;
coinex

حمله تند بایدن به ایلان ماسک ؛ او اهداف شومی برای توییتر در سر دارد!

خبر حمله تند بایدن به ایلان ماسک به خاطر دروغ‌های توییتر در رسانه‌ها به شدت دست به دست می‌شود. اما ماجرا چیست؟

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است، ایلان ماسک فکرهای شومی در توییتر در سر دارد و این شبکه اجتماعی بزرگ می‌تواند بستری برای نشر اخبار دروغ باشد. بایدن بر این ایده معتقد است که قصد ایلان ماسک برای خرید توییتر فقط ترویج دروغ است.

بیشتر بخوانید: رشد تعداد کاربران توییتر از زمان مالکیت ایلان ماسک بر این شبکه اجتماعی

حمله تند بایدن به ایلان ماسک

طی هفته گذشته موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس موفق شد توئیتر را بخرد و روی صندلی ریاست این شبکه اجتماعی بنشیند. یکی از اقدامات مهم ماسک پس از خریداری توییتر، راه اندازی سرویس پرمیوم تیک آبی بود که بابت آن باید ۸ دلار بپردازید. البته اقدام مهم و سرنوشت‌ساز دیگر او، اخراج نیمی از کارمندان توییتر بود که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

به گفته جو بایدن:

در حال حاضر همه ما درباره یک چیز نگران هستیم و آن اینکه ماسک شرکتی را خریده که انبوهی از اکاذیب در سراسر جهان نشر می‌دهد. توئیتر هیچ بازبین محتوایی در ایالات متحده ندارد و چطور کودکان می‌توانند درک کنند چه چیز خطرناکی در انتظار آنها است؟

حمله تند بایدن به ایلان ماسک 
حمله تند بایدن به ایلان ماسک

علاوه بر بایدن، کارین ژان پیر به عنوان سخنگوی کاخ سفید در خصوص نیاز به کاهش نفرت پراکنی و اخبار جعلی حرف زده بود. به گفته ژان پیر: «این امر به توییتر، فیس بوک یا هر پلتفرم دیگری مربوط است که اخبار جعلی نشر می‌دهند.»

با همه این اوصاف ماسک پیش از خرید توییتر اعلام کرده بود که قصد دارد آزادی بیان را در این شبکه اجتماعی به منصه ظهور برساند. با این حساب شرکت‌های آگهی دهنده طی چند ماه اخیر از اقدامات ماسک ابراز نگرانی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره حمله تند بایدن به ایلان ماسک در مسئله توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر