌های مختلف، در رنج قیمتی 12,60,000 تا 15,200,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا شیائومی 11T Pro ارزش خرید دارد؟

اگر به‌دنبال یک اسمارت‌فون هستید که مدت زمان شارژ را به حداقل برساند یا تصاویر Close Up خارق‌العاده‌ای را ثبت کند و قیمت مناسبی داشته باشد، Xiaomi 11T Pro انتخاب درستی خواهد بود؛ اما در شرایطی که با ابعاد بزرگ، باگ‌های نرم‌افزاری، افزایش دمای گوشی هنگام استفاده‌ طولانی مشکل دارید و قیمت شیائومی 11 تی پرو برای شما اهمیت چندانی ندارد، پیشنهاد می‌شود که به سراغ گزینه‌های دیگر و گران‌قیمت‌تر بروید.

بشیتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T Pro چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام و ممنون از مطالب خوبتون. من این گوشی رو حدود 6 ماهه دارم. گوشی خوبیه ولی حین صحبت کردن با گوشی در موقع نزدیک کردن به صورت اکثر مواقع خود به خود صفحه روشن میشه و با تماس صورت به ایکون قطع صدای مکالمه خود به خود صدا قطع میشه. حالا نمیدونم همه این گوشی ها این ایرادو دارن یا فقط مال من اینجوریه!

    پاسخ

    سلام دوست عزیز اکثر گوشی‌های شیائومی اینجوری هستند ربطی به این مدل نداره

    پاسخ

    این گوشی کلا ۱۳ماهه معرفی شده، جالبه که دوساله داری ازش استفاده می‌کنی! احتمالا کمپانی ۱سال قبل از تولید برای شما ورژن کاستوم اختصاصی فرستاده…

    پاسخ

    من این گوشی رو خیلی وقت دارم هیچ ایرادی روش ندیدم همه جوره گوشی خوبی ، داغ کردن این گوشی خیلی نیست برای مثال بخوای با سیزده پرو مکس ایفون مقایسه کنین برای مثال اسفالت هشت نه تنها ایفون زودتر داغ میکنه بلکه بعد یه ساعت دیگه گوشی قابل استفاده نیست ولی می یازه خیلی خیلی سر تر ، در پایان من کسی هست که حدود دوسال دارم استفاده میکنم ، این گوشی هیچ باگی ندیدم طی این مدت ، بجز زمان شارژ هیچ موقع داغ نشد که اونم نهایت پنج دقیقه در کل گوشی بی نظیریه هرکی این گوشی رو یک ماه داشته باشه امکان نداره پولش برا ایفون یا سامسونگ یا حتی مدل های بالاتر شیامی حدر بده مگه این که دوربین خیلی تخصصی بخواد کار کنه ، موفق باشید

    پاسخ